

Редкие Богослужебные тексты
здесь выкладываются редкие Богослужебные тексты, переводы Богослужебных текстов на церковно-славянский язык. Пока еще не все они утверждены Боголсужебной комиссией. Публикуем только службы, тропари, кодаки и акафисты.
- Лента
- |
- Участники
- |
- Фото 2
- |
- Видео 4
- |
- Мероприятия 0
Служба прп. Геновефе (Женевьеве) Парижской (перевод с английского)
СЛУЖБА ПРЕПОДОБНОЙ ГЕНОВЕФЕ (ЖЕНЕВЬЕВЕ) ПАРИЖСКОЙ
(3/16 января)
ВЕ́ЧЕР
Стихи́ры преподобныя, глас 4:
Подо́бен: Дал есть знамение.
Госпо́дь нам, ве́рным, да́л есть чу́дно зна́мение:/ Генове́фу честну́ю,/ Жених́а Мы́сленнаго неве́сту,/ дев води́тельницу,/ царе́й и князе́й сове́тницу,/ гра́да своего́ покрови́тельницу кре́пкую,/ я́же моли́твами свои́ми,/ от враго́в свобожда́ет// и мо́ра лю́таго избавля́ет.
Похва́лим, ве́рнии,/ Генове́фу чу́дную,/ от младе́нства бо во́лею Христу́ Сло́ву обручи́лася еси́,/ и в храм Госпо́день приве́дшися,/ Тому́ посвяти́лася еси́/ и во вся дни жи́зни своея́// уго́дница Тому́ бы́ти потща́лася еси́.
Прииди́те, вси ве́рнии,/ честну́ю де́ву воспои́м,/ та бо виде́ния божестве́нная зря́щи/ и пророче́ства глаго́лющи,/ со дерзнове́нием люде́й увещева́ на враги́ иноплеменны́я, град обдержа́щия,/ крепи́тися и мужа́тися,/ до́ндеже ея́ моли́твами// отступи́ полк вра́жеский.
Слава, глас 6:
Прииди́те, святолю́бцы,/ Генове́фу восхва́лим, Ду́ха орга́н,/ благословя́ще я́ко о́браз благоче́стия/ ди́вную цели́тельницу душ и теле́с на́ших./ И венцы́ благоглаго́ливыми увенча́им ю́,/ предста́тельницу на́шу,/ свети́льник све́тлый Фра́нции,/ глас рече́ний Боже́ственных ясне́йший,/ зри́тельницу виде́ний Богому́друю,/ уго́дницу Пречи́стыя Богома́тере,/ и та́ко то́й возопии́м:/ р́адуйся, а́гнице непоро́чная;/ ра́дуйся, к Богопозна́нию нас приводя́щая;/ ра́дуйся, Пари́жа похвале́ние;/ ра́дуйся всея́ Га́ллии украше́ние,// и христиа́н всех че́ствование.
И ныне Препразднства, глас 4:
О, преславнаго чудесе́!/ И́же Ду́хом Святы́м креща́яй и огне́м/ на Иорда́н гряде́т крести́тися от Иоа́нна:/ Бог не наг, ниже́ Челове́к прост,/ но во двою́ естеству́,/ Еди́н тойжде Сын Единоро́дный,/ ища́й у́бо Креще́ния я́ко Челове́к от сме́ртнаго,/ взима́я же я́ко Бог грех ми́ра// и подая́ всем ве́лию ми́лость.
Проки́мен дне́. Све́те Ти́хий.
НА СТИХОВНЕ СТИХИ́РЫ, ГЛАС 6:
Подобен: Тридне́вен:
Се Просвеще́ние ве́рных,/ се Очище́ние на́ше/ вни́ти хо́щет во струи́ ре́чныя,/ я́ко да скве́рну отмы́ет зло́бы челове́ческия// и обнови́т сокруше́нныя ны.
Стих: Сего́ ра́ди помяну́х Тя/ от земли́ Иорда́нски и Ермонии́мски.
Я́ко ви́де Тя гряду́ща Предте́ча Твой, Го́споди,/ и прося́ща крести́тися от него́,/ со стра́хом вопия́ше:/ Бо́же мой, Соде́телю мой,// ка́ко Тя крещу́, Нескве́рнаго?
Стих: Ви́деша Тя во́ды, Бо́же,/ ви́деша Тя во́ды и убоя́шася.
Сни́демся, ве́рнии, у́мне ко Иорда́нским струя́м,/ я́ко да чу́до ве́лие ви́дим я́ве:/ Зижди́тель бо всех яви́ся зрим// и крести́тися прише́л есть.
Слава, глас 2:
Cи́ла де́монская изнемо́же,/ лесть диа́вольская упраздни́ся./ Во́инства Ати́ллы отступи́ша./ Бу́йство фра́нков в кро́тость обрати́ся,/ и Крест многоце́нный просла́вися,/ Хло́двигу в купе́ль благода́тну вше́дшу,/ Христо́м победи́вшу Генове́фы пропове́данием,/ мы же ча́да ея́ по ве́ре, я́ко до́лжно,// в пе́снех при́сно сла́вим ю́.
