прп. Аврамий Ростовский, архим.
КРАТКОЕ ЖИТИЕ ПРЕПОДОБНОГО АВРАМИЯ, АРХИМАНДРИТА РОСТОВСКОГО
Преподобный Аврамий, архимандрит Ростовский, в миру Аверкий, с юных лет ушел из родительского дома и вступил на путь христианского подвижничества. Приняв иночество, поселился Аврамий в Ростове на берегу озера Неро. В Ростовской земле тогда было много язычников, и преподобный усиленно трудился над распространением истинной веры. Недалеко от келлии святого было капище, где язычники поклонялись каменному идолу Велесу (Волосу), который наводил страх на жителей Ростова.
В чудном видении предстал перед Аврамием святой апостол Иоанн Богослов и дал ему жезл, увенчанный крестом, которым преподобный сокрушил идола. На месте идольского капища святой Аврамий основал обитель в честь Богоявления и стал ее настоятелем. В память явления преподобный воздвиг храм во имя апостола Иоанна Богослова. Убежденные святым Аврамием, крестились многие язычники.
Особенно велико было его влияние на детей: он обучал их грамоте, наставлял в Законе Божием, крестил, постригал в иноки. Всех приходящих в обитель святой принимал с любовью. Жизнь его была повседневным подвигом молитвы и труда на пользу братии: он колол дрова для пекарни, стирал одежды иноков, носил воду для кухни.
Преставился преподобный в глубокой старости и был погребен в храме Богоявления († ХI в.). Святые мощи его обретены при великом князе Всеволоде (1176–1212). В 1551 году царь Иоанн Грозный перед походом на Казань обходил святые места. В Богоявленском-Аврамиевом монастыре ему показали тот жезл, которым преподобный Аврамий сокрушил идола Велеса. Посох царь взял с собой в поход, а крест оставил в обители. Возвратившись после покорения Казанского ханства, Иоанн Грозный приказал построить в Аврамиевой обители новый каменный храм в честь Богоявления с четырьмя приделами и прислал туда книги и иконы.
ПОЛНОЕ ЖИТИЕ ПРЕПОДОБНОГО АВРАМИЯ, АРХИМАНДРИТА РОСТОВСКОГО
Преподобный отец Аврамий был сын благочестивых родителей. С молодых лет он оставил родительский дом и мирскую суету, принял иночество и посвятил себя Богу.
Покорив плоть духу, он изнурял себя подвигами, очищал душу свою слезами и сподобился благодати чудотворения.
В его время в Ростове не все еще приняли Святое Крещение и многие оставались язычниками: Чудский конец города покланялся каменному идолу Велесу. Обитавший в идоле нечистый дух наводил страх на всех, и христиане боялись проходить вблизи идола. Преподобный Аврамий пылал ревностью искоренить в Ростове остатки язычества. Он молил Господа Бога о даровании ему силы и благодати Святого Духа сокрушить идола, но молитва его долго не была услышана.
Однажды преподобный Аврамий, в скорби и недоумении, сидел вблизи идола. И вот он видит идущего к нему благолепного старца. Аврамий встает и спешит к нему навстречу. После взаимного приветствия и благословения преподобный спрашивает:
– Откуда идешь, отче, из какой ты страны?
– Я из Царьграда, отче, родом; в земле вашей пришелец и странник. – Скажи мне, отче, почему ты сидишь в печали близ этого идола Велеса?
– Я молю Господа Бога о том, чтобы мне дана была сила сокрушить идола, – отвечал Аврамий, – но Господь презрел мои молитвы, и вот я сижу в печали.
- Если хочешь, отче, получить желаемое, – сказал Аврамию старец, – то иди в Царьград, разыщи дом Иоанна Богослова, войди в него, помолись образу святого Иоанна Богослова, – и не выйдешь тщетно, но получишь желаемое.
Преподобный Аврамий опечалился по причине далекого пути, но старец сказал: «Господь Бог сократит твой путь!»
