Икона Божией Матери "Знамение" (Павловская)
Святейшее и родное всякому христианину - Богоматерь - есть имя носительницы высочайшей в Церкви Богородительной любви, являющей ищущим спасения бездну щедрот и безбрежное море благодати. Её кроткий тихий милостивый и благосердный взор обращён на призывающих Её во всем мире. Небожители видят Её воочию. Земная Церковь верою созерцает Пречистую, как присно живую во святых Её иконах и предлагает Её Господу, как Свою молитвенницу и ходатаицу.
Приснодеве Световодительнице естественно творить общниками невечернего дня и рассеивать мглу их страстей. Как неусыпно бодрая, всегда готовая и благолюбивая молитвенница за мир и вселенскую Церковь, Она подобна неугасимой лампаде, денно и нощно молитвенно горящей во вселенной пред Богом в сиянии духовной любви к людям. Перстами Своих молитв Небесная Молебница пишет безчисленным грешникам прощение прегрешений и избавление от напастей и прилагает целительный пластырь к их душевным язвам.
Безпомощные, уязвленные всецело грехами, ужасаясь диавольских сетей и оклеветаний, обычно не имеют дерзновения пред Богом. Охваченные страхом, они не смеют иногда даже взирать на высоту неба, тем более воздевать молитвенно к Богу руки. Своё дерзание пред Ним они уповают найти в Божией Матери, Её ходатайством за них пред Богом. Владычица мира для грешников, ищущих спасения, - всецелая надежда спасения, врата в Царство Божие, управительница к пристани вечного упокоения во Христе, первая защитница и неприступная стена, ограждающая от всякого зла.
Яркое воспоминание о безмерном богатстве Ея милосердия и непреоборимой державе могущества и скором слышании человеческих молитв побуждает всех притекать под Её кров. Объятые тьмой жизни и погорбленные от скорби, обыкновенно не находя среди людей соскорбящих и соболезнующих, прибегают к Богу через Богоматерь. Рыдая о множестве грешников, ищущих спасения, - всецелая надежда спасения, врата в Царство Божие, управительница к пристани вечного упокоения во Христе, первая защитница и неприступная стена, ограждающая от всякого зла.
Яркое воспоминание о безмерном богатстве Ея милосердия и непреоборимой державе могущества и скором слышании человеческих молитв побуждает всех притекать под Её кров. Объятые тьмой жизни и погорбленные от скорби, обыкновенно не находя среди людей соскорбящих и соболезнующих, прибегают к Богу через Богоматерь. Рыдая о множестве грехов, ужасаясь своих падений, смертного часа и Страшного Суда, они невольно устремляют мысли и чувства к Пресвятой Деве и в Её любви, благости и помощи уповают найти восстановление чистоты и избавление от горького пленения страстями.
Означенное колебание грешной души между отчаянием в спасении и упованием на помощь Божией Матери превосходно отражают, например, следующие литургические молитвы:
" Я, - восклицает грешник к Богоматери, впал в лютую пучину уныния из-за множества моих беззаконных дел и охвачен безнадёжием. Мати Божия! Ты мя спаси, Ты мне помоги, ибо Ты - умилостивление за грешников и очищение". " Подними меня, павшего в пропасть грехов, от увлечения страстями и наставь к жизни".
" Я пришел к крову Твоему, объятый скорбью, зовя из глубины сердца, со слезами".
" Умертви страсти моей плоти... всего мя освяти, всего избави от всякого действия страстей". " Пресвятая Дево, явись мне милостивой, послушающей мои призывания. Я вижу Твою благодать во всём случающемся со мною. Всю надежду моей души я возложил на Тебя и во всём уповаю на Твой Промысл. Ты удостой меня будущей славы и Божественной жизни". " Мати Божия! Дай мне источник слёз, умиление и целомудренное сердце... чтобы плакать о грехах и избежать муки и осуждения". " Ты мне просвещение, Ты мне избавление, радование. Ты - моя поборница. Ты моя слава, похвала, надежда и спасение, Пренепорочная". " Мати Божия! Будь мне Споручницей спасения, чтобы я совершенно обратился к Богу и получил прощение грехов... Надеясь на Тебя, я не отпаду от надежды спасения."
