Быстрая регистрация
Вход без регистрации
Используйте другие сети для доступа в Елицы
Вход
Забыли пароль? Восстановить

Помогите восстановить Свято-Троицкую Серапионову Пустынь. Внесите свой вклад! За Вас, как за благоустроителя будут молиться в монастыре ПОЖИЗНЕННО! Закажите Именной Кирпичик в Свято -Троицкой Серапионовой Пустыни за себя, родных и близких

Адрес электронной почты
Пароль
Я забыл свой пароль!
Входя при помощи этих кнопок, вы подтверждаете согласие с правилами
Имя
Адрес электронной почты
Пароль
Регистрируясь при помощи этих кнопок, вы подтверждаете согласие с правилами

Икона Божией Матери "Казанская"

Дни памяти (по старому/новому стилю):
8 июля (21 июля) - Иконы Божией Матери Казанская
22 октября (4 ноября) - Иконы Божией Матери Казанская
Житие, обретение мощей

Явление иконы Пресвятой Богородицы во граде Казани (1579). 1 октября 1552 года, в праздник Покрова Пресвятой Богородицы, ночью, Иоанн IV, предводитель русских воинов, готовившихся к решительному штурму татарской Казани, вдруг услышал благовест московских колоколов. Царь понял, что это - знамение милости Божией: по молитвам Взбранной Воеводы Господь восхотел обратить к Себе народ казанский.

Покорением Казани под покровом Пресвятой Богородицы было завершено дело, начатое в 1164 году святым князем Андреем Боголюбским († 1174; память 4 июля). Волга - главный водный путь страны - стала русской рекой. Из татарского плена было освобождено 60 000 русских людей. Началось просвещение татар светом Евангельской истины. Явились первые мученики - святые Петр и Стефан (память 24 марта). Новоучрежденная Казанская епархия вошла в состав Русской Церкви и вскоре просияли своими архиепископами: святителем Гурием († 1563; память 5 декабря) и святителем Германом (†1567; память 6 ноября).

Но особенно способствовало возвышению Православия среди волжских магометан явление в городе Казани 8 июля 1579 года чудотворной иконы Божией Матери.

Трудно шло дело проповеди Евангелия в покоренном царстве среди закоренелых мусульман и язычников. Пресвятая Богородица, покровительница проповедников Слова Божия, еще в земной Своей жизни разделявшая со святыми Апостолами благовестнические труды, видя старания русских миссионеров, не замедлила послать им Небесную помощь, явив Свою чудотворную икону.

28 июня 1579 года страшный пожар, начавшийся около церкви святителя Николая Тульского, истребил часть города и обратил в пепел половину Казанского Кремля. Злорадствовали поклонники Магомета, думая, что Бог прогневался на христиан. "Вера Христова, - говорит летописец, - сделалась притчею и поруганием". Но пожар в Казани явился предзнаменованием окончательного падения ислама и утверждения Православия на всей златоордынской земле, будущем Востоке Русского государства.

Город вскоре начал вставать из руин. Вместе с другими погорельцами, недалеко от места начала пожара строил дом стрелец Даниил Онучин. Его девятилетней дочери Матроне явилась в сонном видении Божия Матерь и повелела достать Ее икону, зарытую в земле еще при господстве мусульман тайными исповедниками Православия. На слова девочки не обратили внимания. Трижды являлась Богородица и указывала место, где укрыта чудотворная икона. Наконец, Матрона со своей матерью стали рыть в указанном месте и обрели святую икону. На место чудесного обретения прибыл во главе духовенства архиепископ Иеремия и перенес святой образ в близрасположенный храм во имя святителя Николая, откуда, после молебна, перенесли его с Крестным ходом в Благовещенский собор - первый православный храм города Казани, воздвигнутый Иоанном Грозным. Во время шествия получили исцеление два слепца - Иосиф и Никита.

Список с иконы, явленной в Казани, изложение обстоятельств ее обретения и описание чудес были посланы в 1579 году в Москву. Царь Иоанн Грозный повелел устроить на месте явления храм в честь Казанской иконы Божией Матери, где и поместили святую икону, и основать женский монастырь. Матрона и ее мать, послужившие обретению святыни, приняли постриг в этой обители.

В Никольском храме, где был совершен первый молебен пред Казанской иконой, был в то время священником будущий Патриарх Ермоген, святитель Московский (†1612; память 17 февраля). Через пятнадцать лет, в 1594 году, уже будучи митрополитом Казанским, он составил сказание о священных событиях, очевидцем и участником которых был: "Повесть и чудеса Пречистая Богородицы честного, славного Ея явления образа, иже в Казани". С большой фактической точностью описаны в повести многие случаи исцеления, совершившиеся от чудотворной иконы по молитвам верующих. Рукопись "Повести" - автограф Святейшего Патриарха Ермогена - целиком воспроизведена в факсимильном издании: Сказание о чудотворной Казанской иконе Пресвятыя Богородицы. С предисловием А. И. Соболевского, М., 1912.

Небольшая икона, обретенная девочкой Матроной на недавно присоединенной инородческой окраине Российского царства, стала вскоре всенародной святыней, знамением Небесного покрова Божией Матери, явленного всей Русской Церкви, ибо душа православного народа чувствовала особое участие Пречистой Владычицы в исторических судьбах Родины. Не случайно Казанский образ является списком с древней Влахернской иконы (празднование 7 июля), написанной, и относится по иконографическому типу к иконам, именуемым Одигитрия-Путеводительница. Много раз "Матушка Казанская" указывала путь к победе русским православным воинам в исполнении их священного долга перед Богом и Родиной.

В год явления ее в Казани (по другим источникам двумя годами позже) начался знаменитый поход "за Казань" (за Уральские горы) блаженного Германа, казачьего атамана Ермака Тимофеевича Повольского (†1584), увенчавшийся присоединением Сибири. Благодатной энергии, излученной чудотворным образом, было достаточно, чтобы за несколько десятков лет русские землепроходцы-миссионеры прошли на восток, "встречь солнца" многие тысячи километров и в праздник Покрова в 1639 году вышли в первое плавание по Тихому океану, благовествуя спасение окрестным народам.

Православные воины и миссионеры шли на восток, отступники бежали на запад. Волной самозванцев и "воровских людей" старались затопить Русь в начале ХVII столетия иезуиты. Промыслом Божиим в период польского нашествия (1605-1612), который народ назвал "Смутным временем", Русскую Церковь возглавлял великий исповедник Православия - священномученик Ермоген, Патриарх Московский и всея Руси, почитатель Казанской иконы Пресвятой Богородицы, автор "Сказания" о ней и Службы ей.

В трудные дни, когда Москва была занята поляками, а по стране ширились усобицы и нестроения, непреклонный страдалец за Святую веру и Отечество, находясь под стражей, сумел тайно отправить в Нижний Новгород воззвание: "Пишите в Казань митрополиту Ефрему, пусть пошлет в полки к боярам и к казацкому войску учительную грамоту, чтобы они крепко стояли за веру, унимали грабеж, сохраняли братство, и как обещались положить души свои за дом Пречистой и за чудотворцев и за веру, так бы и совершили. Да и во все города пишите... везде говорите моим именем". Нижегородцы откликнулись на призыв первосвятителя. Собранное ополчение возглавил князь Димитрий Михайлович Пожарский.

Присоединившиеся к ополчению казанские дружины принесли с собой список с Казанской чудотворной иконы, которую в Ярославле передали князю Димитрию. Пресвятая Владычица взяла ополчение под Свое покровительство, и Ее заступлением была спасена Россия.

Огромные трудности испытывали русские войска: внутреннюю вражду, недостаток оружия и продовольствия. В осеннюю непогоду двинулось русское воинство на штурм Москвы, находившейся в руках поляков.

Трехдневный пост и усердная молитва пред Казанской иконой Божией Матери приклонили Господа на милость. В осажденном Кремле находился в то время в плену прибывший из Греции, тяжело больной от потрясений и переживаний, архиепископ Элассонский Арсений (впоследствии архиепископ Суздальский; † 1626; 13 апреля). Ночью келлия святителя Арсения вдруг озарилась Божественным светом, он увидел Преподобного Сергия Радонежского (память 5 июля и 25 сентября), который сказал: "Арсений, наши молитвы услышаны; предстательством Богородицы суд Божий об Отечестве преложен на милость; заутра Москва будет в руках осаждающих и Россия спасена".