И ны́не Препразднства, глас 5:
На Иорда́нскую реку́ Христо́с Бог наш прихо́дит ко Креще́нию,/ очи́стити хотя́ ны от беззако́ний на́ших Свои́м явле́нием,// я́ко Еди́н Благ и Человеколю́бец.
Тропарь, глас 1:
Я́ко па́стырие, ста́да па́сшии,/ Христа́ Спа́са на́шего иногда́ ви́деша,/ та́ко и ты, де́во преподо́бная,/ я́ко па́стырь чи́стый се́рдцем,/ поклони́лася еси́ Вели́кому Па́стырю слове́сных ове́ц./ Тем изба́ви нас от волко́в, и́же прихо́дят во оде́ждах о́вчих е́же пожре́ти ны,/ и любо́вию твое́ю/ доведи́ ны до мест зла́чных Ца́рствия Небе́снаго,// всеблаже́нная ма́ти Генове́фо.
Ин тропарь еллинский, глас 1:
Возлюби́вши всем се́рдцем от младе́нства всех Го́спода/ да́же до седи́н, Генове́фо,/ соблюла́ еси́ ты любо́вь сию́ горя́щую/ и па́че преумно́жила еси́,/ в добре́ преуспева́ющи зело́,/ те́м твори́ла еси́, ма́ти, ты чудеса́ многообра́зная преесте́ственно,/ мно́жества направля́ющи ко све́ту,// и с ли́ком деви́ческим чи́стым Неве́стник обрела́ еси́ неве́щественный.
Ин тропа́рь, глас 4:
Защи́тнице христиа́н благода́тная,/ изде́тска храм Бо́жий возлюби́вшая,/ де́вство свое́ Христа́ ра́ди соблю́дшая,/ град Пари́ж от ва́рваров моли́твою дре́вле спа́сшая,/ и в но́вая времена́ правосла́вным та́мо споспешеству́ющая:/ ны́не же на Небесе́х Го́сподеви предстои́ши,/ свята́я ма́ти Генове́фо,/ не забу́ди предста́тельствовати те́пле о всех// чту́щих святу́ю па́мять твою́.
Ин тропа́рь, глас 5:
Пла́менная ве́ры и́стинныя провозве́стница/ и гра́да твоего́ засту́пница еси́,/ о свята́я ма́ти Генове́фо,/ изба́ви ны от паде́ний грехо́вных,/ и потре́бная блага́я ниспосли́, и гла́дныя напита́й,/ и Го́спода моли́ непреста́нно// о спасе́нии душ на́ших.
Слава, и ныне, глас 4:
Гото́вися, Завуло́не,/ и красу́йся, Неффали́ме,/ Иорда́не реко́, ста́ни,/ подыми́, взыгра́я, крести́тися гряду́ща Влады́ку,/ Весели́ся, Ада́ме с прама́терию,/ не кры́йта себе́, я́коже в раи́ пре́жде,/ и́бо, на́ги ви́дев вы, яви́ся,/ да облече́т в пе́рвую оде́жду:// Христо́с яви́ся, всю тварь хотя́ обнови́ти.
НА У́ТРЕНЕ
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 3:
Неопи́сан Сый Божество́м, опи́сан ве́щию теле́сною,/ хо́щет приити́ вода́ми Иорда́нскими крести́тися,/ Сего́ чистото́ю мы́сленною прии́мем:/ всем бо соде́лати обновле́ние хо́щет./ К Нему́же возопии́м со стра́хом:/ сла́ва, Христе́, явле́нию Твоему́.
Слава и ныне, глас тойже:
Я́вльшуся Тебе́ во, Иорда́не, Спа́се, в вода́х крести́тися пло́тию,/ А́нгельская во́инства ужаса́хуся, зря́ще рабу́ предстоя́ща Влады́ку тва́ри:/ свы́ше пропове́да Тя Оте́ц Пребезнача́льный./ Те́мже с весе́лием вопие́м Ти:/ сла́ва Бо́гу крести́вшемуся.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 5
Единоче́стное Сло́во Отцу́ и Ду́ху,/ воплоще́нно за милосе́рдие и креща́емо,/ А́нгельстии ли́цы ви́дяще, трепета́ху,/ и Иорда́нская река́, устыде́вшися и убоя́вшися, возврати́ся вспять,/ нас возводя́ к высоте́ спасе́ния, страстьми́ истле́вшия.
Слава и ныне, глас тойже:
Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́ху,/ вообра́жься за милосе́рдие ны́не в чужде́е,/ крести́тися нас ра́ди уже́ гряде́т,/ усря́щем Его́ мы́слию чи́стою:/ благослове́н еси́,– вопиюще,– Христе́ Спа́се Благоде́телю,/ освяти́ти нас приходя́й.
Кано́ны два: предпра́зднства со ирмосо́м на 8, и преподобныя на 4.
Канон предпра́зднства, глас 4
Его́же краегране́сие по алфави́ту. Ио́сиф
Песнь 1
Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,// и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Бе́здны повеле́нием сотвори́в, Человеколю́бче,/ И́же зе́млю на вода́х пове́сивый, Го́споди,/ смиря́яся, предгряде́ши крести́тися ре́чными струя́ми,/ омыва́я мя от скве́рных страсте́й.