Ночью и днём, уединённо и в храмах грешники во всём мире мысленно припадают к стопам Божией Матери, усердно прося Её покрыть их обнажение от добродетели одеждою благодати. И они уверены, что их взывания к Пресвятой Богородице не будут тщетны, но принесут им небесное ограждение и спасение от греховных соблазнов и увлечений".
Божия Матерь в Духе Святом видит всех молящихся Ей, знает их трепет при мысли о грехах, их душевные немощи, непостоянство и пленение ума, изнеможение в борьбе со страстями и многоболезненные страдания, малосилие плоти и заблуждения, знает нападки на них и прельщение безпощадных злых духов.
До Её слуха непрерывно достигает молитвенный плач, рыдания и болезненные стенания людей, мытаревы воздыхания их, требования помощи, Она слышит даже несовершенные "худые" молитвы, исповедание "тайн грехопадений".
Как Небесный Отец принял, по притче, блудного сына, так Божия Матерь скоро и благосердно принимает моления людей и приносит их своему Сыну и Богу, предстоя на небе одесную Его. Простерши Свои Божественные руки, Она день и ночь Своими светлыми молитвами просит скорбным милости Господней. Предметами Её теплой, бодрой и умиленной молитвы бывает испрашивание людям прощения грехов, благодати слёзного покаяния и совершенного исправления прежде смерти. Она молит, чтобы Господь избавил своих рабов от бесовской злобы, не восхитил грешников из этой жизни нераскаянными, но чтобы привёл их прежде кончины к чистой световидной жизни, избавил от бесовского мучительства на земле и вечных мук за гробом, и соделал храмами Святого Духа. Ей одной из всех святых дана от Бога такая благодать, что всякое Её прошение исполняется Христом Спасителем.
Молитва Её всемощна, заступление твердо, дерзновение в заступлении неисчетно. Она - теплое очистилище всех притекающих к Ней от безчисленных грехов и малые стенания людей о своих грехах возносит к Богу, как благовонную жертву.
Её единственное по силе и страшное предстательство за грешных во всех трудностях жизни присвояет их Богу и освобождает от рабства страстям. Никого из молящихся Ей она не отвергает, не отсылает от Своего Лица, не вверяет человеческому предстательству, но Сама заступает их в жизни, стеснённой или грехами, или внешними обстоятельствами, и одевает световидною ризою спасения. Твердо, от материнского чрева надеющиеся на Божию Матерь, имеют в Ней Свою поручительницу пред Спасителем, благую Заступницу и душепитательный источник исцелений.
Спаситель, несказанный в милосердии, преклоняется на ходатайства о людях Своей Пречистой Матери, ради Неё бывает "благоприменителен" к ним и облегчает их тяжкое душевное состояние прощением грехов.
По молитвам Богоматери, Божьего милосердия удостаиваются даже лица, одержимые немилосердием, безстыдством, безумием и злобою, но кающиеся. Христос Спаситель раздирает рукописание их грехов, принимая Богоматернее ходатайство за них. Верующие как бы одеваются щедростью Божией через Богоматернее заступление и в праведном Боге видят вместе с тем милостивого по естеству. Предстательство Небесной Заступницы за мир чудно возвеличивает Божие Милосердие, являемое кающимся грешникам.
В жизни христиан заступление и помощь Божией Матери сказываются в самых разнообразных случаях спасения их от внешних непредвиденных опасностей, от сетей диавольской злобы и от разных состояний гнетущей скорби. Очернённые страстями, жалкие, влекомые в глубину отчаяния, смрадные от греховных нечистот, но не теряющие упования на молитвы Небесной Заступницы, находят в Ней могучее воззвание из падения. Пресвятая Богородица не даёт им погибнуть от безумного нрава, душевных болезней и смятения, не попускает уснуть во грехах сном вечной смерти. Она пробуждает в них жажду святой жизни, ослабляет действия их страстей и связывает любовью к Богу.
Вводя грешную душу в общение невечернего света, Она отгоняет от неё дремоту уныния, разрушает замыслы против неё диавола и ограждает её как бы столпообразными стенами от порабощения страстям, бесовских стремлений и гибели. Действием исходящей свыше благодати грешник духовно оживляется к борьбе со страстями и вместо ношения тяжкого бремени согрешений начинает носить легкое иго заповедей Сына Божия. Отрезвлённые и развязанные от злого обыкновения души, Божия Матерь привязывает любовью к Богу и от Него изливает на них елей Божественной благости и сладкое утешение.