Блаженный Аврамий, исполнившись Святого Духа, взял благословение у старца и отправился в путь, забыв о его дальности.
Когда преподобный Аврамий, вышедши за город, перешел реку Ишну, ему встретился неизвестный человек, видом своим внушавший страх; почти совсем без волос на голове, он был с большою круглою бородой, на лице его выражалось благоговение; он был прекрасен. В руке у него была трость.
Блаженный Аврамий поклонился ему.
Неизвестный сказал:
– Куда идешь, старец?
– Иду отыскивать дом Иоанна Богослова, – отвечал Аврамий.
Неизвестный сказал:
– Подойди, старец, возьми сию трость мою и возвратись назад, приступи к идолу Велесу, ударь его тростью во имя Иоанна Богослова, – и окаянный обратится в прах.
И с этими словами неизвестный сталь невидим.
Блаженный Аврамий понял, что это был Иоанн Богослов.
Объятый страхом и радостью, Аврамий воротился назад, беспрепятственно подошел к идолу, ударил его тростью во имя Иоанна Богослова, – и идол тотчас превратился в прах.
На том месте, где встретил Аврамий святого старца, он поставил церковь во имя Иоанна Богослова, а там где стоял идол Велеса, преподобный, с благословения епископа, соорудил небольшую церковь во имя Богоявления Господня, поставил при ней кельи, собрал иноков и учредил общежитие.
Много зла потерпел преподобный Аврамий от не веровавших во Христа язычников. Однажды они хотели даже разорить и сжечь построенную им святыню, но Бог не попустил этого ради молитв и терпения преподобного.
Однако своим учением и терпением преподобный Аврамий в непродолжительное время всех неверующих привел ко Христу: крестились все от мала до велика и начали ходить на славословие Божие и на всенощное бдение, даже женщины и дети. Преподобный Аврамий укреплял сердца их в вере почитанием книжным и поучением духовным. Многие из детей оставляли дома родителей, тайно приходили к преподобному и принимали монашество. Так умножалась братия, которую преподобный поучал слову Божию.
Тогда преподобный Аврамий построил большую церковь, украсил ее, как невесту Христову, чудными иконами и святыми книгами и завел благолепное пение.
Князья Ростовские, относясь с великим уважением к отцу Аврамию, предоставили особые преимущества основанному им монастырю: давали много имения на монастырское строение и деревни на содержание иноков.
Видя возрастание и процветание монастыря, Ростовский епископ, посоветовавшись с князьями, возвел Аврамиев монастырь на степень архимандритии, а преподобного Аврамия поставил в архимандриты.
С того времени Аврамий стал еще усерднее подвизаться и прилагал труды к трудам, предаваясь посту и молитве; он был образцом для всех, отличаясь смирением и показывал нелицемерную любовь ко всякому приходящему, равно к великому и малому.
Исконный ненавистник добра, диавол, не оставил преподобного в покое, вооружился на него и творил ему огорчения и днем и ночью. Но огражденный Христовою благодатью и крестным знамением, Аврамий не страшился.
Однажды, когда преподобный Аврамий в своей келье перед литургией, прочитав обычные молитвы ко святому причащению, хотел умыть руки перед отходом в церковь, диавол вошел в умывальницу, желая причинить преподобному неприятность. Уразумев присутствие нечистого духа в сосуде, преподобный взял честный крест, положил поверх сосуда, оградил сосуд крестным знамением и так оставил, долгое время не касаясь его. Бес, палимый крестною силою, мучился и не мог выйти из сосуда.
У Ростовских князей тогда был обычай ездить за город на охоту и на обратном пути заходить в монастырь, чтобы помолиться в церкви и получить благословение от преподобного Аврамия. Так случилось и теперь. По обыкновению князья зашли в келью преподобного, но его там не случилось, ибо у него был обычай ежедневно трудиться на братию: то он колол дрова для монастырской пекарни, то мыл власяницы на братию, то носил воду в поварню. Услышав о приходе князей, он поспешил в келью, чтобы благословить их.