Хоте́нием обнища́л еси́,/ самово́льно обнища́вшаго злы́ми дея́ньми мене́ обогаща́я, Христе́,/ и к вода́м предгряде́ши Иорда́нским, Креще́ния прося́, Безгре́шный.
Обветша́вший прегреше́ньми мир обновля́я, Человеколю́бче,/ стра́нно поро́ждение гряде́ши сотвори́ти водо́ю и Ду́хом челове́ком./ Те́мже Твое́ сла́вим явле́ние.
Дави́д, Боже́ственным Ду́хом провозглаша́я, веща́ше:/ что ти есть мо́ре, я́ко побе́гло еси́?/ И ты же, я́ко возврати́лся еси́, Иорда́не,/ Христа́ ви́дев, на́га стоя́ща в тебе́?
Ин канон преподобныя Геновефы, глас 2
Песнь 1
Ирмос: Пои́м Го́сподеви песнь но́вую:/ стра́шно бо чу́до,/ я́ко Де́ва породи́ Бо́га вочелове́чшася// и по рождестве́ па́ки Де́ва пребы́сть.
Пеньми и песньим духовными Господеви воспоим, милостию бо Своею даровал есть Геновефу: граду Парижу заступницу, нам же помощницу скорую.
Имела еси, мати блаженная, к посту и воздержанию ревность велию, и к стяжанию добродетелей прилежание всеусердное, и девство хранящи, Бога Единаго зело возлюбила еси.
Геновефу восхвалим, поборницу крепкую, яже со дерзновением приступи к царю о еже свободити и не губити верных.
Богородичен: Вернии, песнь нову Деве воспоим, рождшей нам Бога Воплощенна, грядущаго креститися от Иоанна на Иордан.
Песнь 3
Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве// венце́в сла́вы сподо́би.
Возвесели́ся, пусты́ня жа́ждущая, челове́ческое естество́ все:/ се вода́ явля́ется жи́зненная, напая́ющи тя новора́сленною благода́тию,/ Христо́с, всех обновле́ние.
Взыска́ти мя, ра́зумом заблу́ждшаго, предгряде́ши на во́ды, Христе́,/ в ня́же вшед, потопля́еши моя прегреше́ния/ и из глубины́ возво́диши мя вся́кия зло́бы, я́ко Благоутро́бен.
Со́лнце, зре́ти Тя иму́щее, Сло́ве, обнаже́на, сокрыва́ет зари́:/ гряде́ши бо обнаже́на мя ле́стию змии́ною/ честны́м Креще́нием во оде́жду облещи́ спаси́тельную.
Ин канон
Ирмос: Утверди́ся се́рдце мое́ в Го́споде,/ вознесе́ся рог мой в Бо́зе мое́м,/ я́ко роди́лся еси́ на земли́// и спасл еси́ заблу́ждшаго.
Святитель Герман узре в тебе любовь твою ко Господу, и благослови тя, и увеща тя девство твое Тому соблюдати непорочно.
Бывшу ти, мати, отроковица в малех летех, душа твоя светом Благодати Божественныя возсия, якоже узрети сия святым и горе духом вознестися.
Нантерра́ благословен еси, яко тамо родися ты, мати блаженная, и Париж град, яко тамо пребывала еси и по смерти твоея пребываеши до ныне; сего ради превозносят тя, о Геновефо.
Богородичен: Утверди на камени веры сердца наша, Мати Христа Бога нашего, Егоже Иоанн уготовляет во Иордане креститися спасения ради нашего.
Кондак преподобныя Геновефы, глас 2:
Любовию ко Господу горящи,/ покой возненавидела еси,/ преподобная мати Геновефо,/ воздержанием душу свою просветивши,/ темже звери дикия силою твоею укрощала еси/ и молитвами твоими// вражия ополчения усмиряла еси.
Ин кондак, глас 3:
Дивящеся чистотой девства твоего/ и велии подвиги твоими,/ вопием к тебе, Геновефо:/ молитвами твоими/ от бед избави нас,/ обдержия ны в сия времена лютая:/ ереси бо мерзкия умножаются/ и души наша сокрушают,/ якоже нам сих с трудом избегнути,/ но прииди и помози нам,// о мати преподобная.
Ин кондак, глас 3:
Воспои́м засту́пницу небе́сную на́шу,/ наро́д Бо́жий во дни испыта́ний лю́тых сохра́ньшую,/ по́двигу бесстра́шныя Дево́ры поревнова́вшую,/ целому́дрие и му́жество святы́я Иуди́фи подража́вшую,/ гла́дных а́ки Ио́сиф напита́вшую,/ и ны́не све́том и́стины, озаря́ющую град свой/ и всех чту́щих тя и еди́ными усты́ вопию́щих:/ ра́дуйся, свята́я Генове́фо,/ гра́да Пари́жа благода́тный покро́в и храни́тельнице,// и за вся христиа́ны моля́щаяся.
