Адрес электронной почты
Пароль
Я забыл свой пароль!
Входя при помощи этих кнопок, вы подтверждаете согласие с правилами
Имя
Адрес электронной почты
Пароль
Регистрируясь при помощи этих кнопок, вы подтверждаете согласие с правилами

прп. Аврамий Ростовский, архим.

Дни памяти (по старому/новому стилю):
29 октября (11 ноября)
Житие, обретение мощей

КРАТКОЕ ЖИТИЕ ПРЕПОДОБНОГО АВРАМИЯ, АРХИМАНДРИТА РОСТОВСКОГО

Пре­по­доб­ный Ав­ра­мий, ар­хи­манд­рит Ро­стов­ский, в ми­ру Авер­кий, с юных лет ушел из ро­ди­тель­ско­го до­ма и всту­пил на путь хри­сти­ан­ско­го по­движ­ни­че­ства. При­няв ино­че­ство, по­се­лил­ся Ав­ра­мий в Ро­сто­ве на бе­ре­гу озе­ра Неро. В Ро­стов­ской зем­ле то­гда бы­ло мно­го языч­ни­ков, и пре­по­доб­ный уси­лен­но тру­дил­ся над рас­про­стра­не­ни­ем ис­тин­ной ве­ры. Неда­ле­ко от кел­лии свя­то­го бы­ло ка­пи­ще, где языч­ни­ки по­кло­ня­лись ка­мен­но­му идо­лу Ве­ле­су (Во­ло­су), ко­то­рый на­во­дил страх на жи­те­лей Ро­сто­ва.

В чуд­ном ви­де­нии пред­стал пе­ред Ав­ра­ми­ем свя­той апо­стол Иоанн Бо­го­слов и дал ему жезл, увен­чан­ный кре­стом, ко­то­рым пре­по­доб­ный со­кру­шил идо­ла. На ме­сте идоль­ско­го ка­пи­ща свя­той Ав­ра­мий ос­но­вал оби­тель в честь Бо­го­яв­ле­ния и стал ее на­сто­я­те­лем. В па­мять яв­ле­ния пре­по­доб­ный воз­двиг храм во имя апо­сто­ла Иоан­на Бо­го­сло­ва. Убеж­ден­ные свя­тым Ав­ра­ми­ем, кре­сти­лись мно­гие языч­ни­ки.

Осо­бен­но ве­ли­ко бы­ло его вли­я­ние на де­тей: он обу­чал их гра­мо­те, на­став­лял в За­коне Бо­жи­ем, кре­стил, по­стри­гал в ино­ки. Всех при­хо­дя­щих в оби­тель свя­той при­ни­мал с лю­бо­вью. Жизнь его бы­ла по­все­днев­ным по­дви­гом мо­лит­вы и тру­да на поль­зу бра­тии: он ко­лол дро­ва для пе­кар­ни, сти­рал одеж­ды ино­ков, но­сил во­ду для кух­ни.

Пре­ста­вил­ся пре­по­доб­ный в глу­бо­кой ста­ро­сти и был по­гре­бен в хра­ме Бо­го­яв­ле­ния († ХI в.). Свя­тые мо­щи его об­ре­те­ны при ве­ли­ком кня­зе Все­во­ло­де (1176–1212). В 1551 го­ду царь Иоанн Гроз­ный пе­ред по­хо­дом на Ка­зань об­хо­дил свя­тые ме­ста. В Бо­го­яв­лен­ском-Ав­ра­ми­е­вом мо­на­сты­ре ему по­ка­за­ли тот жезл, ко­то­рым пре­по­доб­ный Ав­ра­мий со­кру­шил идо­ла Ве­ле­са. По­сох царь взял с со­бой в по­ход, а крест оста­вил в оби­те­ли. Воз­вра­тив­шись по­сле по­ко­ре­ния Ка­зан­ско­го хан­ства, Иоанн Гроз­ный при­ка­зал по­стро­ить в Ав­ра­ми­е­вой оби­те­ли но­вый ка­мен­ный храм в честь Бо­го­яв­ле­ния с че­тырь­мя при­де­ла­ми и при­слал ту­да кни­ги и ико­ны.

ПОЛНОЕ ЖИТИЕ ПРЕПОДОБНОГО АВРАМИЯ, АРХИМАНДРИТА РОСТОВСКОГО

Пре­по­доб­ный отец Ав­ра­мий был сын бла­го­че­сти­вых ро­ди­те­лей. С мо­ло­дых лет он оста­вил ро­ди­тель­ский дом и мир­скую су­е­ту, при­нял ино­че­ство и по­свя­тил се­бя Бо­гу.

По­ко­рив плоть ду­ху, он из­ну­рял се­бя по­дви­га­ми, очи­щал ду­шу свою сле­за­ми и спо­до­бил­ся бла­го­да­ти чу­до­тво­ре­ния.