Как бы в подтверждение истинности пророчества архиепископ получил исцеление от болезни. Святитель послал известие об этом радостном событии русским воинам. На следующий день, 22 октября 1612 года, русские войска, воодушевленные видением, одержали крупную победу и взяли Китай-город, а через 2 дня - Кремль.

В воскресенье, 25 октября, русские дружины торжественно, с Крестным ходом, пошли в Кремль, неся Казанскую икону. На Лобном месте Крестный ход был встречен вышедшим из Кремля архиепископом Арсением, который нес Владимирскую икону Богородицы, сохраненную им в плену. Потрясенный свершившейся встречей двух чудотворных икон Богородицы, народ со слезами молился Небесной Заступнице.

По изгнании поляков из Москвы князь Димитрий Пожарский, по данным Никоновской летописи, поставил святую Казанскую икону в своей приходской церкви Введения во храм Пресвятой Богородицы, на Лубянке, в Москве. Позже иждивением князя-патриота на Красной площади был воздвигнут Казанский собор. Святая икона, бывшая в войсках Пожарского при освобождении Москвы, в 1636 году перенесена была в новоустроенный храм. Ныне этот святой образ находится в Богоявленском Патриаршем соборе Москвы.

В память освобождения Москвы от поляков установлено было совершать 22 октября особое празднование в честь Казанской иконы Божией Матери. Сначала это празднование совершалось лишь в Москве, а с 1649 года было сделано всероссийским.

В 1709 году перед Полтавской битвой Петр Великий со своим воинством молился перед иконой Казанской Божией Матери (из села Каплуновки). В 1721 году Петр перенес один из списков с Казанской иконы Богородицы из Москвы в Петербург, где икона вначале была поставлена в часовне, потом в Александро-Невской Лавре, а с 1737 года в храме в честь Рождества Богородицы на Невском проспекте. В 1811 году перед Отечественной войной святая икона Небесной Заступницы перенесена в новосозданный Казанский собор.

В 1812 году Казанский образ Божией Матери осенял русских солдат, отразивших французское нашествие. В праздник Казанской иконы 22 октября 1812 года русские отряды под предводительством Милорадовича и Платова разбили арьергард Даву. Это было первое крупное поражение французов после ухода из Москвы, враг потерял 7 тысяч человек. В тот день выпал снег, начались сильные морозы, а армия покорителя Европы начала таять.

...Казанский собор в Петербурге строился с 1801 по 1811 год - как бы специально для того, чтобы стать храмом-памятником русской славы в Отечественной войне 1812 года. Иконостас главного алтаря тонкой чеканной работы, исполнен из ста пудов серебра: из них сорок пожертвованы храму донскими казаками, отбившими в 1812 году это серебро у французов. Стены собора украшены трофеями, взятыми у французов в 1812 году. Вражеские знамена склонились у священной гробницы погребенного в соборе князя Михаила Кутузова-Смоленского, спасителя Отечества. Бронзовые изваяния Кутузова и Барклая де Толли стоят перед храмом у концов колоннады, полукругом обнявшей соборную площадь...

В многочисленных чудотворных списках с Казанской иконы прославляется на Руси Пречистая Богородица, Покровительница православного русского народа. Из множества икон Богородицы, почитаемых в Русской Православной Церкви, ни одна не распространена в таком числе, как Казанская. Всей Православной Русью она свято чтится, к ней чаще всего обращают взоры в бедах и болезнях, взывая: "Заступнице усердная, Мати Господа Вышняго, за всех молиши Сына Твоего Христа Бога нашего... всем полезная даруй и вся спаси, Богородице Дево, Ты бо еси Божественный покров рабом Твоим".

Благодатным осенением расположились иконы Пречистой Богородицы по лицу нашей Отчизны, воистину образуя Небесный покров. Ее неустанным ходатайством ниспосланный Божественным Сыном, принесшим Себя в жертву для спасения человечества. Древний Владимирский святой образ Богородицы хранит и благословляет наши северные пределы, Смоленская и Почаевская иконы ограждают запад, а на восток, до края земли сияет лучами неизбывной благодати чудотворный Казанский образ Пречистой нашей Матери.

Развернуть
Тропарь, кондак, величание

Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Казанской
глас 4
Заступнице усердная,/ Мати Господа Вышняго,/ за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего,/ и всем твориши спастися,/ в державный Твой покров прибегающим./ Всех нас заступи, о Госпоже, Царице и Владычице,/ иже в напастех, и скорбех, и в болезнех обремененных грехи многими,/ предстоящих и молящихся Тебе умиленною душею/ и сокрушенным сердцем/ пред пречистым Твоим образом со слезами/ и невозвратно надежду имущих на Тя,/ избавления всех зол,/ всем полезная даруй/ и вся спаси, Богородице Дево:// Ты бо еси Божественный покров рабом Твоим.
Тропарь Божией Матери пред иконой Ее Казанской
глас 4
Заступнице усердная,/ Мати Господа Вышняго,/ за всех молиши Сына Твоего, Христа Бога нашего,/ и всем твориши спастися,/ в державный Твой покров прибегающим./ Всех нас заступи, о Госпоже Царице и Владычице,/ иже в напастех, и скорбех, и в болезнех, обремененных грехи многими,/ предстоящих и молящихся Тебе/ умиленною душею и сокрушенным сердцем,/ пред пречистым Твоим образом со слезами,/ и невозвратно надежду имущих на Тя/ избавления всех зол./ Всем полезная даруй/ и вся спаси, Богородице Дево:// Ты бо еси Божественный покров рабом Твоим.
Кондак Божией Матери пред иконой Ее Казанской
глас 8
Притецем, людие, к тихому сему и доброму пристанищу,/ скорой Помощнице, готовому и теплому спасению, покрову Девы,/ ускорим на молитву и потщимся на покаяние:/ источает бо нам неоскудныя милости Пречистая Богородица,/ предваряет на помощь и избавляет от великих бед и зол// благонравныя и богобоящияся рабы Своя.
Кондак Божией Матери пред иконой Ее Казанской
глас 8
Притецем, людие, к тихому сему и доброму пристанищу,/ скорой Помощнице, готовому и теплому спасению, покрову Девы,/ ускорим на молитву и потщимся на покаяние,/ источает бо нам неоскудныя милости Пречистая Богородица,/ предваряет на помощь и избавляет от великих бед и зол// благонравныя и богобоящияся рабы Своя.
Величание
Величаем Тя,/ Пресвятая Дево,/ и чтим образ Твой святый,/ от негоже истекает благодатная помощь// всем, с верою притекающим к нему.
Величание
Величаем Тя,/ Пресвятая Дево,/ и чтим образ Твой святый,/ от него же истекает благодатная помощь// всем с верою притекающим к нему.

Развернуть
Молитвы, акафист, канон

АКАФИСТ ПРЕСВЯТЕЙ БОГОРОДИЦЕ В ЧЕСТЬ ИКОНЫ ЕЯ «КАЗАНСКАЯ»

Кондак 1

Из­бра́н­ной от всех ро­до́в За­сту́п­ни­це ро́­да хри­сти­а́н­ска­го, по­кро́­вом Своея́ бла́­гос­ти по­кры­ва́ю­щей стра­ну́ на́­шу пра­во­сла́в­ную, бла­го­да́р­ствен­ная пе́­ния при­но́­сим Ти, Бо­го­ро́­ди­це, о яв­ле́­нии чу́д­ныя Твоея́ ико́­ны. Ты же, я́ко Все­ми́­лос­ти­вая, всех при­те­ка́ю­щих к Те­бе́ По­мо́щ­ни­це, за­сту­па́й нас во всех ско́р­бех и ну́ж­дах, бе­да́х и на­па́с­тех, да зо­ве́м Ти: Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Икос 1

А́н­гел пред­ста́­тель по́с­лан бысть ре­щи́ Бо­го­ро́­ди­це «Ра́­дуй­ся», ег­да́ Бог Сло́­во во­площа́­ше­ся во утро́­бе Ея́: и мы, гре́ш­нии, про­слав­ля́ю­ще яв­ле́­ние чу́д­ныя Ея́ ико́­ны и Бо­же́ст­вен­на­го Мла­де́н­ца Спа́­са Хри­ста́, со уми­ле́­нием во­пи­е́м Бла­го­да́т­ней:
Ра́­дуй­ся, Бо­го­из­бра́н­ная От­ро­ко­ви́­це; Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия. Ра́­дуй­ся, Ца­ри́­це Не­бе­се́ и зем­ли́; Ра́­дуй­ся, све́т­лое Це́рк­ве Не­бе́с­ныя и зем­ны́я укра­ше́­ние. Ра́­дуй­ся, А́н­ге­лы чти́­мая; Ра́­дуй­ся, пе­ва́е­мая от Се­ра­фи́м. Ра́­дуй­ся, све́т­лое про­ро́­чес­кое сбы­тие́; Ра́­дуй­ся, апо́с­то­лов по­хва­ло́. Ра́­дуй­ся, му́­че­ни­чес­кое ис­по­ве́­да­ние; Ра́­дуй­ся, пре­по­до́б­ных ве́н­че. Ра́­дуй­ся, пра́­вед­ных ве­се́­лие; Ра́­дуй­ся, гре́ш­ных упо­ва́­ние. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 2