Ин кондак еллинский, глас 4:
Свеща христосветлая явилася еси,/ приведшая ко Христу, Геновефо, души божественным житием твоим и словесы жизни,/ тем благодать прияла еси, и чудотворица показалася еси, всеблаженная,/ и дев божественных невестоводительница,// темже молися Иисусу о чтущих память твою.
Слава и ныне седален, Предпразднства, глас 8:
Лик проро́ческий, пропове́дуя, ра́дуется, Креще́ние Христо́во, живо́т источа́ющее./ Зове́т Иса́ия:/ почерпи́те во́ду чисти́тельную./ Пи́шет Богооте́ц:/ ка́ко от лица́ бежи́т мо́ре/ благоволе́нием спаса́ющаго Бо́га род челове́ческий?
Песнь 4
Ирмос: Неизсле́дный Бо́жий сове́т,/ е́же от Де́вы воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго,/ проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ще;// сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
У́жасом содержи́тся не́бо и А́нгельская во́инства,/ раболе́пно Тя иду́ща, Христе́, к Твоему́ рабу́ ви́дяще и прося́ща Креще́ния.
Иоа́нне, взыгра́й, гряде́т бо всех избавляяй Госпо́дь/ преклони́тися руце́ твое́й смире́нно,/ я́ко да смире́ннаго мя Боже́ственным вознесе́т Креще́нием.
Преклони́в Небеса́, сшел еси́ в Де́ву, Человеколю́бче,/ и Иоа́нну прекланя́еши верх, прося́ Креще́ния./ Сла́ва мно́гому благоутро́бию Твоему́.
Разреша́я безме́рныя моя́, Сло́ве, плени́цы согреше́ний,/ на во́ды Иорда́нския тщи́шися приити́ и крести́тися, Влады́ко./ Сла́ва мно́гому благоутро́бию Твоему́.
Ин канон
Ирмос: Из горы́ ка́мень кроме́ руки́ отсе́клся еси́, Христе́,/ от Де́вы Ма́тере./ Те́мже проро́к, прови́дя, вопия́ше:/ во спасе́ние люде́й Твои́х прише́л еси́,// сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Дева пребыла еси во вся дни жизни твоея, мати преподобная, яко Жениху Небесному обещала еси; сего ради дарова ти Христос да́ры прозрения и пророчествия, да вопиют вси: слава силе Твоей, Господи!
Егда врагов ополчения обдержаша Париж, тогда людие малодушием уязвлении бежати восхотеша, но ты, блаженная дево, видении и словесы своими тех укрепляла еси, якоже варварам отступити.
Даже в мирная времена единоплеменником своим грядущая возвещала еси, Геновефо, но те укоривше подвиги твоя и словеса твоя в реце Сене потопити тя восхотеша, но святитель Герман издалеча огради тя.
Богородичен: Дева пребыла еси прежде Рождества Христова, Богородице, и в Рождестве Дева пребыла еси, и Приснодева во веки пребываеши. Темже вернии поклоняются Тобою Рождшемуся, вопиюще: слава силе Твоей, Господи!
Песнь 5
Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя// мир подава́ющая.
Дале́че челове́чество от Бо́га бы́вшее, Сло́во Бо́жие, уще́дрив, Челове́к яви́ся,/ и Креще́нием Богоде́льным сие́ присвоя́ет боголе́пно,/ и к первообра́зному возво́дит достоя́нию.
Ме́ртвы бы́вшия ны преступле́ньми/ гряде́ши, Живода́вче Всеще́дрый, оживи́ти Иорда́нскими струя́ми./ Те́мже Твое́ сла́вим ве́рно ны́не явле́ние и неизрече́нную ми́лость.
Диви́тся вся́ка душа́, помышля́ющи Твое́, Сло́ве, стра́шное смотре́ние:/ ка́ко, назда́ти вся хотя́, гряде́ши вни́ти в ре́чныя струи́ обнаже́н,/ И́же све́том одева́яйся.
Ин канон
Ирмос: Угль Иса́ии проявле́йся,/ Со́лнце из де́вственныя утро́бы/ возсия́ во тьме заблу́ждшим,// Богоразу́мия просвеще́ние да́руя.
Святитель благослови тя девоводительница быти, Геновефо, темже сия верою и благоговением исполнила еси, мати, образ бывши девам.
Севэр и Геронтия, родители твои, яко благочестивии христиане в вере святей воспиташа тя; Герман же и Лупп, святители честнии, на подвиг благой благословиша тя.
Хилдерик с воины град твой обступи, всечестная, гладом изнуряемый, ты же со дерзновением в Труа стопы своя направила еси, и пшеницу принесла еси напитати во гладе сущих.
Богородичен: Во утробе Твоей девственней, яко в златой кадильнице, Слово Божие, яко угль возгореся; ныне же грядет на Иордан просветити нас Богоразумием.
Песнь 6
Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ приидите, рука́ми воспле́щим,// от Нея́ ро́ждшагося, Бо́га сла́вим.
И́же во тьме дре́вле седя́щии Свет прише́дш зря́ще, ра́дости испо́лнитеся:/ се яви́ся Госпо́дь, Иорда́нскими струя́ми оде́ян.