Для каждого человека самыми страшными моментами являются: телесная смерть, прохождение воздушных мытарств и посмертный Суд Божий. Небесная Заступница и тогда не оставляет Своей помощью верующих во Христа, переходящих в загробную область бытия.
Она изымает души из бесовских рук, избавляет от истязаний и оклеветаний на горьких мытарствах и в час Суда Христова молит Своего Сына о милости к почившим в вере.
Изображаемое литургическим богословием Богоматернее ближайшее участие в жизни членов Христовой Церкви есть живая непрерывная и общеизвестная действительность. После всего сказанного о молитвах, любви и дерзновении Божией Матери пред Богом, становится понятным желание всех христиан без конца величать и прославлять Богородицу и Матерь Света, благословляя благословлять Её за материнское попечение о человеческом спасении. Огонь Её материнской любви к людям вызывает ответное чувство благоговейнейшей любви к Ней со стороны тех, которых она покрывает от всякого зла кровом благодатных крил Своих. Избавленные от бед молитвами Пресвятой Богородицы в песнях хвалы Ей как бы ликуют душевно после пережитых скорбей и смертельных опасностей.
Подытоживая сводку литургических суждений о значении Богоматери для личного спасения в Церкви, мы имеем основания сделать следующие выводы:
1. Божия Матерь - высочайшая молитвенница пред Богом о спасающихся.
2. За утративших дерзновение молиться Господу о собственном спасении, Она предстательствует пред Сыном и Богом и испрашивает им прощение грехов.
3. Её ходатайства за кающихся грешников все без исключения принимаются Спасителем.
4. Она промышляет о каждом вверившем Ей судьбы своего спасения на протяжении земной жизни, об его очищении от грехов и исправлении, пока тот не достигнет Небесного Отечества святых.
Слово "Знамение" в древности употреблялось в том же значении, что и у В.И Даля: << Знамение - Знак, признак, примета; клеймо, тамга, печать; явление природы или чудо для знаменования, доказательства; предвещенье чего-либо>>.
Этимология слова "Знамение" напрямую связано с глаголом "знать". Индоевропейское ğen - << знать >> тождественно ğen - <<рождать, рождаться>> и происходит из этого последнего. Именно эти понятия << рождать(ся)>> и <<знать>> составляют смысл слова "Знамение".
Рассмотрим символический и богословский смыслы иконографии образа. И при этом не будем забывать об условности языка иконы и о разнице между изображением и изображаемым. И.К Языкова пишет: << В момент созерцания иконы молящемуся как бы открывается святая святых, внутренняя Марии, в недрах Которой Духом Святым зачинается Богочеловек >>. Подчеркнём это <<как бы>>. С такой оговоркой одно из значений круга, в котором изображен Эммануил, следует понимать и воспринимать как символ откровения. Но все-таки откровения - Божественного знамения. И хотя нам открывается самое сокровенное, тем не менее - это только первая ступень беседы иконы с нами, когда знамение есть << предвещение чего-либо >>. На второй ступени Богородица, зная Спасителя еще до Рождества, еще во чреве, рождает - на иконе как бы извечно отправляет - Богомладенца в мир для спасения рода человеческого.
Руки Богородицы воздеты к Небу, они распахнуты навстречу Тому, Кто выше всей вселенной, и в то же время они благословляют молящихся. Это очень древний молитвенный жест: по свидетельству Тертуллиана, руки христианами его времени воздевались и распростирались <<подражая страсти Господней>>. Молитвенно воздетые руки Богородицы означают также заступничество за людей пред Богом.
Тропарь, глас, 4:
Яко необоримую стену и источник чудес, / стяжавще Тя, раби Твои, Богородице Пречистая, сопротивных ополчения низлагаем. Тем же молим Тя, мир граду Твоему ларуй и душам нашим велию милость.
Кондак, глас 7:
Молитвеннице о Церкви непостыдная / и предстательнице граду Павловску, / не презри моления грешных, / но предвари яко Блага на помощь нам, / и избави от нахождения поганых супостат, / ускори на прошения, верно к Тебе прибегающих, / заступающи присно Богородице, чтущих Тя; / радуйся Дево, христиан похвало.