Ви́­дя­щи, Все­не­по­ро́ч­ная, с вы­со­ты́ Не­бе́с­на­го жи­ли́­ща Сво­его́, иде́­же с Сы́­ном Тво­и́м в сла́­ве пре­бы­ва́е­ши, скорбь ра­бо́в Тво­и́х в но­во­про­све­ще́н­нем гра́­де, я́ко гне́в­на­го ра́­ди Бо́­жия по­се­ще́­ния ве́­ра Хри­сто́­ва по­ру­га́е­ма бы­ва́­ет ага́­рян­ским зло­ве́­ри­ем, бла­го­во­ли́­ла еси́ яви́­ти ико́­ну Свою́, чу­де­сы́ ю про­слав­ля́ю­щи, да утвер­жда́е­мии зна́­мень­ми Твоея́ бла­го­да́­ти, хри­сто­лю­би́­вии лю́­дие ве́р­но во­пи­ю́т Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 2

Ра­зу­ме́­ние три­кра́т­на­го яв­ле́­ния Бо­го­ма́­те­ре му́д­рая от­ро­ко­ви́­ца и́щу­щи, те­че́ ко влас­те́м, по­ве́­даю­щи им ди́в­ное яв­ле́­ние и гро́з­ное пре­ще́­ние: мы же ди­вя́­ще­ся свы́­ше да́н­ному от­ро­ко­ви́­це вра­зум­ле́­нию, бла­го­го­ве́й­но во­пи­е́м к Пре­бла­го­сло­ве́н­ней:
Ра́­дуй­ся, уст­на́­ми чи́с­ты­ми хва­лу́ Бо́­го­ви со­вер­ша́ю­щая; Ра́­дуй­ся, та́й­ны бла­го­да́­ти Бо́­жия ве́р­ным от­кры­ва́ю­щая. Ра́­дуй­ся, не­ве́р­ных су­мни́­тель­ное слы́­ша­ние. Ра́­дуй­ся, ве́р­ных из­ве́ст­ная по­хва­ло́; Ра́­дуй­ся, мо́л­ние, не­ве́р­ных устра­ша́ю­щая. Ра́­дуй­ся, сла́­вою чу­де́с Тво­и́х ве́р­ных ра́­зум оза­ря́ю­щая; Ра́­дуй­ся, ага́­рян­ска­го зло­ве́­рия об­ли­че́­ние. Ра́­дуй­ся, гор­ды́­ни их низ­ло­же́­ние; Ра́­дуй­ся, ве́­ры хри­сти­а́н­ския утвер­жде́­ние. Ра́­дуй­ся, по­чи­та́­ния свя­ты́х ико́н ос­вя­ще́­ние; Ра́­дуй­ся, скорбь на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая. Ра́­дуй­ся, не­сум­не́н­ною на­де́ж­дою нас уве­се­ля́ю­щая. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 3

Си́­ла Вы́ш­ня­го бла­го­да́­тию Бо­го­ма́­те­ре умуд­ри́ и укре­пи́ от­ро­ко­ви́­цу к ис­ка́­нию мно­го­це́н­наго Бо́­жия да́­ра, и та, с ве́­рою дер­за́ю­щи о Го́с­по­де, при­сту­пи́ к тру­ду́ и, скры́­тое в зем­ли́ об­ре́т­ши со­кро́­ви­ще свя­ты́я ико́­ны Бо­го­ма́­те­ри, ра́­дост­но возо­пи́ к Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 3

Име́ю­щи бла­го­утро́б­ное про­мыш­ле́­ние о но­во­про­све­ще́н­ных лю́­дех гра́­да Ка­за́­ни, от пре­чест­ны́я Твоея́ ико́­ны то́­ки чу­де́с ис­то­чи́­ла еси́, Вла­ды́­чи­це, сле­пы́м те­ле́с­ны­ма очи́­ма зре́­ние по­да­ва́ю­щи, омра­че́н­ных же ду­ше́в­но све́­том бо­го­поз­на́­ния и бла­го­че́с­тия оза­ря́ю­щи, де́вст­вую­щим под осе­не́­ни­ем Твоея́ ико́­ны при­ста́­ни­ще не­бу́р­ное да́­рую­щи. Се­го́ ра́­ди зо­ве́м Ти:
Ра́­дуй­ся, яв­ле́­ни­ем ико́­ны Твоея́ тьму лю́­тых об­стоя́­ний от­го­ня́ю­щая; Ра́­дуй­ся, лу­ча́­ми чу­де́с всех про­све­ща́ю­щая. Ра́­дуй­ся, сле­пы́х про­зре́­ние; Ра́­дуй­ся, омра­че́н­ных смы́с­лом про­све­ще́­ние. Ра́­дуй­ся, сла́­во Пра­во­сла́­вия; Ра́­дуй­ся, ти́­хое при­ста́­ни­ще и́щу­щих спа­се́­ния. Ра́­дуй­ся, Ма́­ти це­ло­му́д­рия; Ра́­дуй­ся, по­кро́­ве и ог­раж­де́­ние де́вст­ва. Ра́­дуй­ся, Е́ю­же ли­ков­ству́­ет все мно́­жест­во ве́р­ных; Ра́­дуй­ся, Ея́­же ра́­ди ры­да́­ет де́­мон­ское по́л­чи­ще. Ра́­дуй­ся, всех хри­сти­а́н вож­де­ле́н­ная По­мо́щ­ни­це; Ра́­дуй­ся, всех скор­бя́­щих Ра́­дос­те. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 4

Бу́­рю смя­те́­ний и кра­мо́­лы вра­га́­ми воз­дви́г­ну­тую в стра­не́ на́­шей уто­ли́­ти тща́щь­ся бла­же́н­ный Ер­мо­ге́н, спи­са́­тель чу­де́с Твоея́, Бо­го­ма́­ти, ико́­ны, сле́з­но пред не́ю мо­ля́­ше­ся и, ви́­дев, я́ко во́­ин­ству пра­во­сла́в­но­му в щит и по­бе́д­ное зна́­ме­ние Твоя́ ико́­на да­ро­ва́­ся, ве́­рою укреп­ля́е­мый до кон­ца́ жи­во­та́ сво­его́, во­пия́­ше Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 4

Слы́­шав­ше пра­во­сла́в­нии во́­ини от­кро­ве́н­ную Пре­по­до́б­ным Се́р­ги­ем свя­ти́­те­лю Ар­се́­нию та́й­ну, я́ко пред­ста́­тель­ством Бо­го­ма́­те­ре суд об Оте́­чест­ве на́­шем пре­ло­же́н на ми́­лость, ико́­ну Бо­го­ма́­тер­ню, я́ко зна́­мя по­бе́д­ное, при­и́м­ше, ис­хи­ти́­ша ма́­терь гра­до́в ру́с­ских из рук су­по­ста́т и возо­пи́­ша За­сту́п­ни­це хри­сти­а́н:
Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­га Вы́ш­ня­го; Ра́­дуй­ся, я́ко за всех мо́­ли­ши Сы́­на Тво­его́, Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го. Ра́­дуй­ся, я́ко всем тво­ри́­ши спас­ти́­ся в дер­жа́в­ный Твой по­кро́в при­бе­га́ю­щим; Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це всех су́­щих в ско́р­бех и бо­ле́з­нех. Ра́­дуй­ся, всем мо­ля́­щим­ся со­кру­ше́н­ным се́рд­цем пред пре­чи́с­тым Тво­и́м о́б­ра­зом по­ле́з­ная да́­рую­щая; Ра́­дуй­ся, из­бав­ле́­ние зол всем, не­воз­вра́т­но на­де́ж­ду иму́­щим на Тя. Ра́­дуй­ся, ти́­хое и до́б­рое при­ста́­ни­ще; Ра́­дуй­ся, ско́­рая По­мо́щ­ни­це. Ра́­дуй­ся, го­то́­вый и те́п­лый по­кро́­ве спа­се́­ния; Ра́­дуй­ся, ис­то­ча́ю­щая нам не­оску́д­ныя ми́­лос­ти. Ра́­дуй­ся, пред­ва­ря́ю­щая на по́­мощь; Ра́­дуй­ся, из­бав­ля́ю­щая от всех бед. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 5