Между тем князья, находясь в келье в ожидании преподобного, заметили сосуд, покрытый честным крестом, и недоумевали, чтобы это могло значить. Один из князей дерзнул снять с сосуда крест, чтобы благословиться им, – и бес тотчас вышел из сосуда, как дым черный и злосмрадный, так что устрашил всех присутствовавших.
Когда преподобный приближался к келье, нечистый дух встретил его при входе и стал поносить Аврамия и грозить ему:
– Как ты принудил меня силою невидимого Бога мучиться и сожигаться силою крестною, так и я сотворю тебе пакость, в скором времени одолею тебя: возведу на тебя клевету, предам тебя мукам и позору: ты будешь посажен на пегой ослице без седла и обут в женские красные башмаки. И многое другое потерпишь ты, как и я потерпел от тебя.
Преподобный оградился крестным знамением, и бес тотчас же исчез.
Когда Аврамий вошел в келью, князья стали спрашивать о происшедшем, о злосмрадном дыме, вышедшем из накрытого крестом сосуда, но преподобный ничего не сказал об этом, а только благословил князей с душеполезным наставлением и отпустил с миром.
Спустя некоторое время, желая отомстить преподобному, бес принял образ некоего воина, явился к великому князю во Владимир и стал возводить на Аврамия тяжкие обвинения.
– Государь, я хочу поведать тебе великую тайну, – говорил бес, – есть в твоей державе, в городе Ростове, некий монах Аврамий, волхв, который, однако, с виду кажется смиренным и святым и прельщает людей. Он нашел в земле великое хранилище, медный сосуд, наполненный золотом, который по праву должен принадлежать твоей державе. Золотых сосудов, найденных в этом хранилище, золотых поясов и цепей невозможно оценить и невозможно исчислить серебра и иных драгоценностей. На эти сокровища он построил великую церковь, а тебе не поведал.
Великий князь воспылал гневом на преподобного и послал за ним одного лютого воина, приказав взять Аврамия, не говоря ему ни слова, и привести в таком виде, в каком найдет его.
Все это произошло по внушению злого духа.
Когда посланный князем воин явился, преподобный, после соборной, молитвы, стоял на молитве келейной в одной власянице и без обуви. Воин без всякой милости, не дав преподобному ни слова вымолвить, ни одеться, ни обуться, взял его с собою на коня и погнал к городу Владимиру.
На другой стороне Ростовского озера попался им человек, пахавший на пегой ослице и державший в руке красные женские башмаки. Воин посадил преподобного на ослицу, обул его в женские башмаки и быстро доставил его в таком позорном виде к великому князю.
Великий князь приказал поставить пред собою и воина-обвинителя.
Мнимый воин повторил те же слова против преподобного относительно хранилища драгоценностей, что и прежде.
Преподобный, услышав это, воздел руки к небу и запретил духу лукавому, говоря:
– Запрещаю тебе именем Господа нашего Иисуса Христа, скажи мне, кто ты, такими словами оклеветавший меня?
Бес затрепетал и сказал:
– Я бес, искони ненавидящий добро в человеческом роде, особенно же в иноках, боящихся Бога. Видишь, старец, что я прежде сказал тебе, то и сделал – за то, что ты меня мучил в убогом твоем сосуде.
Сказавши это, бес мгновенно исчез.
Великий князь, видя дьявольскую прелесть и поругание стоявшего пред ним преподобного, объят был великим страхом, равно и все окружавшие князя. И начал князь молить преподобного о прощении и говорил со слезами:
– Отче, я виновник твоего невольного прихода, я жестоко оскорбил тебя. Прости мне, отче, все то, чем я тебя прогневал. Враг, отче, помрачил мое сердце и возбудил во мне ярость против тебя и поверг меня во грех.
Старец сказал:
– Господь простит тебя, государь, ибо это дело древнего врага диавола, а потому, государь, не дивись сему: искони враждуя против людей, он особенно привык причинять препятствия боящимся Бога.