Ка́ко у́зрит Тя, иду́ща, Предте́ча, Спа́се,/ и прося́ща Боже́ственнаго Креще́ния?/ Ка́ко Тя во́ды прии́мут Иорда́нския,/ Во́ду су́щу оставле́ния?
Да кропя́т, веселя́щеся, о́блацы мы́сленное ра́дование:/ се прии́де крести́тися Госпо́дь,/ разоря́я те́мныя о́блаки серде́ц на́ших.
Ин канон
Ирмос: Е́же из глубины́ се́рдца,/ не пре́зри моле́ние рабо́в Твои́х, Го́споди:/ но я́ко проро́ка Ио́ну от ки́това чре́ва изве́л еси́,// и нас от у́мнаго зве́ря и душетли́тельнаго спаси́.
Не остави нас без ходатайства твоего, мати блаженная, и не престай за раб твоих молитися, дево, корабль бо душ наших море житейское потопи, и аще не поспешиши на помощь нам, зверь умный возможет поглотити нас.
Хвалу вознесем всечестней Геновефе, вопиюще из глубины сердец наших: о всесильная заступнице наша, огради нас молитвами твоими и моленьми, и Христа, Жениха твоего, умоли помиловати нас и спастися душам нашим.
Грядущая рекла еси людем, да покаются во грехах своих, и видения зрела еси, да Бога познают, мати, сего ради, тобою наставляемии, зверя умнаго избежаша.
Богородичен: Избавитель и Спаситель погибающих Иисус Христос грядет к потокам речным креститися и ногами Своими попрати главы душепагубнаго змия и спасти человечество от жала того ядовитаго, имже смерть постиже ны.
Конда́к Предпразднства, глас 4
Во струя́х днесь Иорда́нских быв, Госпо́дь/ Иоа́нну вопие́т:/ не убо́йся крести́ти Мя,/ спасти́ бо приидо́х// Ада́ма первозда́ннаго.
И́кос:
Не истязу́ю тя, Крести́телю, преде́лы преходи́ти,/ не глаго́лю тебе:/ рцы Ми, я́же глаго́леши беззако́нным и учи́ши гре́шники./ То́чию крести́ Мя молча́ и ча́я, я́же от Креще́ния:/ прии́меши бо сего́ ра́ди досто́инство, е́же не бысть А́нгелом,/ и́бо всех проро́ков бо́льша тя сотворю́./ От о́ных у́бо ни еди́н я́ве Мя ви́де,/ но во о́бразех, и се́нех, и гада́ниих,/ ты же пред тобо́ю стоя́ща ви́дел еси́,/ спасти́ бо приидо́х Ада́ма первозда́нного.
Песнь 7
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:// препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.
Сокруше́на мя прегреше́ньми и лежа́ща во тьме, Го́споди, преступле́ния,/ поми́ловав, уще́дрил еси́ за благосты́ню/ и в вода́х Иорда́нских, Влады́ко, гряде́ши крести́тися.
Что́ стра́нное сие́ виде́ние? – / возопи́ша А́нгельстии чи́ни:/ езе́ра и ре́ки сотвори́вый веле́нием Иорда́нскими струя́ми гряде́т оде́ятися,/ си́ми бо Ада́ма обновля́ет.
Высота́ неизрече́нна и глубина́ неизме́рна есть, Влады́ко, смотре́ния Твоего́,/ вся́ко преходя́ ума́ постиже́ние:/ ка́ко водо́ю и Всесвяты́м Ду́хом земны́я очища́еши?
Ин канон
Ирмос: Да пресла́вное рождество́ Твое́, Христе́, е́же от Де́вы,/ прообрази́ши я́ве,/ неопали́мы в пещи́ о́троки сохрани́л еси́,/ пе́сньми пою́щия Тебе́:// отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
О святость твоя велия, всечестная! С высоты бо столпа своего преподобный Симеон виде тя Божественною Благодатию осененную и посла просити тя молитв о спасении души его.
Вся земля исполнися ведения о святости твоей и множества зрети тя притекоша и беседу с тобою имети; ты же, Геновефо, утешала еси приходящих к тебе и на путь правый наставляла еси; те же тобой наученнии, взываша: отцев Боже благословен еси.
В посте и подвиге любве ради ко Господу преуспевающи, сочетала еси к оным милостыню и милосердие ближняго ради, и тако скоро по лествице добродетелей горе́ взошла еси.
Богородичен: Христос Еммануил, с нами Бог, в пречистую утробу Девы вселися неизреченно и плоть от Нея прияв преславно, изыде еже спасти всех к Нему вопиющих: отцев Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть,/тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,// и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Глас Роди́телев с высоты́ Сы́на свиде́тельствует Единосу́щна, входя́ща в во́ды/ и благослове́ние Твое́ сим предпосыла́юща, Благослове́нне Христе́,/ и Дух Тя Святы́й всем пропове́дует Бо́га воплоще́нна.
Лику́й, тва́ре, уви́девши Бо́жие свято́е явле́ние,/ А́нгели, по́йте,/ мо́ре, весели́ся, езе́ра и исто́чницы, взыгра́йте,/ и ре́ки, та́йно восплещи́те пе́сньми:/ предста́ благослове́ньми вас Христо́с просвеща́яй.