В его вре­мя в Ро­сто­ве не все еще при­ня­ли Свя­тое Кре­ще­ние и мно­гие оста­ва­лись языч­ни­ка­ми: Чуд­ский ко­нец го­ро­да по­кла­нял­ся ка­мен­но­му идо­лу Ве­ле­су. Оби­тав­ший в идо­ле нечи­стый дух на­во­дил страх на всех, и хри­сти­ане бо­я­лись про­хо­дить вбли­зи идо­ла. Пре­по­доб­ный Ав­ра­мий пы­лал рев­но­стью ис­ко­ре­нить в Ро­сто­ве остат­ки язы­че­ства. Он мо­лил Гос­по­да Бо­га о да­ро­ва­нии ему си­лы и бла­го­да­ти Свя­то­го Ду­ха со­кру­шить идо­ла, но мо­лит­ва его дол­го не бы­ла услы­ша­на.

Од­на­жды пре­по­доб­ный Ав­ра­мий, в скор­би и недо­уме­нии, си­дел вбли­зи идо­ла. И вот он ви­дит иду­ще­го к нему бла­го­леп­но­го стар­ца. Ав­ра­мий вста­ет и спе­шит к нему на­встре­чу. По­сле вза­им­но­го при­вет­ствия и бла­го­сло­ве­ния пре­по­доб­ный спра­ши­ва­ет:

– От­ку­да идешь, от­че, из ка­кой ты стра­ны?

– Я из Ца­рь­гра­да, от­че, ро­дом; в зем­ле ва­шей при­ше­лец и стран­ник. – Ска­жи мне, от­че, по­че­му ты си­дишь в пе­ча­ли близ это­го идо­ла Ве­ле­са?

– Я мо­лю Гос­по­да Бо­га о том, чтобы мне да­на бы­ла си­ла со­кру­шить идо­ла, – от­ве­чал Ав­ра­мий, – но Гос­подь пре­зрел мои мо­лит­вы, и вот я си­жу в пе­ча­ли.

- Ес­ли хо­чешь, от­че, по­лу­чить же­ла­е­мое, – ска­зал Ав­ра­мию ста­рец, – то иди в Ца­рь­град, разы­щи дом Иоан­на Бо­го­сло­ва, вой­ди в него, по­мо­лись об­ра­зу свя­то­го Иоан­на Бо­го­сло­ва, – и не вый­дешь тщет­но, но по­лу­чишь же­ла­е­мое.

Пре­по­доб­ный Ав­ра­мий опе­ча­лил­ся по при­чине да­ле­ко­го пу­ти, но ста­рец ска­зал: «Гос­подь Бог со­кра­тит твой путь!»

Бла­жен­ный Ав­ра­мий, ис­пол­нив­шись Свя­то­го Ду­ха, взял бла­го­сло­ве­ние у стар­ца и от­пра­вил­ся в путь, за­быв о его даль­но­сти.

Ко­гда пре­по­доб­ный Ав­ра­мий, вы­шед­ши за го­род, пе­ре­шел ре­ку Иш­ну, ему встре­тил­ся неиз­вест­ный че­ло­век, ви­дом сво­им вну­шав­ший страх; по­чти со­всем без во­лос на го­ло­ве, он был с боль­шою круг­лою бо­ро­дой, на ли­це его вы­ра­жа­лось бла­го­го­ве­ние; он был пре­кра­сен. В ру­ке у него бы­ла трость.

Бла­жен­ный Ав­ра­мий по­кло­нил­ся ему.

Неиз­вест­ный ска­зал:

– Ку­да идешь, ста­рец?

– Иду отыс­ки­вать дом Иоан­на Бо­го­сло­ва, – от­ве­чал Ав­ра­мий.

Неиз­вест­ный ска­зал:

– По­дой­ди, ста­рец, возь­ми сию трость мою и воз­вра­тись на­зад, при­сту­пи к идо­лу Ве­ле­су, ударь его тро­стью во имя Иоан­на Бо­го­сло­ва, – и ока­ян­ный об­ра­тит­ся в прах.

И с эти­ми сло­ва­ми неиз­вест­ный сталь неви­дим.

Бла­жен­ный Ав­ра­мий по­нял, что это был Иоанн Бо­го­слов.

Объ­ятый стра­хом и ра­до­стью, Ав­ра­мий во­ро­тил­ся на­зад, бес­пре­пят­ствен­но по­до­шел к идо­лу, уда­рил его тро­стью во имя Иоан­на Бо­го­сло­ва, – и идол тот­час пре­вра­тил­ся в прах.

На том ме­сте, где встре­тил Ав­ра­мий свя­то­го стар­ца, он по­ста­вил цер­ковь во имя Иоан­на Бо­го­сло­ва, а там где сто­ял идол Ве­ле­са, пре­по­доб­ный, с бла­го­сло­ве­ния епи­ско­па, со­ору­дил неболь­шую цер­ковь во имя Бо­го­яв­ле­ния Гос­под­ня, по­ста­вил при ней ке­льи, со­брал ино­ков и учре­дил об­ще­жи­тие.