Князь, видя смирение преподобного и тихие и кроткие слова его, как будто старец не испытал никакого зла, еще более принялся ублажать его и воздал ему великую честь.
На устроение монастыря князь пожаловал много домов, сел и рабов, сделал Аврамиев монастырь своим монастырем и поставил его выше всех прочих монастырей Ростовских и все это утвердил жалованными грамотами.
После всего этого князь отпустил преподобного с великою честью.
Преподобный Аврамий жил в своем монастыре в великом смирении, прилагая труды к трудам, и с миром отошел ко Господу, Коего измлада возлюбил.
Тропарь преподобного Аврамия, архимандрита Ростовского
глас 1
Просветився Божественною благодатию,/ неверныя люди наставил еси к свету Богоразумия:/ и по смерти сияя светлостию жития твоего,/ источаеши исцеления притекающим с верою к тебе,/ Аврамие отче наш,/ Христа Бога моли даровати нам велию милость.
Кондак преподобного Аврамия, архимандрита Ростовского
глас 2
Иго Христово прием, Аврамие,/ и Того крест на рамо взем,/ последовал еси Ему,/ насажден быв в дому Господни / и процвел еси, яко финике и яко кедр, иже в Ливане,/ умножил еси чада твоя, муж желаний духовных:/ от возлюбленнаго же апостола Иоанна Богослова благодать восприим,/ жезлом сокрушил еси идола/ и рассыпал еси его, яко прах,/ и чудотворец убо велий явился еси, преподобне./ Темже Христа Бога моли/ непрестанно о всех нас.
Молитва преподобному Аврамию Ростовскому
О преподобне отче наш Аврамие! Не забуди нас, но поминай всегда во святых твоих и богоприятных молитвах стадо твое, еже сам собрал еси, и моли за ны, чада твоя, отче священный, яко имеяй дерзновение ко Господу; не мним бо тя мертва суща, аще и преставился еси от нас, пастырю наш добрый. Се мощи твоя святыя пред очима нашима, святая же твоя душа, со ангельскими безплотных лики Престолу всех Царя предстоящи, достойно веселится. Испроси убо нам время на покаяние, яко да возможем невозбранно прейти от земли на небо, и вечныя муки избавившеся, Небеснаго Царствия наследники будем со всеми праведными, от века благоугодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.
АКАФИСТ ПРЕПОДОБНОМУ АВРАМИЮ, АРХИМАНДРИТУ РОСТОВСКОМУ, ЧУДОТВОРЦУ
Кондак 1
Избранный добродетелей подвижниче и учения Христова проповедниче, преподобне отче Аврамие, похвальная восписуем ти по достоянию; ты же, яко имеяй дерзновение ко Христу Богу нашему, способствуй нам твоими молитвами спастися от всяких скорбей и бед и озлоблений, да зовем ти: Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Икос 1
Яко ангела земнаго, яви тя граду Ростову Царь ангелов: провидев твое от идолослужения к Нему обращение, непостижимым образом призва тя из тьмы в чудный Свой свет; нас же величающих неисповедимую благость Его, научи взывати тебе таковая: Радуйся, от утробы матерней Богом предъизбранный; Радуйся, благоволением Сына Божия от нечестия ко благочестию от юности призванный. Радуйся, пламенную любовь ко Христу явивый; Радуйся, иноческое житие до конца возлюбивый. Радуйся, языческаго нечестия ревностный обличителю; Радуйся, добрый ревнителю христианская веры. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 2
Видяще родители твои тебе, преподобне, на долзе времени в лютом разслаблении суща, недоумеваху; обаче прелестию многобожия зела ослеплени бывше, не возжелеша обратитися к единому истинному Богу, подающему всем страждущим скорое исцеление, и вкупе с тобою воспевати Ему: Аллилуиа.