Пое́м Го́споду во хвале́нии, я́вльшемуся на вода́х,/ и сокруше́ние на́ше си́ми обно́вльшему,/ и главы́ сте́ршему неви́димых враго́в, и воззове́м:/ по́йте, дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
О, чу́до чуде́с!/ Ка́ко, вся́кия тва́ри вы́шши, Бог наш зи́ждется/ и обновля́ется от Богороди́тельницы, и обновля́ет во́лею,/ и назида́ет нас водо́ю и Ду́ха обновле́нием чу́дным,/ Еди́ный Благоде́тель?
Ин канон
Ирмос: Свобо́дна у́бо тварь познава́ется/ и сы́нове све́та, пре́жде омраче́ннии,/ еди́н сте́нет тьмы предста́тель./ Ны́не да благослови́т усе́рдно Вино́внаго// пре́жде окая́нное язы́ков всенасле́дие.
Любовию сердечною к Создателю пламенеющи яко столп огнен посреде тьмы мiра сего вела еси людей пустынею к земле рая обетованней, идеже радуются с тобою и со святыми, Геновефо преблагая.
Добродетельми яко всеоружием Божественным присно вооружившися, стрелы князя тьмы отражала еси, о всечестная, и злобу того победивши, в бегство обратила еси, и стоиши не убоявшися злобы его.
Святитель Мартин, епископ Турский, сретил еси душу твою чистую в обителех небесных, мати; привела бо еси дев, тебе ввереных, ко гробу его, благодатию Божиею осененному, да почтут память его.
Богородичен: Разделивый Бог между́ светом и между́ тьмою, и сотворивый человека, взем персть от земли, от Девы родивыйся ко Иордану грядет ныне спасти осужденных и во тьме и сени смертней сидящих.
Песнь 9
Ирмос: Всяк земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь,/ да торжествуе́т же безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная// Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
Се А́гнец взе́мляй прегреше́ния челове́чества,/ прии́де и предста́ к рабу́, прося́ Креще́ния,/ раболе́пно предстои́т свободи́ти ища́й порабоще́нныя ны от льсти́ваго/ и добро́ту пе́рвую погу́бльшия.
Яви́ся я́вственно Бог, воплоща́емь за бла́гость,/ и Иорда́нскими оде́ятися гряде́т вода́ми, одева́яй Не́бо о́блаки вои́стинну:/ Сего́ вси ны́не предпра́зднуим честно́е ра́достию явле́ние.
Взыгра́й ра́достно и предугото́вися подъя́ти во́ду теку́щую, о Иорда́не, в ве́чную жизнь;/ ре́ки, лику́йте, ви́дяще ны́не пи́щнаго Пото́ка,/ во струи́ Иорда́нския входя́ща и зло́бы излия́ние изсуша́юща.
Озари́ся нам день спаси́тельный, в нощи́ лю́тых всегда́ спя́щим,/ и́бо предста́ Христо́с Госпо́дь, пра́вды Со́лнце сый и разумева́емый,/ подклони́ти главу́ Свою́ рабу́ и пло́тию крести́тися во́лею.
Ужаса́ются Херуви́ми и все Небе́сное естество́, Всенепоро́чная,/ па́че постиже́ния Честна́го Твоего́ Рождества́,/ уподо́бльшагося нам за благоутро́бие неизглаго́ланное и кре́щшагося пло́тию,/ Его́же Боже́ственное вси явле́ние пра́зднуем ны́не, ра́дующеся.
Ин канон
Ирмос: Преесте́ственно пло́тию Заче́ншую во чре́ве/ от Отца́ безле́тно предвозсия́вшее Сло́во/ в пе́снех немо́лчных// велича́ем, ве́рнии.
Апостоли святии Петр и Павел сретили еста в раю тя, Геновефо, ты бо святую память их почитающи, царя увещевала еси в их честь храм воздвигнути.
Весь род христианский воспевает Геновефу блаженную, почитаяй и царицу святую Клотильду: вкупе бо франков язычников ко Христу Слову обратили еста.
Всечестную Геновефу возвеличим, благочестивую угодницу Слова Отчего, яже силою Того непрестанно множество знамений и чудес сотворила еси.
Припадем вси в покаянии и помолимся блаженней Геновефе, матери нашей и покровительнице, да умолит Пресвятую Троицу отпустити нам прегрешения наша и простити неправды наша.
Богородичен: Воспоем, вернии, ныне песни духовнии, величающе паче ума Рождшую Слово Божие, Егоже Безначальный Отец раждает вечно.
Свети́лен:
Радуется Геновефа на небесех, сочетавающися с ликом жен святых, тамо сущих; Деворе бо, Иудифи и Есфири в дерзновении подражала еси, женам же преподобным в пустыне жившим в благочестии; сего ради потщимся и восхвалим ю́.