Мно­го зла по­тер­пел пре­по­доб­ный Ав­ра­мий от не ве­ро­вав­ших во Хри­ста языч­ни­ков. Од­на­жды они хо­те­ли да­же ра­зо­рить и сжечь по­стро­ен­ную им свя­ты­ню, но Бог не по­пустил это­го ра­ди мо­литв и тер­пе­ния пре­по­доб­но­го.

Од­на­ко сво­им уче­ни­ем и тер­пе­ни­ем пре­по­доб­ный Ав­ра­мий в непро­дол­жи­тель­ное вре­мя всех неве­ру­ю­щих при­вел ко Хри­сту: кре­сти­лись все от ма­ла до ве­ли­ка и на­ча­ли хо­дить на сла­во­сло­вие Бо­жие и на все­нощ­ное бде­ние, да­же жен­щи­ны и де­ти. Пре­по­доб­ный Ав­ра­мий укреп­лял серд­ца их в ве­ре по­чи­та­ни­ем книж­ным и по­уче­ни­ем ду­хов­ным. Мно­гие из де­тей остав­ля­ли до­ма ро­ди­те­лей, тай­но при­хо­ди­ли к пре­по­доб­но­му и при­ни­ма­ли мо­на­ше­ство. Так умно­жа­лась бра­тия, ко­то­рую пре­по­доб­ный по­учал сло­ву Бо­жию.

То­гда пре­по­доб­ный Ав­ра­мий по­стро­ил боль­шую цер­ковь, укра­сил ее, как неве­сту Хри­сто­ву, чуд­ны­ми ико­на­ми и свя­ты­ми кни­га­ми и за­вел бла­го­леп­ное пе­ние.

Кня­зья Ро­стов­ские, от­но­сясь с ве­ли­ким ува­же­ни­ем к от­цу Ав­ра­мию, предо­ста­ви­ли осо­бые пре­иму­ще­ства ос­но­ван­но­му им мо­на­сты­рю: да­ва­ли мно­го име­ния на мо­на­стыр­ское стро­е­ние и де­рев­ни на со­дер­жа­ние ино­ков.

Ви­дя воз­рас­та­ние и про­цве­та­ние мо­на­сты­ря, Ро­стов­ский епи­скоп, по­со­ве­то­вав­шись с кня­зья­ми, воз­вел Ав­ра­ми­ев мо­на­стырь на сте­пень ар­хи­манд­ри­тии, а пре­по­доб­но­го Ав­ра­мия по­ста­вил в ар­хи­манд­ри­ты.

С то­го вре­ме­ни Ав­ра­мий стал еще усерд­нее под­ви­зать­ся и при­ла­гал тру­ды к тру­дам, пре­да­ва­ясь по­сту и мо­лит­ве; он был об­раз­цом для всех, от­ли­ча­ясь сми­ре­ни­ем и по­ка­зы­вал нели­це­мер­ную лю­бовь ко вся­ко­му при­хо­дя­ще­му, рав­но к ве­ли­ко­му и ма­ло­му.

Ис­кон­ный нена­вист­ник добра, диа­вол, не оста­вил пре­по­доб­но­го в по­кое, во­ору­жил­ся на него и тво­рил ему огор­че­ния и днем и но­чью. Но ограж­ден­ный Хри­сто­вою бла­го­да­тью и крест­ным зна­ме­ни­ем, Ав­ра­мий не стра­шил­ся.

Од­на­жды, ко­гда пре­по­доб­ный Ав­ра­мий в сво­ей ке­лье пе­ред ли­тур­ги­ей, про­чи­тав обыч­ные мо­лит­вы ко свя­то­му при­ча­ще­нию, хо­тел умыть ру­ки пе­ред от­хо­дом в цер­ковь, диа­вол во­шел в умы­валь­ни­цу, же­лая при­чи­нить пре­по­доб­но­му непри­ят­ность. Ура­зу­мев при­сут­ствие нечи­сто­го ду­ха в со­су­де, пре­по­доб­ный взял чест­ный крест, по­ло­жил по­верх со­су­да, огра­дил со­суд крест­ным зна­ме­ни­ем и так оста­вил, дол­гое вре­мя не ка­са­ясь его. Бес, па­ли­мый крест­ною си­лою, му­чил­ся и не мог вый­ти из со­су­да.