Икос 2
Разум недоразумеваемый о несозданном Божестве уразумел еси, преподобне, и положил еси в сердце твоем обратитися ко Христу и последовати Его учению. Темже мы, чудящеся о скором твоем на лучшая преложению, дерзаем восхваляти тя таковыми гласы: Радуйся, земле благая, приявшая семя небеснаго учения; Радуйся, свыше удостоивыйся Божественнаго просвещения. Радуйся, ниво, произрастившая класс живыя веры; Радуйся, сосуде, исполненный благодати обильно. Радуйся, крине, возникший посреде терния; Радуйся, звездо, возсиявшая во тме языческаго нечестия. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 3
Сила Вышняго внезапу найде на тя, преподобне, и стягну состав тела твоего. Ты же, восстав от одра твоего, аки николиже болевый, в радости неизглаголанней, благодаря безмезднаго Врача твоего, Его же прежде не ведел еси Иисус Христа, возопил Ему: Аллилуиа.
Икос 3
Имея помышление в сердцы своем еже послужити Христу, даровавшему тебе исцеление, отай изшел еси из дому родителей твоих и прилепился еси ко Христу Господу; тем мы, ублажая благое твое изволение, вопием ти сице: Радуйся, дом и родителей твоих Господа ради оставивый; Радуйся, в неведомей ти стране взысканий спасение. Радуйся, богатство земное ни во чтоже вменивый; Радуйся, нищету паче богатства возлюбивый. Радуйся, образе жизни духовныя; Радуйся, свете, возсиявый из тмы греховныя. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 4
Буря недоумений смущаше тя, преподобне, еще не крещену ти сущу, елее како получити знамение христианския веры. Бог же всякия утехи тайным Своим промышлением приведи тя в обитель иночествующих, да ту возродишися водою и духом, и в чистоте сердца посреде лика иночества воспеваеши Ему: Аллилуиа.
Икос 4
Слышавше братия о пришествии твоем в обитель их, преблаженне, и видевше тя благоприятна и разумна, прияша с радостию и, крестивше во имя Отца и Сына и Святаго Духа, причтоша к лику своему. Мы же, Промыслу Божию, о тебе явленному, чудящеся, восхваляем тя сице: Радуйся, святым крещением в обители иночествующих просвещенный; Радуйся, во святом крещении дарами Духа Святаго исполненный. Радуйся, по крещении образ иноческий на ся приемый; Радуйся, иго благое Господне на рамо твое вземый. Радуйся, яко усердно последовал еси стопам Христовым; Радуйся, яко на вся подвиги иноческие уготовал еси душу твою. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 5
Боготечная звезда явился еси, отче Аврамие, в пределех града Ростова возсиявшая; не терпя бо славы и похваления человеческаго, умыслил еси сокрытися в неведомыя страны; темже пришед в чудский конец, вселился еси близ езера Неро в пусте месте, идеже идол Велес стояше, емуже неразумнии людие покланяхуся, ты же верою крепко воспевал еси Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше благоразумнии и богобоязненнии людие града Ростова уединенное и благочестивое по Бозе житие твое, зело возлюбиша тя и попремногу чествоваху. Темже и от нас приими похвалы сицевыя: Радуйся, пустынное житие о Бозе возлюбивый; Радуйся, древним пустынно добрый подражателю жителем. Радуйся, искушений лукаваго врага крепкий борителю; Радуйся, в трудех и подвизех рано Господеви Богу послуживый. Радуйся, яко в посте и молитвах выну пребывав еси; Радуйся, яко с непрестанным бдением и Богохвалением безплотным поревновал еси. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 6
Проповедует радостно град Ростов великие труды твоя и подвиги, блаженне Аврамие, яже подъял еси, егда языческое нечестие разрушаше и в сердцах людей истинную веру и благочестие насаждаше; единем бо того желанием горяше, да всех приведеши ко Христу и научиши вкупе с тобою воспевати Ему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия паче солнца богоугодное житие твое, всехвальне отче Аврамие, и якоже звезды небесныя, озариша добродетели твоя землю Ростовскую, о них же и мы благодаряще Христа Бога, давшаго ти таковую благодать, восхваляем тя сице: Радуйся, звездо, во тме греховней заблуждшим светящая; Радуйся, лествице, возводящая последующих ти по степенем добродетелей от земли на небо. Радуйся, яко равноангельскому житию всех образом жития твоего учиши; Радуйся, яко страсти греховныя подражающих ти побеждати руководиши. Радуйся, образе истиннаго смирения; Радуйся, зерцало истиннаго самоотречения. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 7