Бо­го­те́ч­ная звез­да́ яви́­ся Твоя́, Бо­го­ма́­ти, ико́­на, всю стра­ну́ Рос­си́й­скую об­те­ка́ю­щая, лу­ча́­ми чу­де́с Тво­и́х осия­ва́ю­щая всех блуж­да́ю­щих по мо́­рю стра́ст­на­го жи­тия́, мрак пе­ча́­лей и мглу вся́­ких не­ду́г и скор­бе́й про­го­ня́ю­щая и нас­тав­ля́ю­щая на путь спа­се́­ния с ве́­рою к Те­бе́ при­те­ка́ю­щих и во­пию́­щих к Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 5

Ви́­дев царь Петр, я́ко от свя­ты́я ико́­ны Бо­го­ма́­тер­ни бла­го­да́­тию Бо́­жиею со­де­ва́­ют­ся мно́­гия чу­де­са́, при­е́м­лет ю в пу­те­во­ди́­тель­ни­цу во́­ин­ству сво­ему́ и в день бра́­ни на све́­ев в щит и по­кро́в, и по­бе­ди́в до кон­ца́ вра­га́ с по́­мо­щию Бо­го­ма́­те­ре, тем ка́­мень со­вер­ше́н­ный во ос­но­ва́­ние но́­ва­го ца́рст­вую­ще­го гра́­да по­ло­жи́, ико́­ну же Твою́ чу́д­ную, я́ко ос­вя­ще́­ние, я́ко щит и ог­раж­де́­ние, в се́рд­це гра́­да по­ста́­ви. Се­го́ ра́­ди во­пи­е́м Пре­чи́с­тей:
Ра́­дуй­ся, жи­ли́­ще и до́­ме Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го; Ра́­дуй­ся, вмес­ти́­ли­ще не­из­ре́чен­ныя Его́ сла́­вы. Ра́­дуй­ся, гра́­де оду­шев­ле́н­ный, при́с­но ца́рст­вую­щий; Ра́­дуй­ся, па­ла́­то пре­укра­ше́н­ная. Ра́­дуй­ся, Ра́­дос­те гра­до́в и ве́­сей; Ра́­дуй­ся, не­по­бе­ди́­мое хри­сти­а́н в бе­да́х хра­ни́­ли­ще и пред­гра́­дие. Ра́­дуй­ся, Це́рк­ве Пра­во­сла́вныя по­хва­ло́; Ра́­дуй­ся, Ру́с­ской зем­ли́ утвер­жде́­ние. Ра́­дуй­ся, хри­сто­лю­би́­ва­го во́­ин­ства По­мо́щ­ни­це; Ра́­дуй­ся, вра­го́в одо­ле́­ние. Ра́­дуй­ся, от бед из­бав­ле́­ние; Ра́­дуй­ся, Ма́­тер­ни­ми Тво­и́ми щед­ро́­та­ми всех по­се­ща́ю­щая. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 6

Пред­стоя́­ще пред пре­чи́с­тым Тво­и́м о́б­ра­зом ар­хи­ере́­ев со­сло́­вии и вси лю́­дие, мо­на́­си и мир­сти́и, про­по­ве́­ду­ют, Гос­по­же́ Бо­го­ро­ди́­тель­ни­це, ве­ли́­кия Твоя́ ми́­лос­ти, я́ко гра́­ды ог­раж­да́­еши, оби́­те­ли по­кры­ва́е­ши, ве́­си за­щи­ща́е­ши, и, ве́­ду­ще Тя во­и́с­тин­ну По­мо́щ­ни­цу си́­льну и не­по­бе­ди́­му, со сле­за́­ми при­но́­сят Ти мо­ли́т­вы, да про­стре́­ши к Сы́­ну Тво­ему́ Бо­го­но́с­ныя ру́­ки за лю́­ди Твоя́, во е́же из­ба́­ви­ти нас от всех бед и на­па́с­тей, да бла­го­да́р­не во­пи­е́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 6

Воз­сия́в­ши про­све­ще́­ние и́с­тин­ное и от­гна́в­ши дре́в­ле лесть ага́­рян­скую во но­во­про­све­ще́н­ней стра­не́ Ка­зан­ской, ны́­не во всех гра́­дех рос­си́й­ских све́­ти­ши све́­том чу­де́с и ми́­лос­тей: при­те­ка́ю­щий бо с ве́­рою ко Тво­е́й ико­не цель­бо­но́с­ней скор­бе́й из­бав­ле́­ние, не­ду́­гов ис­це­ле́­ние и ра́­дос­ти вся́­кия ис­пол­не́­ния при­е́м­лют, во­пию́­ще Те­бе́ усе́рд­но:
Ра́­дуй­ся, не­ис­то­щи́­мый ис­то́ч­ни­че свя­ты́­ни; Ра́­дуй­ся, мно­го­те­ку́­щая ре­ко́ Бо­же́ст­вен­ная бла­го­да́­ти. Ра́­дуй­ся, гре́ш­ных с Бо́­гом при­ми­ре́­ние; Ра́­дуй­ся, гре­хо́в на́­ших очи­ще́­ние. Ра́­дуй­ся, бла­го­че́с­тия Нас­та́в­ни­це; Ра́­дуй­ся, в до́б­рых де́­лех утвер­жде́­ние и по́­мо­ще. Ра́­дуй­ся, до́б­рыя обе́­ты при­е́м­лю­щая; Ра́­дуй­ся, бла­ги́м на­ме́­ре­ни­ем спо­со́б­ствую­щая. Ра́­дуй­ся, злы́я на­чи­на́­ния раз­ру­ша́ю­щая; Ра́­дуй­ся, вра́­жия ко́з­ни рас­тор­га́ю­щая. Ра́­дуй­ся, ско́­рая че­ло­ве́­ком По­мо́щ­ни­це; Ра́­дуй­ся, ми́­лость су­гу́­бо нам по­даю́­щая. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 7

Хо­тя́­щу на­ро́­ду пра­во­сла́в­но­му ис­по­ве́­да­ти ми́­лос­ти Пре­бла­го­сло­ве́н­ныя Ца­ри́­цы Не́­ба и зем­ли́ и по си́­ле бла­го­да́р­ствен­ная при­нес­ти́ о из­бав­ле́­нии его́ от на­ше́ст­вия ино­пле­ме́н­ных, ди́в­но­му хра́­му, со­зда́н­ному в честь пре­чу́д­ныя ико́­ны, по­бе́д­ная в дар при­не­се́, да вси па́­мя­тую­ще ми́­лость Бо­го­ма́­те­ре, спа́с­шия град сей и стра­ну́, вы́­ну вос­пе­ва́­ют Бо́­гу бла­го­да́р­ны­ми ус­ты́: Алли­лу́иа.
Икос 7

Сто́ль­но­му гра́­ду Рос­си́и свя­та́я ико́­на Твоя́, Бо­го­ма́­ти, во­и́с­тин­ну яви́­ся бла­га́я Оди­ги́т­рия, я́ко­же дре́в­ле Ца­ре­гра́­ду: к Те­бе́ бо при­бе­га́­ют лю́­дие, по́­мо­щи Твоея́ на на­ча́­ло пу­ти́ и дел сво­и́х про­ся́­ще и бла­го­да́р­ствен­ная при­но­ся́­ще мо­ле́­ния пред пре­чи́с­тою ико́­ною Твое́ю за из­бав­ле́­ние от скор­бе́й и на­па́с­тей, Те­бе́ По­мо́щ­ни­цу и За­сту́п­ни­цу кре́п­кую ве́­да­ют. Те́м­же бла­го­да́р­ствен­но во­пи­е́м Ти:
Ра́­дуй­ся, Рос­си́й­ския стра­ны́ по­кро́­ве; Ра́­дуй­ся, Пра­во­сла́­вия в ней ог­раж­де́­ние и утвер­жде́­ние. Ра́­дуй­ся, не­со­кру­ши́­мый щи́­те во́­ин­ов на́­ших; Ра́­дуй­ся, бро­не́ их не­уяз­ви́­мая. Ра́­дуй­ся, ко́з­ни вра­го́в об­ли­ча́ю­щая; Ра́­дуй­ся, я́ко пау­чи́­ну их рас­тер­за́ю­щая. Ра́­дуй­ся, не­че́с­тия об­ли­че́­ние; Ра́­дуй­ся, кра­мо́­лы раз­ру­ше́­ние. Ра́­дуй­ся, ю́ных от за­блуж­де́­ний ис­прав­ле́­ние; Ра́­дуй­ся, ста́р­цев уте­ше́­ние. Ра́­дуй­ся, ду­ше­вре́д­ных уче́­ний низ­ло­же́­ние; Ра́­дуй­ся, ду­ше­по­ле́з­ных зна́­ний да­ро­ва́­ние. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 8