У Ро­стов­ских кня­зей то­гда был обы­чай ез­дить за го­род на охо­ту и на об­рат­ном пу­ти за­хо­дить в мо­на­стырь, чтобы по­мо­лить­ся в церк­ви и по­лу­чить бла­го­сло­ве­ние от пре­по­доб­но­го Ав­ра­мия. Так слу­чи­лось и те­перь. По обык­но­ве­нию кня­зья за­шли в ке­лью пре­по­доб­но­го, но его там не слу­чи­лось, ибо у него был обы­чай еже­днев­но тру­дить­ся на бра­тию: то он ко­лол дро­ва для мо­на­стыр­ской пе­кар­ни, то мыл вла­ся­ни­цы на бра­тию, то но­сил во­ду в по­вар­ню. Услы­шав о при­хо­де кня­зей, он по­спе­шил в ке­лью, чтобы бла­го­сло­вить их.

Меж­ду тем кня­зья, на­хо­дясь в ке­лье в ожи­да­нии пре­по­доб­но­го, за­ме­ти­ли со­суд, по­кры­тый чест­ным кре­стом, и недо­уме­ва­ли, чтобы это мог­ло зна­чить. Один из кня­зей дерз­нул снять с со­су­да крест, чтобы бла­го­сло­вить­ся им, – и бес тот­час вы­шел из со­су­да, как дым чер­ный и злосмрад­ный, так что устра­шил всех при­сут­ство­вав­ших.

Ко­гда пре­по­доб­ный при­бли­жал­ся к ке­лье, нечи­стый дух встре­тил его при вхо­де и стал по­но­сить Ав­ра­мия и гро­зить ему:

– Как ты при­ну­дил ме­ня си­лою неви­ди­мо­го Бо­га му­чить­ся и со­жи­гать­ся си­лою крест­ною, так и я со­тво­рю те­бе па­кость, в ско­ром вре­ме­ни одо­лею те­бя: воз­ве­ду на те­бя кле­ве­ту, пре­дам те­бя му­кам и по­зо­ру: ты бу­дешь по­са­жен на пе­гой осли­це без сед­ла и обут в жен­ские крас­ные баш­ма­ки. И мно­гое дру­гое по­тер­пишь ты, как и я по­тер­пел от те­бя.

Пре­по­доб­ный огра­дил­ся крест­ным зна­ме­ни­ем, и бес тот­час же ис­чез.

Ко­гда Ав­ра­мий во­шел в ке­лью, кня­зья ста­ли спра­ши­вать о про­ис­шед­шем, о злосмрад­ном ды­ме, вы­шед­шем из на­кры­то­го кре­стом со­су­да, но пре­по­доб­ный ни­че­го не ска­зал об этом, а толь­ко бла­го­сло­вил кня­зей с ду­ше­по­лез­ным на­став­ле­ни­ем и от­пу­стил с ми­ром.

Спу­стя неко­то­рое вре­мя, же­лая ото­мстить пре­по­доб­но­му, бес при­нял об­раз неко­е­го во­и­на, явил­ся к ве­ли­ко­му кня­зю во Вла­ди­мир и стал воз­во­дить на Ав­ра­мия тяж­кие об­ви­не­ния.

– Го­су­дарь, я хо­чу по­ве­дать те­бе ве­ли­кую тай­ну, – го­во­рил бес, – есть в тво­ей дер­жа­ве, в го­ро­де Ро­сто­ве, некий мо­нах Ав­ра­мий, волхв, ко­то­рый, од­на­ко, с ви­ду ка­жет­ся сми­рен­ным и свя­тым и пре­льща­ет лю­дей. Он на­шел в зем­ле ве­ли­кое хра­ни­ли­ще, мед­ный со­суд, на­пол­нен­ный зо­ло­том, ко­то­рый по пра­ву дол­жен при­над­ле­жать тво­ей дер­жа­ве. Зо­ло­тых со­су­дов, най­ден­ных в этом хра­ни­ли­ще, зо­ло­тых по­я­сов и це­пей невоз­мож­но оце­нить и невоз­мож­но ис­чис­лить се­реб­ра и иных дра­го­цен­но­стей. На эти со­кро­ви­ща он по­стро­ил ве­ли­кую цер­ковь, а те­бе не по­ве­дал.

Ве­ли­кий князь вос­пы­лал гне­вом на пре­по­доб­но­го и по­слал за ним од­но­го лю­то­го во­и­на, при­ка­зав взять Ав­ра­мия, не го­во­ря ему ни сло­ва, и при­ве­сти в та­ком ви­де, в ка­ком най­дет его.

Все это про­изо­шло по вну­ше­нию зло­го ду­ха.

Ко­гда по­слан­ный кня­зем во­ин явил­ся, пре­по­доб­ный, по­сле со­бор­ной, мо­лит­вы, сто­ял на мо­лит­ве ке­лей­ной в од­ной вла­ся­ни­це и без обу­ви. Во­ин без вся­кой ми­ло­сти, не дав пре­по­доб­но­му ни сло­ва вы­мол­вить, ни одеть­ся, ни обуть­ся, взял его с со­бою на ко­ня и по­гнал к го­ро­ду Вла­ди­ми­ру.