Величание: Величаем Тя,/ Пресвятая Дево, и чтим образ Твой честный,/ имже показала еси преславное знамение!
Молитва:
О Пресвятая и Преблагословенная Мати Сладчайшаго Господа нашего Иисуса Христа! Припадаем и поклоняемся Тебе пред святою чудотворною иконою Твоею, воспоминающе дивное знамение Твоего заступления. Смиренно молим Тя, Всесильная рода нашего Заступнице: якоже древле отцем нашим на помощь ускорила еси, тако и ныне нас, немощных и грешных, сподоби Твоего Матерняго заступления и благопопечения. Спаси и сохрани, Владычице, под покровом милости Твоея Церковь Святую, град Твой Павловск, всю страну нашу православную и всех нас, припадающих к Тебе с верою и любовию умиленно просящих со слезами Твоего заступления. Ей, Госпоже Всемилостивая! Умилосердися на ны, обуреваемыя грехи многими, простри ко Христу Господу Богоприемнеи руце Твои и предстательствуй за нас пред благостию Его, просящи нам прощения прегрешений наших, благочестнаго мирнаго жития, благия христианския кончины и добраго ответа на Страшнем Суде Его, да, спасаеми всесильными Твоими к Нему молитвами, блаженство райское унаследуем и со всеми святыми воспоем Пречестное и Великолепое Имя Достопоклоняемыя Троицы, Отца и Сына и Святаго Духа, и Твое велие к нам милосердие, во веки веков. Аминь.
Акафист иконе Божией Матери "Знамение" Павловская:
Кондак 1:
Взбранной Воеводе, Царице Небесе и земли, даровавшей нам пречудную икону "Знамение", благодарственно хвалебное приносим пение. Ты же, яко Благосердая Мати не отрини нашего сего моления, но благоволи прияти е, сподобив вопити тебе тако:
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Икос 1:
Ангельский глас услышав святая Анна, извествующ: ты зачнеши и родиши Дщерь Преблагословенную Марию; о Ней благословятся вся племена земная и приидет спасение всему миру. Сие ведуще, возопием Богородице:
Радуйся, освященное селение Бога и Слова; радуйся, Мати Сына Божия.
Радуйся, Спаса душ наших рождшая; радуйся, благодатию Божиею и нас освящающая.
Радуйся, спасению падшаго рода человеческого послужившая; радуйся, Невместимого вместившая.
Радуйся, грешных с Богом примирившая; радуйся, Матерним попечением всех нас объемлющая.
Радуйся, в бедах и напастех скорая нам Помощнице; радуйся, злыя страсти наша невидимо укрощающая.
Радуйся, в христианских добродетелех преуспевати нам помогающая;
радуйся, недуги наша безмездно врачующая.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 2:
Видяще святыя Твоя родители Иоаким и Анна, яко Ты еси Пречистая, плод благословенный, возблагодариша Бога и пред дверьми храма положиша и обет даша посвятити Тя Господу, поя Ему: Аллилуиа.
Икос 2: Разум совершенный Ты Сама стяжала еси, Богородице, воспитавшися во Святая святых, тако не престаеши умудряти и просвещати светом богоразумия и вся христианы, вопиющия Ти таковая:
Радуйся, младенцем разум просвещающая; радуйся, отроком смысла Подательнице.
Радуйся, юношей руководительнице; радуйся, добрых дев величание.
Радуйся, чистоты и целомудрия Поборнице; радуйся, на стези покаяния нас премудро наставляющая.
Радуйся, доброй христианской жизни Споспешнице; радуйся, безпомощным скорую помощь Твою являющая.
Радуйся, обидящих всегрозная Устрашительнице; радуйся, обидимых Всеблагая Заступнице.
Радуйся, страх Божий в сердца вселяющая; радуйся к Богопознанию приводящая.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 3:
Сила Вышняго осени Тя, Благодатная, егда архангел Гавриил благовествоваше о безсеменном зачатии из Тебе Сына Божия, Спасителя миру. Прияв сию благую весть со смирением, яко раба Господня, возопила еси Богу: Аллилуиа.
Икос 3:
Имуще во утробе Христа Жизнодавца, востекла еси, Благословенная, к южике Своей, праведней Елисавете и "целовастася обе матери", радуяся о Бозе Спасе нашем. Сего ради, яко источнику святыя радости, вопием Ти сице:
Радуйся, умирение миру Святым Рождеством Твоим принесшая; радуйся, знаменьми и чудесы Твоими христолюбивыя люди утешающая.