Стра́н­но и су­мни́­тель­но не­ве́­рую­щим слу́­ша­ти, ка́­ко от ико́­ны Твоея́ то́­ки бла­го­да́­ти ис­те­ка́­ют, во­ня́ жи­во́т­ная бла­го­уха́­ет: мы же, ве́рую­ще сло́­ву, ре­че́н­ному То­бо́й, Вла­ды́­чи­це, к пер­во­на­пи́­сан­ней ико­не: «С то­бо́й Моя́ бла­го­да́ть и си́­ла», упо­ва́­ем, я́ко и с се́ю ико́­ною бла­го­да́ть Твоя́ вы́­ну: те́м­же бла­го­го­ве́й­но пред­стоя́­ще ло­бы­за́­ем ю, по­кло­ня́­ем­ся ей, я́ко Те­бе́ Са­ме́й су́­щей, честь бо ико́­ны на пер­во­об­ра́з­ное вос­хо́­дит, и Твоя́ бла­го­да́ть се́ю ико́­ною зна́­ме­ния и чу­де­са́ со­де­ва́­ет всем с ве́­рою при­те­ка́ю­щим к Те­бе́ и во­пию́­щим Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 8

Вся бы́в­ши го­ре́, к Не­бе́с­ным взя́­та, и зем­ны́х не ос­тав­ля́­еши, Бо­го­ма́­ти, свя­ще́н­ным Тво­и́м пред­ста́­тель­ством: и́ма­ши бо ма́­тер­нее дерз­но­ве́­ние ко Хри­сту́ Бо́­гу на́­ше­му. Те́м­же утвер­ди́ в ми́­ре глу­бо́­це пра­во­сла́в­ных жи­тие́ и вся по­ле́з­ная всег­да́ да́­руй ра­бо́м Тво­и́м, да ве­ли­ча́ю­ще вос­пе­ва́­ем Ти:
Ра́­дуй­ся, Не­вме­сти́­ма­го вмес­ти́­ли­ще; Ра́­дуй­ся, осе­не́н­ная си́­лою Вы́ш­ня­го. Ра́­дуй­ся, про­зя́б­шая Клас Не­бе́с­ный; Ра́­дуй­ся, мир весь ду­ше­па́­губ­на­го гла́­да из­ба́вль­шая. Ра́­дуй­ся, вы́­ну хо­да́­тай­ствую­щая за род наш; Ра́­дуй­ся, я́ко мно́­го мо́­жет мо­ли́т­ва Твоя́ пред Сы́­ном Тво­и́м и Бо́­гом. Ра́­дуй­ся, всех нас при Кре­сте́ Сы́­на Тво­его́ усы­но­ви́в­шая; Ра́­дуй­ся, всег­да́ Ма́­тер­нюю лю­бо́вь к нам яв­ля́ю­щая. Ра́­дуй­ся, Хо­да́­таи­це ве́ч­ных благ; Ра́­дуй­ся, и во вре́­мен­ней жи́з­ни по­ле́з­ная нам по­даю́­щая. Ра́­дуй­ся, из­ве́ст­ное при­бе́­жи­ще на́­ше во всех ско́рб­ных об­стоя́­ни­их; Ра́­дуй­ся, не­со­мне́н­ное уте­ше́­ние в пе­ча́­лех. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 9

Вся́­ка­го ес­тест­ва́ а́н­гель­ска­го пре­вы́ш­шая яви́­ла­ся еси́, Пре­свя­та́я Де́­во: Бо́­га бо за­ча­ла́ еси́ пло́­тию, Не­вме­сти́­ма­го все́­ми вмес­ти́­ла еси́ во утро́­бе Тво­е́й, на ру­ка́х но­си́­ла еси́ Но­ся́­ща­го весь мир дла́­нию: те́м­же, я́ко Чест­не́й­шую Хе­ру­ви́м и Сла́в­ней­шую без срав­не́­ния Се­ра­фи́м ве­ли­ча́ю­ще Тя, во­пи­е́м о Те­бе́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 9

Ви­ти́я мно­го­ве­ща́н­ныя, я́ко ры́­бы без­гла́с­ныя, ви́­дим о Те­бе́, Бо­го­ро́­ди­це: не­до­уме́­ет бо всяк язы́к бла­го­хва­ли́ти Тя по до­стоя́­нию, из­умева́­ет ум пе́­ти Тя, Бо­го­ро́­ди­це; оба́­че Бла­га́я су́­щи, при­ими́ и от нас ар­ха́н­гель­ский глас, Те­бе́ во­пию́­щих:
Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная; Ра́­дуй­ся, я́ко Гос­по́дь с То­бо́ю. Ра́­дуй­ся, Бла­го­сло­ве́н­ная в же­на́х; Ра́­дуй­ся, об­ре́т­шая бла­го­да́ть у Бо́­га. Ра́­дуй­ся, ро­ди́в­шая Спа­си́­те­ля ми́­ру; Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Сы́­на Бо́­жия. Ра́­дуй­ся, Ро­ди́­тель­ни­це Ве́ч­на­го Ца­ря́; Ра́­дуй­ся, из­рас­ти́в­шая нам плод жи­во­та́. Ра́­дуй­ся, ос­вя­ще́н­ная Ду́­хом Свя­ты́м; Ра́­дуй­ся, осе­не́н­ная си́­лою Все­вы́ш­ня­го. Ра́­дуй­ся, ве́р­ная Ра­бо́ Гос­по́д­ня; Ра́­дуй­ся, я́ко Тя бла­жа́т вси ро́­ди. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́­щи мно́­гия от на­ходя́­щих зол, скор­бе́й и бо­ле́з­ней, чу́д­ную ико́­ну Твою́, Бо­го­ма́­ти, да­ро­ва́­ла еси́, ея́­же ра́­ди сле­пи́и пре­зи­ра́­ют, хро­ми́и хо́­дят, раз­сла́б­лен­нии воз­ста­ю́т, бес­ну́ю­щи­ися ис­це­ля́­ют­ся, зем­ли́ пло­до­но́­сие по­да­е́т­ся, лю́­дие от смер­то­но́с­ныя я́з­вы из­бав­ля́­ют­ся, гра́­ды и до́­мы от ог­ня́ спа­са́­ют­ся: те́м­же про­слав­ля́ю­ще Бо́­га, даю́­ща­го нам та­ко­вы́я ми́­лос­ти, во­пи­е́м Ему́ усе́рд­но: Алли­лу́иа.
Икос 10

Сте­на́ еси́, Бо­го­ро́­ди­це, стра­не́ Рос­си́й­стей, гра́­дом ог­раж­де́­ние и сла́­ва, пра­во­сла́в­но­му во́­ин­ству на вра­ги́ укреп­ле́­ние. Те́м­же, бла­го­да­ря́­ще Тя, во­пи­е́м:
Ра́­дуй­ся, про­слав­ля́ю­щих Тя про­слав­ля́ю­щая; Ра́­дуй­ся, не чту́­щих Тя по­срам­ля́ю­щая. Ра́­дуй­ся, вра­го́в устра­ше́­ние; Ра́­дуй­ся, от на­ше́ст­вия ино­пле­ме́н­ных из­бав­ле́­ние. Ра́­дуй­ся, во́­ин­ов кре́­пос­те; Ра́­дуй­ся, в дни бра́­ни за­бра́­ло и ог­раж­де́­ние. Ра́­дуй­ся, в дни ми́­ра жи­во­но́с­ный са́­де, уве­се­ля́ю­щий серд­ца́ ве́р­ных; Ра́­дуй­ся, ору́­жие, его́­же тре­пе́­щут де́­мо­ни. Ра́­дуй­ся, спа­си́­тель­ный еле́й, ума­ща́ю­щий гре­хо́в­ныя ра́­ны ка́ю­щих­ся; Ра́­дуй­ся, те́п­лое на́­ше упо­ва́­ние. Ра́­дуй­ся, не­сум­не́н­ная на́­ша На­де́ж­до; Ра́­дуй­ся, ти́­хое и до́б­рое при­ста́­ни­ще. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 11