На дру­гой сто­роне Ро­стов­ско­го озе­ра по­пал­ся им че­ло­век, па­хав­ший на пе­гой осли­це и дер­жав­ший в ру­ке крас­ные жен­ские баш­ма­ки. Во­ин по­са­дил пре­по­доб­но­го на осли­цу, обул его в жен­ские баш­ма­ки и быст­ро до­ста­вил его в та­ком по­зор­ном ви­де к ве­ли­ко­му кня­зю.

Ве­ли­кий князь при­ка­зал по­ста­вить пред со­бою и во­и­на-об­ви­ни­те­ля.

Мни­мый во­ин по­вто­рил те же сло­ва про­тив пре­по­доб­но­го от­но­си­тель­но хра­ни­ли­ща дра­го­цен­но­стей, что и преж­де.

Пре­по­доб­ный, услы­шав это, воз­дел ру­ки к небу и за­пре­тил ду­ху лу­ка­во­му, го­во­ря:

– За­пре­щаю те­бе име­нем Гос­по­да на­ше­го Иису­са Хри­ста, ска­жи мне, кто ты, та­ки­ми сло­ва­ми окле­ве­тав­ший ме­ня?

Бес за­тре­пе­тал и ска­зал:

– Я бес, ис­ко­ни нена­ви­дя­щий доб­ро в че­ло­ве­че­ском ро­де, осо­бен­но же в ино­ках, бо­я­щих­ся Бо­га. Ви­дишь, ста­рец, что я преж­де ска­зал те­бе, то и сде­лал – за то, что ты ме­ня му­чил в убо­гом тво­ем со­су­де.

Ска­зав­ши это, бес мгно­вен­но ис­чез.

Ве­ли­кий князь, ви­дя дья­воль­скую пре­лесть и по­ру­га­ние сто­яв­ше­го пред ним пре­по­доб­но­го, объ­ят был ве­ли­ким стра­хом, рав­но и все окру­жав­шие кня­зя. И на­чал князь мо­лить пре­по­доб­но­го о про­ще­нии и го­во­рил со сле­за­ми:

– От­че, я ви­нов­ник тво­е­го неволь­но­го при­хо­да, я же­сто­ко оскор­бил те­бя. Про­сти мне, от­че, все то, чем я те­бя про­гне­вал. Враг, от­че, по­мра­чил мое серд­це и воз­бу­дил во мне ярость про­тив те­бя и по­верг ме­ня во грех.

Ста­рец ска­зал:

– Гос­подь про­стит те­бя, го­су­дарь, ибо это де­ло древ­не­го вра­га диа­во­ла, а по­то­му, го­су­дарь, не ди­вись се­му: ис­ко­ни враж­дуя про­тив лю­дей, он осо­бен­но при­вык при­чи­нять пре­пят­ствия бо­я­щим­ся Бо­га.

Князь, ви­дя сми­ре­ние пре­по­доб­но­го и ти­хие и крот­кие сло­ва его, как буд­то ста­рец не ис­пы­тал ни­ка­ко­го зла, еще бо­лее при­нял­ся убла­жать его и воз­дал ему ве­ли­кую честь.

На устро­е­ние мо­на­сты­ря князь по­жа­ло­вал мно­го до­мов, сел и ра­бов, сде­лал Ав­ра­ми­ев мо­на­стырь сво­им мо­на­сты­рем и по­ста­вил его вы­ше всех про­чих мо­на­сты­рей Ро­стов­ских и все это утвер­дил жа­ло­ван­ны­ми гра­мо­та­ми.

По­сле все­го это­го князь от­пу­стил пре­по­доб­но­го с ве­ли­кою че­стью.

Пре­по­доб­ный Ав­ра­мий жил в сво­ем мо­на­сты­ре в ве­ли­ком сми­ре­нии, при­ла­гая тру­ды к тру­дам, и с ми­ром ото­шел ко Гос­по­ду, Ко­е­го измла­да воз­лю­бил.

Развернуть
Тропарь, кондак, величание

Тропарь преподобного Аврамия, архимандрита Ростовского
глас 1
Просветився Божественною благодатию,/ неверныя люди наставил еси к свету Богоразумия:/ и по смерти сияя светлостию жития твоего,/ источаеши исцеления притекающим с верою к тебе,/ Аврамие отче наш,/ Христа Бога моли даровати нам велию милость.
Кондак преподобного Аврамия, архимандрита Ростовского
глас 2
Иго Христово прием, Аврамие,/ и Того крест на рамо взем,/ последовал еси Ему,/ насажден быв в дому Господни / и процвел еси, яко финике и яко кедр, иже в Ливане,/ умножил еси чада твоя, муж желаний духовных:/ от возлюбленнаго же апостола Иоанна Богослова благодать восприим,/ жезлом сокрушил еси идола/ и рассыпал еси его, яко прах,/ и чудотворец убо велий явился еси, преподобне./ Темже Христа Бога моли/ непрестанно о всех нас.