Радуйся, от душевныя туги и уныния спасающая; радуйся, благодатию Святаго Духа нас озаряющая.
Радуйся, неправедно враждующия наказующая; радуйся, утесняемым ослабу и свободу дарующая.
Радуйся, во рве земляном града Азова икону Свою явившая; радуйся, собор Осередской крепости жилищем для нея избравшая.
Радуйся, яко Тобою добрыя желания наша исполняются; радуйся, Твоим же попечением злыя начинания пресекаются.
Радуйся, православных христиан преславное удобрение; радуйся, врагов нечаемое посрамление.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 4:
Буря недоумения смущает ми ум, како возмогу недостойными усты восхвалити Тя, Пресвятая Дево, за Твое великое к нам вспоможение. Тем же величая неисчетныя Твоя милости, смиренномудренно пою Вседержителю Богу: Аллилуиа.
Икос 4:
Слышаша Вифлеемстии пастырие ангелов поющих Христово Рождество, текше в пещеру, обретоша тамо Богородительницу, на руках содержащую Превечного Младенца. С ними в веселии духовнем и мы, яко общей Матери, глаголем тако:
Радуйся, яко из Тебе облечеся, одеваяй Небо облаки; радуйся, яко млеком питала еси Питателя вселенныя.
Радуйся, Живоначальныя и Единосущныя Троицы благодатию осененная;
радуйся, ангельския соборы чистотою превозшедшая.
Радуйся, человеческого рода возвышение; радуйся, Божие к смертным благоволение.
Радуйся, праотеческое дивное утешение; радуйся, смертных к Богу дерзновение.
Радуйся, честных браков устроение; радуйся, благочестивых семейств благословение.
Радуйся, Заступнице наша от Бога нам дарованная; радуйся, Вселенныя Чудо Непреложное, на Матице Перламутровой отображенная.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 5:
Боготечною звездою являешися, Царице Небесная, всем под кров Твой всемощный прибегающим и непрестанно во умилении сердечнем вопиющим: Аллилуиа.
Икос 5:
Видя праведный Симеон Тя, пришедшую с Младенцем Иисусом во храм преставитеся Господеви, рече: "Тебе же Самой душу пройдет оружие", - проразумевая матерния Твоя страдания о Сыне Твоем Божественнем и о всех гонимых за Имя Его Святое. Сего ради зовем Ти:
Радуйся, скорбящих Радосте и обидимых Заступнице; радуйся, печальных Утешение и бедствующих Помощнице.
Радуйся, немздоприимная Целительнице; радуйся, нищих и убогих некрадомое богатство.
Радуйся, пастырей Церкви, от мира поносимых прославление; радуйся, рабов Божиих осмеиваемых ободрение.
Радуйся, терпеливых страдальцев дарами благодатными ущедряющая; радуйся, отчаянных и безнадежных от рова погибели избавляющая.
Радуйся, стоящих за правду Божию защищение; радуйся, сумнящихся в вере православной вразумление.
Радуйся, вдовиц и сирых благосердая Попечительнице; радуйся, целомудрия и воздержания юных Наставнице.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 6:
Проповедницы Твоея благодатныя помощи суть все множество Тобою спасенных: страждущих, болящих, скорбящих и грехми обремененных, благодарственно о Тебе поющих Богу: Аллилуиа.
Икос 6:
Возсия Божественный Свет во Египте и падоша тамо идоли, егда бежала еси, Пречистая, с Богомладенцем Иисусом, спасаяся от убийства Иродова. Ты убо озаряеши светом боговидения умы всех удаляющихся прелестей суетного мира, исторгая из душ их кумиры гнездящихся тамо губительных страстей. Тем же превозносим Тя словесы сими:
Радуйся, Молитвеннице благоприятная за нас к Богу; радуйся, Предстательнице всемощная, гнев Божий на милость прелагающая.
Радуйся, руце Твои богоносне на умоление ко Творцу выну простирающая; радуйся, яко Мати Сына, Судию Праведного о всем мире умоляющая.
Радуйся, яко Истину познавати помогаеши; радуйся, душевредныя учения низлагаеши.