Хотя Преблагий Бог утешити тя в скорби твоей и о людех, в зловерии язычестем погибающих, блаженне Аврамие, посла на помощь к тебе возлюбленнаго ученика Своего Иоанна Богослова, яко да укрепит тя к низложению сквернаго идола Велеса, ты же, жезлом от него вооружен и верою утвержден, в дерзновении мнозе возопил еси Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новаго веры ревнителя, якоже Николая Мирликийских святителя, видим тя, богоносе отче Аврамие; яко же бо той, ревностию Божественною распалаем, капище языческо в Ефесе разсыпа до основания, сице и ты богомерзскаго идола Велеса во граде Ростове силою крепкаго сокрушил еси; сего ради по достоянию приими от нас похвалы сицевыя: Радуйся, святому Иоанну Богослову собеседник быти сподобивыйся; Радуйся, благодать и силу с жезлом от него приемый. Радуйся, яко сим жезлом сокрушил еси сквернаго идола Велеса; Радуйся, яко вельми посрамил еси обитавшаго во идоле исконнаго человекоубийцу. Радуйся, яко на сем месте храм и обитель святую во славу истиннаго Бога воздвигл еси; Радуйся, яко зде пристанище благотишное обуреваемым молвами житейскими уготовал еси. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 8
Странное чудо видевше в храмине твоей благовернии Князие, пришедше благословение от тебе по обычаю прияти, егда дым чермн смраден зело изыде от умывальницы твоея, ужасошася. Ты же, уразумев злоковарнаго лукаваго духа действие, поучив Князи опасно блюсти себе от козней вражиих, купно с ними возопил еси Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Весь равною ко всем горел еси любовию, достохвальне отче Аврамие, и яко же в животе твоем, тако и ныне всех, верою к тебе прибегающих, молитвами твоими ограждаеши от всякаго зла. Достойне убо приемлеши от всех похвалы сицевыя: Радуйся, теплый молитвенниче к Богу о нас грешных; Радуйся, наставниче, руководяй к небеси верных. Радуйся, бедствующих многомощный помощниче; Радуйся, оскорбляемых крепкий покровителю. Радуйся, посетителю скорый в немощех лежащих; Радуйся, утешителю благий в бедах сущих. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 9
Естество ангельское подражая, не усрамился еси, достоблаженне Аврамие, егда по навету всезлобнаго врага приведен был еси в единей раздранней власянице к Великому Князю Владимиру, но паче самаго того врага смирением и незлобием посрамил еси; чесо ради с великою честию в обитель твою возвращшися и мир и благословение чадом твоим подавая, в радости духовней возопил еси посреде их Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витийствующий язык не может достойно восхвалити тя, преславне отче Аврамие, многие бо и преславные подвиги в животе твоем совершил еси; мы же, к тебе любовию подвизаемии, во смирении сердца дерзаем воспевати тебе таковая: Радуйся, возшедый в горний град Господа Вседержителя; Радуйся, преселивыйся в Царство Небесное. Радуйся, яко святая твоя душа ныне в пресветлом Сионе вселися; Радуйся, яко и тело твое нетлением в обители твоей прославися. Радуйся, теплый о нас предстателю ко Христу Богу; Радуйся, благодать нам от Него обильную молитвами твоими подаваяй. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 10
Спасти хотя душу Гермогена некоего, по действу диаволю в сомнение о тебе впадшаго, досточудне Аврамие, мало неколико дней наказав, за молитвы братии обители твоея паки помиловал еси. Он же, познав свое согрешение, прослави тебе незлобиваго благодетеля своего, и Богу, тобою чудодеющему, возопи: Аллилуиа.