Молитва преподобному Аврамию Ростовскому
О преподобне отче наш Аврамие! Не забуди нас, но поминай всегда во святых твоих и богоприятных молитвах стадо твое, еже сам собрал еси, и моли за ны, чада твоя, отче священный, яко имеяй дерзновение ко Господу; не мним бо тя мертва суща, аще и преставился еси от нас, пастырю наш добрый. Се мощи твоя святыя пред очима нашима, святая же твоя душа, со ангельскими безплотных лики Престолу всех Царя предстоящи, достойно веселится. Испроси убо нам время на покаяние, яко да возможем невозбранно прейти от земли на небо, и вечныя муки избавившеся, Небеснаго Царствия наследники будем со всеми праведными, от века благоугодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Развернуть
Молитвы, акафист, канон

АКАФИСТ ПРЕПОДОБНОМУ АВРАМИЮ, АРХИМАНДРИТУ РОСТОВСКОМУ, ЧУДОТВОРЦУ

Кондак 1
Избранный добродетелей подвижниче и учения Христова проповедниче, преподобне отче Аврамие, похвальная восписуем ти по достоянию; ты же, яко имеяй дерзновение ко Христу Богу нашему, способствуй нам твоими молитвами спастися от всяких скорбей и бед и озлоблений, да зовем ти: Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Икос 1

Яко ангела земнаго, яви тя граду Ростову Царь ангелов: провидев твое от идолослужения к Нему обращение, непостижимым образом призва тя из тьмы в чудный Свой свет; нас же величающих неисповедимую благость Его, научи взывати тебе таковая: Радуйся, от утробы матерней Богом предъизбранный; Радуйся, благоволением Сына Божия от нечестия ко благочестию от юности призванный. Радуйся, пламенную любовь ко Христу явивый; Радуйся, иноческое житие до конца возлюбивый. Радуйся, языческаго нечестия ревностный обличителю; Радуйся, добрый ревнителю христианская веры. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 2

Видяще родители твои тебе, преподобне, на долзе времени в лютом разслаблении суща, недоумеваху; обаче прелестию многобожия зела ослеплени бывше, не возжелеша обратитися к единому истинному Богу, подающему всем страждущим скорое исцеление, и вкупе с тобою воспевати Ему: Аллилуиа.
Икос 2

Разум недоразумеваемый о несозданном Божестве уразумел еси, преподобне, и положил еси в сердце твоем обратитися ко Христу и последовати Его учению. Темже мы, чудящеся о скором твоем на лучшая преложению, дерзаем восхваляти тя таковыми гласы: Радуйся, земле благая, приявшая семя небеснаго учения; Радуйся, свыше удостоивыйся Божественнаго просвещения. Радуйся, ниво, произрастившая класс живыя веры; Радуйся, сосуде, исполненный благодати обильно. Радуйся, крине, возникший посреде терния; Радуйся, звездо, возсиявшая во тме языческаго нечестия. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 3

Сила Вышняго внезапу найде на тя, преподобне, и стягну состав тела твоего. Ты же, восстав от одра твоего, аки николиже болевый, в радости неизглаголанней, благодаря безмезднаго Врача твоего, Его же прежде не ведел еси Иисус Христа, возопил Ему: Аллилуиа.
Икос 3

Имея помышление в сердцы своем еже послужити Христу, даровавшему тебе исцеление, отай изшел еси из дому родителей твоих и прилепился еси ко Христу Господу; тем мы, ублажая благое твое изволение, вопием ти сице: Радуйся, дом и родителей твоих Господа ради оставивый; Радуйся, в неведомей ти стране взысканий спасение. Радуйся, богатство земное ни во чтоже вменивый; Радуйся, нищету паче богатства возлюбивый. Радуйся, образе жизни духовныя; Радуйся, свете, возсиявый из тмы греховныя. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 4

Буря недоумений смущаше тя, преподобне, еще не крещену ти сущу, елее како получити знамение христианския веры. Бог же всякия утехи тайным Своим промышлением приведи тя в обитель иночествующих, да ту возродишися водою и духом, и в чистоте сердца посреде лика иночества воспеваеши Ему: Аллилуиа.
Икос 4

Слышавше братия о пришествии твоем в обитель их, преблаженне, и видевше тя благоприятна и разумна, прияша с радостию и, крестивше во имя Отца и Сына и Святаго Духа, причтоша к лику своему. Мы же, Промыслу Божию, о тебе явленному, чудящеся, восхваляем тя сице: Радуйся, святым крещением в обители иночествующих просвещенный; Радуйся, во святом крещении дарами Духа Святаго исполненный. Радуйся, по крещении образ иноческий на ся приемый; Радуйся, иго благое Господне на рамо твое вземый. Радуйся, яко усердно последовал еси стопам Христовым; Радуйся, яко на вся подвиги иноческие уготовал еси душу твою. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 5