Слава и ныне, Предпразднства:
Вифлее́м оста́вивше, пресла́вное чу́до, ко Иорда́ну теце́м душе́ю те́плою/ и та́мо у́зрим стра́шное та́инство:/ боголе́пно бо предста́, обнажи́вся, Христо́с мой,/ одева́я мя во о́дежду Небе́снаго Ца́рствия.
НА ХВАЛИ́ТЕХ СТИХИ́РЫ, ГЛАС 6:
Подобен: А́нгельския:
Престо́л Не́бо име́я, Влады́ка/ прии́де на зе́млю, вопло́щся от Де́вы,/ и, на Иорда́не предста́в,/ очище́ния всех про́сит от Иоа́нна,/ Оте́чествия земли́ всея́, Тому́ пое́м:// благослове́н явле́йся, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Приспе́ Христо́с ко струя́м Иорда́нским,// Креще́ния прося́, очища́яй грехи́./ Вся земля́ да игра́ет,/ Небеса́ да веселя́тся./ Ра́дуйся, язы́ческая Це́рковь, Царю́ уневе́стившися,/ ве́рно возопи́й:// благослове́н явле́йся, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Го́ры сла́дость весе́лия да ка́плют,/ рука́ми та́инственно ны́не восплещи́те, язы́цы,/ пусты́ня да процвете́т./ Иорда́не, подыми́, гряди́, Крести́телю, та́инству Изба́вителя послужи́, ра́дуяся./ Лю́дие, воспои́м:// благослове́н явле́йся, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Свет из Све́та пре́жде лет возсия́вый,/ в нощи́ седя́щим яви́ся/ и тьму греха́ очи́сти и просвети́./ Лику́й, Ада́ме, и весели́ся, Е́во,/ избавле́ние, Христо́с, прии́де./ Дави́де, возопи́й:// благослове́н, явле́йся, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Слава, глас 5:
Веселися и радуйся, Париже, светлый граде!/ Днесь бо память че́ствуется блаженныя Геновефы,/ твоея покровительницы,/ единонравныя преподобным женам древле бывшим,/ Евангелия проповедницы,/ зрительницы видений Божественных,/ святителей послушницы,/ дерзновенныя твоея поборницы и ходатаицы,/ прозорливицы, грядущая глаголавшия,/ матери нищих и дев заступницы!/ И почитая ю,/ вкупе с нами возопий: Христе Боже,/ молитвами святыя Твоея// утверди Церковь Твою в мире.
И ныне, глас 6, Предпразднства:
Зако́на Испо́лнитель по пло́ти быв,/ прии́де Христо́с,/ нача́ток спасе́ния на Иорда́н соверши́ти, я́ко Благосе́рд,/ и Крести́телю подклоня́ет верх, ве́рно вопию́щу:/ лю́дие, зове́м:// благослове́н явле́йся, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
НА СТИХОВНЕ СТИХИ́РЫ, ГЛАС 2:
Подобен: До́ме Евра́фов:
Престо́л От Вифлее́ма/ на Иорда́н пре́йдем,/ та́мо бо Свет/ су́щим во тьме// озаря́ти уже́ начина́ет.
Стих: Сего́ ра́ди помяну́х Тя/ от земли́ Иорда́нски и Ермонии́мски.
Земля́ Завуло́ня,/ су́щии обо́нпол Иорда́на,/ услы́шите:/ приближа́ется Христо́с,// Спасе́ние, Свет и Избавле́ние.
Стих: Ви́деша Тя во́ды, Бо́же,/ ви́деша Тя во́ды и у́бояшася.
Угото́ви и ты,/ Иорда́не, струи́,/ огне́м бо Креща́яй/ приближа́ется обнови́ти// сокруше́нное созда́ние.
Слава, и ныне, глас 2:
Яви́ся сла́вы/ О́тчее Сия́ние/ во струя́х Иорда́нских,/ Креще́нием очища́я// скве́рну душ на́ших.
НА ЛИТУРГИ́И
Блаже́нны от кано́на пе́рваго песнь 3-я и втора́го кано́на песнь 6-я.
Проки́мен, глас 4: Дивен Бог во святых Своих,/ Бог Израилев.
Стих: В церквах благословите Бога, Господа от источник Израилевых.
Апо́стол к Гала́том, зача́ло 208 («Бра́тие, пре́жде прише́ствия ве́ры…»).
Ева́нгелие от Матфея, зача́ло 104 («Рече́ Госпо́дь при́тчу сию́: уподо́бися Ца́рствие Небе́сное десяти́м де́вам…»).
Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник,/ от слу́ха зла не убои́тся. Аллилу́иа (три́жды).