Икос 10
Стена граду Ростову ты еси, чудотворче святый Аврамие, и всем, прибегающим к тебе, надеждо крепкая и заступление. Темже и нас, любовию ублажающих тя, от недугов и нужд свобождай, вопиющих тебе таковая: Радуйся, стено нерушимая града Ростова; Радуйся, забрало собранного тобою стада духовных овец. Радуйся, во правоверии стоящих незыблемое утверждение; Радуйся, во благочестии ходящих крепкое ограждение. Радуйся, поборниче крепкий ведущих брань к духовом злобы поднебесным; Радуйся, вождю премудрый, путь прискорбный и тесный шествующим показуяй. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 11
Пение всякое не довлеет к похвале твоей, преподобне отче Аврамие, кто бо возможет по достоянию прославити многотрудное житие твое или восхвалити подвиги твоя, яже по вся дни и нощи в постех и бдениих, стояниих и коленопреклонениих богоугодне подъял еси, их же ради предстоя ныне Престолу Божию на небесех, со всеми святыми поеши Христу Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарное светило, не точию град Ростов озаряющее, но и вся грады и страны Российския просвещающее, зрим тя, светоявленне отче Аврамие; с невещественными бо Ангельскими светы предстоя Троичному несозданному свету, и от него Божественными лучами осияваем, облиставаеши верных, вопиющих ти сице: Радуйся, светильниче, добродетельми светящий; Радуйся, молитвами твоими нас ограждающий. Радуйся, свете, плавающих в житейстем мори освещаяй; Радуйся, светением твоим безбедно преплывати от мира к небеси направляяй. Радуйся, святынею твоею град наш присещаяй; Радуйся, чудесы твоими вся концы озаряяй. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 12
Благодать данную ти от Бога сведуще, и на твое мощное к Нему предстательство уповающе, умильно взываем к тебе, чудотворче святый, моли неисповедимую благость Его, яко да избавит нас, недостойных раб Своих, от искушений вражиих, да прелести его избавльшеся, чистым сердцем и не скверными устнами воспеваем Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твое честное преставление, чтим радостно по долгу память твою, и к твоему цельбоносному гробу припадающе, благодарение приносим, яко и по преставлении твоем нас не оставляеши, но милостивно призираеши, посещаеши и заступаеши; темже слышиши от нас таковая: Радуйся, в мире и радости духовней от обители твоея на небеса преселивыйся; Радуйся, лику избранных тамо приобщивыйся. Радуйся, яко в сонме их предстоиши дивному во святых Богу; Радуйся, яко лицем к лицу зриши неизреченную славу Его. Радуйся, яко тело твое святое нетленно обретеся на земли; Радуйся, яко тем возвеличи Господь обитель твою и град наш. Радуйся, преподобне отче Аврамие, великий и преславный Ростовский чудотворче.
Кондак 13
О преподобне и преблаженне отче Аврамие, светильниче града Ростова! Нынешнее наше приемый приношение, принеси теплую молитву твою ко Господу, яко страну нашу да избавит от всех врагов видимых и невидимых, от нашествия иноплеменных, от недуга и глада, от всякия скорби и смертоносныя язвы, и будущия изми муки всех вопиющих к Нему: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва преподобному Аврамию Ростовскому
О преподобне отче наш Аврамие! Не забуди нас, но поминай всегда во святых твоих и богоприятных молитвах стадо твое, еже сам собрал еси, и моли за ны, чада твоя, отче священный, яко имеяй дерзновение ко Господу; не мним бо тя мертва суща, аще и преставился еси от нас, пастырю наш добрый. Се мощи твоя святыя пред очима нашима, святая же твоя душа, со ангельскими безплотных лики Престолу всех Царя предстоящи, достойно веселится. Испроси убо нам время на покаяние, яко да возможем невозбранно прейти от земли на небо, и вечныя муки избавившеся, Небеснаго Царствия наследники будем со всеми праведными, от века благоугодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.