Боготечная звезда явился еси, отче Аврамие, в пределех града Ростова возсиявшая; не терпя бо славы и похваления человеческаго, умыслил еси сокрытися в неведомыя страны; темже пришед в чудский конец, вселился еси близ езера Неро в пусте месте, идеже идол Велес стояше, емуже неразумнии людие покланяхуся, ты же верою крепко воспевал еси Богу: Аллилуиа.
Икос 5

Видевше благоразумнии и богобоязненнии людие града Ростова уединенное и благочестивое по Бозе житие твое, зело возлюбиша тя и попремногу чествоваху. Темже и от нас приими похвалы сицевыя: Радуйся, пустынное житие о Бозе возлюбивый; Радуйся, древним пустынно добрый подражателю жителем. Радуйся, искушений лукаваго врага крепкий борителю; Радуйся, в трудех и подвизех рано Господеви Богу послуживый. Радуйся, яко в посте и молитвах выну пребывав еси; Радуйся, яко с непрестанным бдением и Богохвалением безплотным поревновал еси. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 6

Проповедует радостно град Ростов великие труды твоя и подвиги, блаженне Аврамие, яже подъял еси, егда языческое нечестие разрушаше и в сердцах людей истинную веру и благочестие насаждаше; единем бо того желанием горяше, да всех приведеши ко Христу и научиши вкупе с тобою воспевати Ему: Аллилуиа.
Икос 6

Возсия паче солнца богоугодное житие твое, всехвальне отче Аврамие, и якоже звезды небесныя, озариша добродетели твоя землю Ростовскую, о них же и мы благодаряще Христа Бога, давшаго ти таковую благодать, восхваляем тя сице: Радуйся, звездо, во тме греховней заблуждшим светящая; Радуйся, лествице, возводящая последующих ти по степенем добродетелей от земли на небо. Радуйся, яко равноангельскому житию всех образом жития твоего учиши; Радуйся, яко страсти греховныя подражающих ти побеждати руководиши. Радуйся, образе истиннаго смирения; Радуйся, зерцало истиннаго самоотречения. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 7

Хотя Преблагий Бог утешити тя в скорби твоей и о людех, в зловерии язычестем погибающих, блаженне Аврамие, посла на помощь к тебе возлюбленнаго ученика Своего Иоанна Богослова, яко да укрепит тя к низложению сквернаго идола Велеса, ты же, жезлом от него вооружен и верою утвержден, в дерзновении мнозе возопил еси Богу: Аллилуиа.
Икос 7

Новаго веры ревнителя, якоже Николая Мирликийских святителя, видим тя, богоносе отче Аврамие; яко же бо той, ревностию Божественною распалаем, капище языческо в Ефесе разсыпа до основания, сице и ты богомерзскаго идола Велеса во граде Ростове силою крепкаго сокрушил еси; сего ради по достоянию приими от нас похвалы сицевыя: Радуйся, святому Иоанну Богослову собеседник быти сподобивыйся; Радуйся, благодать и силу с жезлом от него приемый. Радуйся, яко сим жезлом сокрушил еси сквернаго идола Велеса; Радуйся, яко вельми посрамил еси обитавшаго во идоле исконнаго человекоубийцу. Радуйся, яко на сем месте храм и обитель святую во славу истиннаго Бога воздвигл еси; Радуйся, яко зде пристанище благотишное обуреваемым молвами житейскими уготовал еси. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 8

Странное чудо видевше в храмине твоей благовернии Князие, пришедше благословение от тебе по обычаю прияти, егда дым чермн смраден зело изыде от умывальницы твоея, ужасошася. Ты же, уразумев злоковарнаго лукаваго духа действие, поучив Князи опасно блюсти себе от козней вражиих, купно с ними возопил еси Богу: Аллилуиа.
Икос 8

Весь равною ко всем горел еси любовию, достохвальне отче Аврамие, и яко же в животе твоем, тако и ныне всех, верою к тебе прибегающих, молитвами твоими ограждаеши от всякаго зла. Достойне убо приемлеши от всех похвалы сицевыя: Радуйся, теплый молитвенниче к Богу о нас грешных; Радуйся, наставниче, руководяй к небеси верных. Радуйся, бедствующих многомощный помощниче; Радуйся, оскорбляемых крепкий покровителю. Радуйся, посетителю скорый в немощех лежащих; Радуйся, утешителю благий в бедах сущих. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 9

Естество ангельское подражая, не усрамился еси, достоблаженне Аврамие, егда по навету всезлобнаго врага приведен был еси в единей раздранней власянице к Великому Князю Владимиру, но паче самаго того врага смирением и незлобием посрамил еси; чесо ради с великою честию в обитель твою возвращшися и мир и благословение чадом твоим подавая, в радости духовней возопил еси посреде их Богу: Аллилуиа.
Икос 9