- ВКонтакте
- РћРТвЂВВВВВВВВнокласснРСвЂВВВВВВВВРєРСвЂВВВВВВВВ
- Viber
- Skype
- Telegram
- LiveJournal
- РњРѕР№ Р В Р’В Р РЋРЎв„ўР В Р’В Р РЋРІР‚ВВВВВВВВРЎР‚
- Blogger
- РЎРєРѕРїРСвЂВВВВВВВВровать ссылку
Рекомендуем
Доброе утро
Молитвенное правило

Вопросы батюшке
Задай свой вопрос


Заказать молебен
прп. Спиридону Тримифунтскому

Патриарх Кирилл
Страница Патриарха

Молитва по соглашению

Наши проекты

Вопросы психологу
Задай свой вопрос
Наша статистика
- Регистраций287521
-
Посетителей315709
- Священников1171
- Храмов всего19736
- Активных храмов12234
Все права защищены
Правила | О нас | Партнеры
Служба поддержки | Разработчикам | Мобильная версия
Если нужно оригинал на английском: https://disk.yandex.ru/i/dO-UT8cLlCcQHw
И просто красиво оформленная: https://disk.yandex.ru/i/smDNO-IRJGdxrQ
Если нужно оригинал на английском: https://disk.yandex.ru/i/dO-UT8cLlCcQHw
И просто красиво оформленная: https://disk.yandex.ru/i/smDNO-IRJGdxrQ
Георгий, здравствуйте! Скажите пожалуйста, а откуда вообще взята такая красивая служба? В РПЦ она составлена была или в РПЦЗ может?
Георгий, здравствуйте! Скажите пожалуйста, а откуда вообще взята такая красивая служба? В РПЦ она составлена была или в РПЦЗ может?
иерей Дионисий, Здравствуйте, о. Дионисий! Я нашел ее на сайте Церкви во имя св. Иоанна в Колчестере (Англия), епархия которой принадлежит к РПЦЗ. Возможно там служба и была составлена. Вот ссылка на сайт: http://orthodoxengland.org.uk/pdf/servs/genevieve.pdf
Но интересно, что я изначально искал...
Развернуть
иерей Дионисий, Здравствуйте, о. Дионисий! Я нашел ее на сайте Церкви во имя св. Иоанна в Колчестере (Англия), епархия которой принадлежит к РПЦЗ. Возможно там служба и была составлена. Вот ссылка на сайт: http://orthodoxengland.org.uk/pdf/servs/genevieve.pdf
Но интересно, что я изначально искал греческую службу св. Геновефе, но из греческих были только тропарь и кондак (которые я туда и поместил), а на греческом форуме как раз дали ссылку на английскую и написали интересную информацию, что есть предположение, что написал ее некий грек Исааком Ламбертс, современный гимнограф, который знает хорошо и церковно-славянский и английский. Но честно говоря, это очень сомнительная информация и скорее всего абсолютно недостоверная. Вот ссылка на этот форум, но там надо зарегистрироваться: https://analogion.com/forum/index.php?threads/03-%E1%BC%88%CE%BA%CE%BF%CE%BB%...
Я склоняюсь к мысли, что служба была написана в РПЦЗ.
Свернуть
иерей Дионисий, Здравствуйте, о. Дионисий! Я нашел ее на сайте Церкви во имя св. Иоанна в Колчестере (Англия), епархия которой принадлежит к РПЦЗ. Возможно там служба и была составлена. Вот ссылка на сайт: http://orthodoxengland.org.uk/pdf/servs/genevieve.pdf
Но интересно, что я изначально искал ...
Развернуть
иерей Дионисий, Здравствуйте, о. Дионисий! Я нашел ее на сайте Церкви во имя св. Иоанна в Колчестере (Англия), епархия которой принадлежит к РПЦЗ. Возможно там служба и была составлена. Вот ссылка на сайт: http://orthodoxengland.org.uk/pdf/servs/genevieve.pdf
Но интересно, что я изначально искал греческую службу св. Геновефе, но из греческих были только тропарь и кондак (которые я туда и поместил), а на греческом форуме как раз дали ссылку на английскую и написали интересную информацию, что есть предположение, что написал ее некий грек Исааком Ламбертс, современный гимнограф, который знает хорошо и церковно-славянский и английский. Но честно говоря, это очень сомнительная информация и скорее всего абсолютно недостоверная. Вот ссылка на этот форум, но там надо зарегистрироваться: https://analogion.com/forum/index.php?threads/03-%E1%BC%88%CE%BA%CE%BF%CE%BB%...
Я склоняюсь к мысли, что служба была написана в РПЦЗ.
Свернуть
Георгий, спаси Господи за ответ!
Интересно, утвержден ли такой вариант службы прп. Геновефе у нас в РПЦ
Георгий, спаси Господи за ответ!
Интересно, утвержден ли такой вариант службы прп. Геновефе у нас в РПЦ
иерей Дионисий, нет, официальной службы благословенной еще нет. Но это нормальная практика. так как в святцы св. Геновефу добавили только в 2017 г. Например, свщм. Петр Крутицкий был канонизирован в 1997 г., но служба ему появилась (официально благословенная) только два года назад в 2022 г., до э...
Развернуть
иерей Дионисий, нет, официальной службы благословенной еще нет. Но это нормальная практика. так как в святцы св. Геновефу добавили только в 2017 г. Например, свщм. Петр Крутицкий был канонизирован в 1997 г., но служба ему появилась (официально благословенная) только два года назад в 2022 г., до этого служили общую. Некоторым уже давно канонизированным святым до сих пор службы нет - например, св. Василию Мангазейскому. Так что я думаю ничего не мешает служить им другие службы, лишь бы они догматический не противоречили учения Православной Церкви.
Свернуть