Пе́­ние хва­ле́б­ное и бла­го­да́р­ствен­ное при­но́­сят Те­бе́, Вла­ды́­чи­це, при­па́­даю­ще ко ико­не Тво­е́й и лю­бе́з­но ло­бы­за́ю­ще ю, дев ли́­цы, под дер­жа́в­ным по­кро́­вом Тво­и́м ти́­хое и ми́­рное и́но­чес­кое жи­тие́ про­вож­да́ю­щии, и воз­ло­жи́в­ше на Тя все упо­ва́­ние, ра́­дост­но во­пи­ю́т Бо́­гу: Алли­лу́иа.
Икос 11

Я́ко све­то­при­е́м­ную све­щу́, зрим Твою́ чест­ну́ю ико́­ну, Пре­свя­та́я Вла­ды́­чи­це: та бо не­ве­ще́ст­вен­ный огнь бла­го­да́­ти Твоея́ вос­при­е́м­ши, и в по­до́­би­их ея́ но́­вы воз­жи­га́­ет све­ти́ль­ни­ки, при­ча́ст­ны тоя́ж­де си́­лы бла­го­да́т­ныя, и оза­ря́­ет чу­де­сы́, нас­тав­ля́ю­щи на путь спа­се́­ния всех во­пию́­щих Ти си́­це:
Ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная; Ра́­дуй­ся, Бо­го­из­бра́н­ная От­ро­ко­ви́­це, Ма́­ти Де́­во. Ра́­дуй­ся, до́б­рая Нас­та́в­ни­це не­по­ро́ч­на­го де́вст­ва; Ра́­дуй­ся, Хра­ни́­тель­ни­це рев­ну́ю­щих о чис­то­те́. Ра́­дуй­ся, жен по­хва­ло́; Ра́­дуй­ся, дев ве­ли­ча́­ние. Ра́­дуй­ся, вдов за­ступ­ле́­ние; Ра́­дуй­ся, си­ро́т при­зре́­ние. Ра́­дуй­ся, ни́­щих Пи­та́­тель­нице; Ра́­дуй­ся, на­ги́х оде­я́ние. Ра́­дуй­ся, пе­ча́ль­ных уте­ше́­ние; Ра́­дуй­ся, скор­бя́­щих ве­се́­лие. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 12

Бла­го­да́ть да́­ти вос­хо­те́в­ши по­чи­та́ю­щим Тя с лю­бо́­вию, Бо­го­ро­ди́­тель­ни­це, при­су́­ще­го Ти си́­лу бла­го­да́т­ную ос­та́­ви­ла еси́ во свя­ты́х Тво­и́х ико́­нах, и́бо Бо­же́ст­вен­ная бла­го­да́ть, спре­бы­ва́ю­щи тем (ико́­нам), зна́­ме­ния и чу­де­са́ вы́­ну со­де­ва́­ет и ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных не­ду́г ис­це­ле́­ние всем с ве́­рою при­хо­дя́­щим по­да­е́т Тво­и́ми Бо­го­ма́­тер­ни­ми не­пре­ста́н­ны­ми к Бо́­гу мо­ли́т­ва­ми о во­пию́­щих Ему́: Алли­лу́иа.
Икос 12

Пою́­ще Твоя́ чу­де­са́, бы́в­шая в дре́в­няя и нас­тоя́­щая вре­ме­на́, хва́­лим Тя, я́ко Жи­во­но́с­ный Ис­то́ч­ник бла­го­да́­ти, я́ко не­ис­то­щи́­мую ре́­ку чу­де́с, я́ко бе́зд­ну ми́­лос­ти и щед­ро́т, и все упо­ва́­ние по Бо́­зе воз­ла­га́ю­ще на Тя и в сей и в бу́­ду­щей жи́з­ни, про­слав­ля́ю­ще Тя, во­пи­е́м:
Ра́­дуй­ся, хри­сти­а́н не­по­сты́д­ное упо­ва́­ние; Ра́­дуй­ся, ве́р­ных спа­си́­тель­ное при­бе́­жи­ще. Ра́­дуй­ся, не­на­де́ж­ных на­де́я­ние; Ра́­дуй­ся, от­ча́­ян­ных спа­се́­ние. Ра́­дуй­ся, ба́­не, омы­ва́ю­щая со́­весть; Ра́­дуй­ся, ро­со́, ожив­ля́ю­щая ду́­ши. Ра́­дуй­ся, бо­ле́з­ней вра­чев­ство́ ско́­рое и без­ме́зд­ное; Ра́­дуй­ся, от всех бед бы́ст­рое из­бав­ле́­ние. Ра́­дуй­ся, Уте́­ши­тель­ни­це во вся́­кой ско́р­би; Ра́­дуй­ся, из глу­би­ны́ по­ги́­бе­ли спа­са́ю­щая. Ра́­дуй­ся, от­ра́­до в день сме́р­ти; Ра́­дуй­ся, еди́­ная На­де́ж­до и по сме́р­ти. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 13

О Все­пе́­тая Ма́­ти, ро́жд­шая всех свя­ты́х Свя­те́й­шее Сло́­во, при­ими́ ны́­не ма́­лое сие́ мо­ле́­ние и, ве­ли́­чия ра́­ди бла́­гос­ти Твоея́ и бе́зд­ны щед­ро́т Тво­и́х, не по­мя­ни́ мно́­жест­ва гре­хо́в на́­ших, но ис­по́л­ни во бла­ги́х про­ше́­ния на́­ша, по­да­ва́ю­щи те́­лу здра́­вие, ду́­ши спа­се́­ние, из­бав­ля́ю­щи от вся́­кия ну́ж­ды и пе­ча́­ли и Ца́рст­вия Не­бе́с­на­го на­сле́д­ни­ки со­тво­ря́ю­щи всех ве́р­но во­пию́­щих Бо́­гу: Алли­лу́иа.
(Этот кондак чи­та­ет­ся трижды.)
Икос 1

А́н­гел пред­ста́­тель по́с­лан бысть ре­щи́ Бо­го­ро́­ди­це «Ра́­дуй­ся», ег­да́ Бог Сло́­во во­площа́­ше­ся во утро́­бе Ея́: и мы, гре́ш­нии, про­слав­ля́ю­ще яв­ле́­ние чу́д­ныя Ея́ ико́­ны и Бо­же́ст­вен­на­го Мла­де́н­ца Спа́­са Хри­ста́, со уми­ле́­нием во­пи­е́м Бла­го­да́т­ней:
Ра́­дуй­ся, Бо­го­из­бра́н­ная От­ро­ко­ви́­це; Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия. Ра́­дуй­ся, Ца­ри́­це Не­бе­се́ и зем­ли́; Ра́­дуй­ся, све́т­лое Це́рк­ве Не­бе́с­ныя и зем­ны́я укра­ше́­ние. Ра́­дуй­ся, А́н­ге­лы чти́­мая; Ра́­дуй­ся, пе­ва́е­мая от Се­ра­фи́м. Ра́­дуй­ся, све́т­лое про­ро́­чес­кое сбы­тие́; Ра́­дуй­ся, апо́с­то­лов по­хва­ло́. Ра́­дуй­ся, му́­че­ни­чес­кое ис­по­ве́­да­ние; Ра́­дуй­ся, пре­по­до́б­ных ве́н­че. Ра́­дуй­ся, пра́­вед­ных ве­се́­лие; Ра́­дуй­ся, гре́ш­ных упо­ва́­ние. Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Кондак 1

Из­бра́н­ной от всех ро­до́в За­сту́п­ни­це ро́­да хри­сти­а́н­ска­го, по­кро́­вом Своея́ бла́­гос­ти по­кры­ва́ю­щей стра­ну́ на́­шу пра­во­сла́в­ную, бла­го­да́р­ствен­ная пе́­ния при­но́­сим Ти, Бо­го­ро́­ди­це, о яв­ле́­нии чу́д­ныя Твоея́ ико́­ны. Ты же, я́ко Все­ми́­лос­ти­вая, всех при­те­ка́ю­щих к Те­бе́ По­мо́щ­ни­це, за­сту­па́й нас во всех ско́р­бех и ну́ж­дах, бе­да́х и на­па́с­тех, да зо­ве́м Ти: Ра́­дуй­ся, За­сту́п­ни­це усе́рд­ная ро́­да хри­сти­а́н­ска­го.
Мо­ли́т­вы Пре­свя­той Бо­го­ро́­ди­це пе­ред Ея́ ико­ной, име­нуе­мой «Ка­зан­ская»
Мо­ли́т­ва пер­вая