Витийствующий язык не может достойно восхвалити тя, преславне отче Аврамие, многие бо и преславные подвиги в животе твоем совершил еси; мы же, к тебе любовию подвизаемии, во смирении сердца дерзаем воспевати тебе таковая: Радуйся, возшедый в горний град Господа Вседержителя; Радуйся, преселивыйся в Царство Небесное. Радуйся, яко святая твоя душа ныне в пресветлом Сионе вселися; Радуйся, яко и тело твое нетлением в обители твоей прославися. Радуйся, теплый о нас предстателю ко Христу Богу; Радуйся, благодать нам от Него обильную молитвами твоими подаваяй. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 10

Спасти хотя душу Гермогена некоего, по действу диаволю в сомнение о тебе впадшаго, досточудне Аврамие, мало неколико дней наказав, за молитвы братии обители твоея паки помиловал еси. Он же, познав свое согрешение, прослави тебе незлобиваго благодетеля своего, и Богу, тобою чудодеющему, возопи: Аллилуиа.
Икос 10

Стена граду Ростову ты еси, чудотворче святый Аврамие, и всем, прибегающим к тебе, надеждо крепкая и заступление. Темже и нас, любовию ублажающих тя, от недугов и нужд свобождай, вопиющих тебе таковая: Радуйся, стено нерушимая града Ростова; Радуйся, забрало собранного тобою стада духовных овец. Радуйся, во правоверии стоящих незыблемое утверждение; Радуйся, во благочестии ходящих крепкое ограждение. Радуйся, поборниче крепкий ведущих брань к духовом злобы поднебесным; Радуйся, вождю премудрый, путь прискорбный и тесный шествующим показуяй. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 11

Пение всякое не довлеет к похвале твоей, преподобне отче Аврамие, кто бо возможет по достоянию прославити многотрудное житие твое или восхвалити подвиги твоя, яже по вся дни и нощи в постех и бдениих, стояниих и коленопреклонениих богоугодне подъял еси, их же ради предстоя ныне Престолу Божию на небесех, со всеми святыми поеши Христу Богу: Аллилуиа.
Икос 11

Светозарное светило, не точию град Ростов озаряющее, но и вся грады и страны Российския просвещающее, зрим тя, светоявленне отче Аврамие; с невещественными бо Ангельскими светы предстоя Троичному несозданному свету, и от него Божественными лучами осияваем, облиставаеши верных, вопиющих ти сице: Радуйся, светильниче, добродетельми светящий; Радуйся, молитвами твоими нас ограждающий. Радуйся, свете, плавающих в житейстем мори освещаяй; Радуйся, светением твоим безбедно преплывати от мира к небеси направляяй. Радуйся, святынею твоею град наш присещаяй; Радуйся, чудесы твоими вся концы озаряяй. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 12

Благодать данную ти от Бога сведуще, и на твое мощное к Нему предстательство уповающе, умильно взываем к тебе, чудотворче святый, моли неисповедимую благость Его, яко да избавит нас, недостойных раб Своих, от искушений вражиих, да прелести его избавльшеся, чистым сердцем и не скверными устнами воспеваем Богу: Аллилуиа.
Икос 12

Поюще твое честное преставление, чтим радостно по долгу память твою, и к твоему цельбоносному гробу припадающе, благодарение приносим, яко и по преставлении твоем нас не оставляеши, но милостивно призираеши, посещаеши и заступаеши; темже слышиши от нас таковая: Радуйся, в мире и радости духовней от обители твоея на небеса преселивыйся; Радуйся, лику избранных тамо приобщивыйся. Радуйся, яко в сонме их предстоиши дивному во святых Богу; Радуйся, яко лицем к лицу зриши неизреченную славу Его. Радуйся, яко тело твое святое нетленно обретеся на земли; Радуйся, яко тем возвеличи Господь обитель твою и град наш. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 13

О преподобне и преблаженне отче Аврамие, светильниче града Ростова! Нынешнее наше приемый приношение, принеси теплую молитву твою ко Господу, яко страну нашу да избавит от всех врагов видимых и невидимых, от нашествия иноплеменных, от недуга и глада, от всякия скорби и смертоносныя язвы, и будущия изми муки всех вопиющих к Нему: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва преподобному Аврамию Ростовскому

О преподобне отче наш Аврамие! Не забуди нас, но поминай всегда во святых твоих и богоприятных молитвах стадо твое, еже сам собрал еси, и моли за ны, чада твоя, отче священный, яко имеяй дерзновение ко Господу; не мним бо тя мертва суща, аще и преставился еси от нас, пастырю наш добрый. Се мощи твоя святыя пред очима нашима, святая же твоя душа, со ангельскими безплотных лики Престолу всех Царя предстоящи, достойно веселится. Испроси убо нам время на покаяние, яко да возможем невозбранно прейти от земли на небо, и вечныя муки избавившеся, Небеснаго Царствия наследники будем со всеми праведными, от века благоугодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Развернуть