Радуйся, покровом Матерняго Твоего заступления всех нас покрываеши; радуйся, сущих в бедах и скорбех благодатию смирения и терпения снабдеваеши.
Радуйся, сердца злых людей, враждующих против нас, смягчающая; радуйся, советы лукавые и коварства их разоряющая.
Радуйся, старцев благоговейных сладкое успокоение; радуйся, стариц боголюбивых тихое прибежище.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 7:
Хотяще николиже отлучатися от Рожденного Тобою Спасителя мира, Ты Богоблаженная, пребывала еси с Ним неотлучно во граде Назарете, детоводя и питая Его, яко человека и поя в сердце Своем, яко Богу: Аллилуиа.
Икос 7:
Новую показуя Матернюю любовь к Сыну Твоему, со скорбию искала Его, двоюнадесятилетня Отрока во граде Иерусалиме в праздник Пасхи "мнеша Его в дружине суща". Ведуще таковое Твое сердоболие, со умилением вопием Ти:
Радуйся, обидимых и огорченных возвышающая; радуйся, страдущих и безпомощных невидимо укрепляющая.
Радуйся, ненавидимых и всеми отверженных честью венчающая; радуйся, болящих и безнадежных от одра болезни возставляющая.
Радуйся, кающихся грешников верная Споручнице; радуйся, даров духовных щедрая Подательнице.
Радуйся, ненадежных Надеяние; радуйся, уповающих на волю Божию - Наслаждение.
Радуйся, верою молящимся Тебе великия милости являющая; радуйся, во благих прошения наша дивно исполняющая.
Радуйся, струи благодатных исцелений обильно нам источающая; радуйся, всем вся полезная дарующая.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 8:
Странное и предивное Твое попечение бысть о христианех на всех путех их жизни многомятежней и многотрудней. Имея в Тебе столь милосердую и независтную Помощницу, вси облагодетельствованныя Тобою велегласно поют Богу: Аллилуиа.
Икос 8:
Вся была еси со Христом при служении Его роду человеческому, како и божественный евангелист Лука повествует о Тебе глаголя: "Мати Твоя, и братия вне стоят, видети Тя хотяще". Мним, яко Ты, Всеблагая Мати, неотступно пребываеши и со всеми труждающимися во славу Божию, восхваляющими Тя тако:
Радуйся, правителей, яко слуг Божиих поставляющая; радуйся, во власти сущих, к торжеству добра направляющая.
Радуйся, скоропредстательная Помощнице усердно к Тебе притекающим;
радуйся, благосердая Услышательнице молениям нашим.
Радуйся, любовию Серафимскою присногорящая; радуйся, души и сердца наша любовию Божественною воспламеняющая.
Радуйся, наставников и детоводителей совершенный Разуме; радуйся, учащимся в науках действенное Преуспеяние.
Радуйся, иноков и инокинь благоподвизающихся всемощная Покровительнице; радуйся, в мире благочестно живущих усердная Заступнице.
Радуйся, ведущим брань противу мира, плоти и диавола добрая Споспешнице; радуйся, за всех нас милостивая к Сыну Твоему и Богу Ходатаице.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 9:
Всяк возраст верных во благо пользует Твое попечение, Всемилостивая Мати, яко всегда, к Тебе прибегающим душеполезная даруеши, потребная в житии доставляеши и усердно ходатайствуеши за ны, немощныя и грешныя, у престола Господа Славы, Ему же поем: Аллилуиа.
Икос 9:
Ветии многовещанныя не могут изглаголати Твоея Матерния печали, при Кресте Сына Твоего бывшей, егда видела еси Его страждуща за вся человеки мукою неизглаголанною. Тем же, яко искушенней по всяческим и спострадати в самых тяжких скорбех и лишениих нам могущей, взываем Ти:
Радуйся, отчаянных грешников моления не отвергающая; радуйся, от пагубнаго безволия их исхищающая.
Радуйся, славящих Тя всегда прославляющая; радуйся, молитву содевающих Тебе к Богу возносящая.
Радуйся, стужаемых от бесов нетрудное избавление; радуйся, поврежденных умом цельбоносное просветление.
Радуйся, любящих и чтущих Тя от всех бед изымаеши; радуйся, подвижников благочестия к Горнему Сиону путеводствуеши.
Радуйся, омраченная сердца светом истинного боговедения просвещающая; радуйся, пришествием Твоея иконы радости наша усугубляющая.