О Пре­свя­та́я Гос­по­же́ Вла­ды́­чи­це Бо­го­ро́­ди­це! Со стра́­хом, ве́­рою и лю­бо́­вию при­па́­даю­ще пред чест­но́ю ико́­ною Твое́ю, мо́­лим Тя: не от­вра­ти́ ли­ца́ Тво­его́ от при­бе­га́ю­щих к Те­бе́, умо­ли́ ми­ло­се́р­дая Ма́­ти, Сы́­на Тво­его́ и Бо́­га на́­ше­го, Го́с­по­да Иису́­са Хри­ста́, да со­хра­ни́т ми́­рну стра­ну́ на́­шу, Це́р­ковь Свою́ Свя­ту́ю да не­зы́б­ле­му со­блю­де́т от не­ве́­рия, ере­се́й и рас­ко́­ла. Не и́ма­мы бо ины́я по́­мо­щи, не и́ма­мы ины́я на­де́ж­ды, ра́­зве Те­бе́, Пре­чи́с­тая Де́­во: Ты еси́ Все­си́ль­ная хри­сти­а́н По­мо́щ­ни­ца и За­сту́п­ни­ца. Из­ба́­ви всех с ве́­рою Те­бе́ мо­ля́­щих­ся от па­де́­ний гре­хо́в­ных, от на­ве́­та злых че­ло­ве́к, от вся́­ких ис­ку­ше́­ний, скор­бе́й, бед и от на­пра́с­ныя сме́р­ти: да́­руй нам дух со­кру­ше́­ния, сми­ре́­ние серд­ца́, чис­то­ту́ по­мыш­ле́­ний, ис­прав­ле́­ние гре­хо́в­ныя жи́з­ни и ос­тав­ле́­ние пре­гре­ше́­ний, да вси бла­го­да́р­не вос­пе­ва́ю­ще ве­ли́­чия Твоя́, спо­до́­бим­ся Не­бе́с­на­го Ца́рст­вия и та́­мо со все́­ми свя­ты́­ми про­сла́­вим Пре­чест­но́е и Ве­ли­ко­ле́­пое И́мя От­ца́ и Сы́­на и Свя­та́­го Ду́­ха. Ами́нь.
Мо­ли́т­ва вто­рая

О, Пре­свя­та́я Вла­ды́­чи­це Бо­го­ро́­ди­це, Ца­ри́­це Не­бе­си́ и зем­ли́, вы́ш­шая а́н­гел и ар­ха́н­гел и всея́ тва́­ри чест­не́й­шая, чи́с­тая Де́­во Ма­ри́е, ми́­ру бла­га́я По­мо́щ­ни­це, и всем лю́­дем утвер­жде́­ние, и во вся́­ких ну́ж­дах из­бав­ле́­ние! При́­зри и ны́­не, Гос­по­же́ Все­ми́­лос­ти­вая, на ра­бы́ Твоя́, Те­бе́ уми­ле́н­ною ду­ше́ю и со­кру­ше́н­ным се́рд­цем мо­ля́­щия­ся, со сле­за́­ми к Те­бе́ при­па́­даю­щия и по­кла­ня́ю­щия­ся пре­чи́с­то­му и цель­бо­но́с­ному о́б­ра­зу Тво­ему́, и по́­мо­щи и за­ступ­ле́­ния Тво­его́ про­ся́­щия. О, Все­ми́­лос­ти­вая и Пре­ми­ло­се́р­дая Де́­во Бо­го­ро́­ди­це Чи́с­тая! Воз­зри́, Гос­по­же́, на лю́­ди Твоя́: мы бо гре́ш­нии не и́ма­мы ины́я по́­мо­щи, ра́­зве Те­бе́ и от Те­бе́ ро́жд­ша­го­ся Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го. Ты еси́ за­сту́п­ни­ца и пред­ста́­тель­ни­ца на́­ша. Ты еси́ оби́­ди­мых за­щи́­ще­ние, скор­бя́­щим ра́­до­ва­ние, си́­рым при­бе́­жи­ще, вдо́­вам хра­ни́­тель­ни­ца, де́­вам сла́­ва, пла́­чу­щим ве­се́­лие, боль­ны́м по­се­ще́­ние, не­мощ­ны́м ис­це­ле́­ние, гре́ш­ным спа­се́­ние, Се­го́ ра́­ди, о Бо­го­ма́­ти, к Те­бе́ при­бе­га́­ем, и на Твой Пре­чи́с­тый о́б­раз с Пред­ве́ч­ным на ру­ку́ Твое́ю дер­жи́м­ым Мла­де́н­цем, Го́с­по­дем на́­шим Иису́­сом Хри­сто́м взи­ра́ю­ще, уми­ле́н­ное пе́­ние Те­бе́ при­но́­сим и во­пи­е́м: по­ми́­луй нас, Ма́­ти Бо́­жия, и про­ше́­ние на́­ше ис­по́л­ни, вся бо суть воз­мо́ж­на хо­да́­тай­ству Тво­ему́: я́ко Те­бе́ сла́­ва по­до­ба́­ет ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.
Ве­ли­ча́­ние

Ве­ли­ча́­ем Тя, Пре­свя­та́я Де́­во, Бо­го­из­бра́н­ная От­ро­ко­ви́­це, и чтем о́б­раз Твой свя­ты́й, и́м­же то́­чи­ши ис­це­ле́­ния всем с ве́­рою при­те­ка́ю­щым.

КАНОН ПРЕСВЯТЫЯ БОГОРОДИЦЫ В ЧЕСТЬ ИКОНЫ ЕЯ «КАЗАНСКАЯ»

глас 4
Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.
Благоговеют Ти, Богородице, Ангелов начальницы, и святых чини честно служат, праведнии красуются, Небесных Ходатаицу блажат Тя, купно же и земля и Небо в веселии светло восхваляют Тя, и мы, грешнии, милости просим: озари наша сердца, Владычице, воспети песнь святыя Твоея иконы явлению.
Приидите, соберитеся, христоименитии людие, умы тайно очистившеся, во святую церковь Матере Христа Бога нашего, источает бо нам неоскудно от святыя иконы источник духовен, целебен душам и телом, песнь вопиющим: благословен из Тебе рождейся Бог наш.
Дивит, Пренепорочная, и ужасает всяк слух странно чудо Божественнаго Твоего рождества: Херувимскаго Творца зачала еси! Како Огнь нестерпимый во утробе носила еси! Како сущую Жизнь плотию облекла еси и Живот всему миру родила еси, Бога купно и Человека!
Под кров Твой, Дево Госпоже, прибегаем, вси роди человечестии, просвети нас светом Рождества Твоего, грешныя рабы Твоя, молящияся прилежно и кланяющияся пречистей Твоей иконе, просяще от Тебе прияти великия милости.
Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, Живый и Независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.
Кую Ти достойную похвалу наше принесет конечное неможение, яко явлением пречистыя Твоея Божественныя иконы независтныя источники целебныя источаеши верно прибегающим к Тебе рабом Твоим?
Божественныя Твоея иконы святое явление, Богородице Дево, яко светозарное возсия нам солнце, преславных чудес лучи пущающи, тьмы лютых обстояний отгоняющи священными Твоими, Владычице, предстательствы.
Исполнила еси благодати иногда первописанную Твою икону, Госпоже Дево Богородице, и ныне таже благодать истинствует сиянием веры чудес, яко Тоя ради первописанныя, ко спасению верно к Тебе по Бозе прибегающим.
Покланяемся, Богородице, Твоему пречистому образу и пресладкому Твоему Младенцу, превечному и незаходимому Свету Христу, Имже спасла еси от лютых зол и тления смертнаго все человеческое естество.
Песнь 4

Ирмос: Седяй в Славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.
Почтим, людие, чистыя в чистоте икону Девы Богородицы и Тоя Божественнаго Младенца, Христа Бога нашего, и лобызаем, и прославляем со страхом и трепетом: почитаем бо икону благочестно, паче же почитаем Самую Тую сущую Чистую Богоматерь.
Давид Божественный и чудный пророк, издалеча провидя, глагола: лицу Твоему помолятся богатии людие. Мы же, вернии, покланяемся и лобызаем честную икону, душами купно и телесы освящаемся.
Евангелия Христова богогласный списатель Лука Божиим мановением всенепорочный Твой написует образ, Богородице, и Младенца Превечнаго на руках Твоих вообразив, к немуже притекающия напастей и бед избавляеши, и вся покрываеши, и спасаеши Твоею милостию.
Ты еси похвало и венец святым всем, о Царице, Ты упование наше и Помощнице по Бозе, и на Тя надежду спасения нашего возложихом вси. Тебе молимся, яко Божии Матери: одожди грешным рабом Твоим богатыя Твоя душеспасительныя милости.
Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.
Всяко, Пречистая, существо воспети недоумеет Тя: паче бо Горних умов превозвысилася еси, рождши неприступнаго и страшнаго Всецаря и Бога. Но яко милостива и скорая человеком Помощница, вонми молению раб Твоих и даруй Твою помощь.
Идеже осенит благодать Твоя, Богородице, страхом исчезают демони и разрушается злокозненное тех мечтание, бегают дуси темнии, радуется же верных все множество, Тебе песнь хвальну от сердца вопиюще; радуйся, Божественный покрове душ наших.
Безочесным сладкое зрение дается, глухим слышание, немым благоглаголание, хромым хождение, прокаженным очищение, демонствуемым целомудрие и в болезнех сущим различных исцеление, осенением пречистыя Твоея, Богородице, иконы.
Не умолчим никогдаже, Богородице, псалмы и песньми воспевати величия Твоя, Обрадованная: Бога бо воистину воплотившагося родила еси во спасение наше всемирное и избавление.
Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.
Божественнаго Твоего Рождества, Дево Госпоже, пребогатая благодать, юже древле изглашением предала еси пречистому Твоему образу, неоскудне действовати великая же и преславная, во спасение на Тя надеющимся.
Идеже прославляется святое имя обрадованныя Богородицы, тамо всяческих благих источницы проливаются; приидите в чистоте, человецы, се бо явлением Божественныя Девы иконы сказует Царицы пришествие, во спасение всех верных.
Целения болезней, отгнание же страстей и душепитательное спасение, грехов прощение и вечное избавление от пречистыя Твоея иконы, Владычице, верно приходяще, приемлем, Богомати Всенепорочная.
К Тебе, Госпоже, прибегают роди правоверных, просят великия милости и приемлют неоскудно сущии в недузех исцеление, в страстех пременение, в печалех утешение; источи мне, Владычице, каплю душеспасительную, да со всеми и аз пою Твое величие.
Кондак, глас 8

Притецем, людие, к тихому сему и доброму пристанищу, скорой Помощнице, готовому и теплому спасению, покрову Девы, ускорим на молитву и потщимся на покаяние: источает бо нам неоскудныя милости Пречистая Богородица, предваряет на помощь и избавляет от великих бед и зол благонравныя и богобоящияся рабы Своя.
Икос

Смысл очистивше и ум, притецем к Богородице, светло песньми ублажающе Ю, и пречистую икону Ея прославляем и чтим и, припадающе, покланяемся, яко Самой, сущей оной: честь бо иконы на первообразное восходит, и почитаяй и покланяяйся ей почитает самое первообразное, якоже Божественнии отцы рекоша. И аще кто не чтит Пресвятыя Богородицы и не покланяется иконе Ея, анафема да будет: посрамляет бо и погубляет не чтущия Ю, избавляет же от великих бед и зол благонравныя и богобоящияся рабы Своя.
Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.
Приидите, почерпем отпущение от неистощимаго источника, точащаго святыню, Пречистыя Девы, и Тоя Пречистаго Младенца, Божия Слова, нас ради вочеловечшагося. К Немуже возопиим: Творче, Избавителю препрославленный со Отцем и Духом, Боже, благословен еси.
Неусыпную, Чистая, и Богоприятную имущи молитву и непреодолеемую державу крепости, врагов наших дерзость, яже на ны, разори, и выя их под нозе верному воинству нашему низложи, да возвеселимся о Тебе, раби, Сыну Твоему вопиюще: отец наших Боже, благословен еси.
Радуемся и веселимся, вернии людие, чудному явлению иконы Пречистыя Владычицы Богородицы: река бо явися неисчерпаема, целебную воду точащи, слепым бо видети дает, и глухим слышание, хромым хождение и всем, сущим в недузех, безмездно исцеление.
Неиспытана глубина, недоведомо таинство, непостижим образ, Дево, зачатия Твоего, зачатие без семене, без мужа рождество, Безплотный воплотися, Превечный младенствует, Сын Божий Сын Тебе, Девы, бывает. Емуже вопием: Боже, благословен еси.
Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть, тогда, убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.
Ум Ангельский и человеческий ужасается, Богородице: како Бога Небеснаго, ложеснами объемши, воплотила еси? Како, Младенца рождши, яко Сына на руку носиши? Егоже ужасается тварь и трепещут горнии престоли, вопиюще непрестанно: Свят, Свят, Свят еси, Боже, препетый и превозносимый во веки.
Радуйся, сущая радосте всего мира, со Архангелом Гавриилом вопием Ти, Богородице. Радуйся, вместилище Невместимаго. Радуйся, Благодатная, носило Божества всего. Радуйся, Адамово воззвание, с Тобою Господь и Тебе ради с нами, спасая нас. Егоже поем и превозносим во веки.
Корень Иессеев освященный, корень греха нашего исторгнула еси, жезл Ааронов процветший, Жизнодателя цвета израстивши Христа, стамно манноприемная, смерти всю силу сокрушила еси и в породу жизни возвела еси род человеческий, темже Тя поем, добрых виновную.
Ты похвала христианом еси, Владычице, Ты оружие на враги и стена к Тебе прибегающим. Тя и ныне на помощь призываем, Госпоже: не даждь врагом вознестися на люди Твоя, иже Тебе не хвалят, ни Сына Твоего, Богородице, и Твоей иконе не кланяются, сих победи и души наша спаси.
Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.
Тебе, твердую Помощницу роду человеческому, Богородице Марие, лик пророческий многообразно провозвести: сень святую, небес пространнейшую, скрижаль Богописанную и купину неопалимую, дверь Богопроходную, гору же и лествицу, и мост, и жезл процветший, мы же воистину Богородицу Тя величаем.
Тайна глубины рождества Твоего ум ангельский ужасает, Дево, и пречистая икона демоны прогонит, и лица нечестивых омрачает, и в студ поревает: не терпят бо взирати на силу ея, бегают же и исчезают. Мы же любезно покланяемся и лобызаем и Тя, Богородицу, величаем.
Предстательница сущи неотступна к Вышнему Царю, яко имущи Матерне дерзновение непостыдно, в мире глубоце православных житие утверди, и отечество наше возвыси, и вся полезная даруй всегда рабом Твоим, да Тя, Богородице, величаем.
О всемилостивая христианом Помощнице! Не может Тя воспети достойно ум человеческий и ангельский, яко всея твари честнейши, Небесных и земных славнейши: всех бо родила еси Творца и Бога. Но, о Владычице, приими милостивно, юже Тебе от сердца возложихом песнь, спасай нас всегда, на Тя бо надеемся.
Светилен

Да почтится всепетая Мати Божия, Жизнь сущую рождши, Христа Бога нашего, райских дверей отверзение и всего мира очищение, к Животу возведение. Сей есть пророки глаголавый, Тому поклонимся, Богу и Спасу душ наших.

Молитва Божией Матери пред иконой Ее Казанской

О Пресвятая Госпоже Владычице Богородице! Со страхом, верою и любовию пред честною иконою Твоею припадающе, молим Тя: не отврати лица Твоего от прибегающих к Тебе, умоли, Милосердая Мати, Сына Твоего и Бога нашего, Господа Иисуса Христа, да сохранит мирну страну нашу, Церковь же Свою святую непоколебиму да соблюдет и от неверия, ересей и раскола да избавит. Не имамы бо иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Пречистая Дево: Ты еси всесильная христиан Помощница и Заступница. Избави же и всех с верою Тебе молящихся от падений греховных, от навета злых человек, от всяких искушений, скорбей, болезней, бед и от внезапныя смерти; даруй нам дух сокрушения, смирения сердца, чистоту помышлений, исправления греховныя жизни и оставление прегрешений, да вси, благодарне воспевающе величия и милости Твоя, являемыя над нами зде на земли, сподобимся и Небеснаго Царствия и тамо со всеми святыми прославим пречестное и великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.

Развернуть