Радуйся, все скорби наша и горькия беды ею услаждающая; радуйся, рыданий и воздыханий наших никогдаже отметающая.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 10:
Спасти хотя мир, иже всех Господь, Сый на Кресте, дарова всему миру Пресвятую, Премилосердую Матерь, егда изрек Пренепорочней и возлюбленному ученику: "Се сын Твой" и "Се Мати Твоя". Благодаряще за сие Всеблагаго Бога, глаголем Ему: Аллилуиа.
Икос 10:
Стена крепка явилася еси, по завету Господа, Преблагословенная, даруя всем благоденствие, мир, отраду, радость, яко и Сама все сие Первая получила еси от Воскресшего Христа Спасителя, услышав от Него приветственный глас: "радуйтеся". Сего ради ублажаем Тя тако:
Радуйся, ангельских ликов удивление; радуйся, святых Божиих угодников радование.
Радуйся, мира горняго первейшее украшение; радуйся, мира дольняго благонадежное заступление.
Радуйся, на всех путех жизни нашея промышление; радуйся, праведных дел наших поспешение.
Радуйся, демонов твердыню и их лукавства низложение; радуйся, свар и враждебнаго настроя единокровных разрушение.
Радуйся, родителей благонравием детей утешающая; радуйся, братолюбием всех увещающая.
Радуйся, крепкое наше упование; радуйся, несумненная наша Надеждо.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 11:
Пение наше смиренное, от полноты любве и усердия Тебе приносимое, не презри, Богоневесто, и не отвратися от нас грешных и недостойных, но помози нам очиститеся от всякия скверны плоти и духа, да возможем достойно и праведно пети: Аллилуиа.
Икос 11:
Светом руководствующим являлася еси апостолом, Богородительнице, по Вознесении Сына Твоего на небо. Таковою остаешися даже до сего дне всем хотящим спастися и в разум истины приити. Не лиши, о Всеблагая, Твоего святаго водительства и нас, в житейстем море обуреваемых, обаче от сердца приносящих Тебе благохваления таковая:
Радуйся, нечистыя помыслы пожигающая; радуйся, от греховных чувств отрезвляющая.
Радуйся, иноческих обителей покров и снабдение; радуйся, всех верных дивное спасение.
Радуйся, искушения и соблазны от нас прогоняющая; радуйся, к покаянию и исправлению подвизающая.
Радуйся, слезами сокрушения бездну беззаконий наших омывающая; радуйся, духовно бодрствовати нам помогающая.
Радуйся, уповающих на Тя не посрамляющая; радуйся, просящих Твоея святыя помощи от бед избавляющая.
Радуйся, все земное презирати понуждающая; радуйся, блаженство духа тем уготовляющая.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 12:
Благодать Божественную испроси нам у Сына Твоего и Бога, простри руку помощи, да не погибнем во гресех и лютых обстояниих, находящих на ны от враг видимых и невидимых, умиротвори наша сердца, злобою и враждою исполненных, да утешеннии Тобою зовем Богу: Аллилуиа.
Икос 12:
Поюще честное Твое Успение, прославляем и Покров Твой Святый, распростертый над всем миром, наипаче же родом христианским, прославляющим Тя тако:
Радуйся, покаянием к исходу от сея жизни нас приуготовляющая; радуйся, уповающим на Тя мирен конец живота сего подающая.
Радуйся, в День Судный наша надежда и защищение; радуйся, Судии праведного умоление.
Радуйся, града Павловска незыблемое утверждение; радуйся, земли нашея несокрушимое ограждение.
Радуйся, телес наших врачевание; радуйся, душ наших спасение.
Радуйся, ада и смерти попрание; радуйся, вечной жизни дарование.
Радуйся, в жизни и по смерти с нами пребывающая; радуйся, Радосте наша, двери райския нам отверзающая.
Радуйся, Владычице, знамение милости Твоея нам являющая.
Кондак 13:
О, Всепетая Мати Сладчайшего Спасителя нашего Иисуса Христа! Нынешнее наше приемши приношение, от всякия избави нас напасти и скорби, и вечныя изми муки всех пред святою иконою Твоею с верою и любовию покланяющихся и о Тебе благодарно зовущих Богу: Аллилуиа. (Кондак читается трижды)