Адрес электронной почты
Пароль
Я забыл свой пароль!
Входя при помощи этих кнопок, вы подтверждаете согласие с правилами
Имя
Адрес электронной почты
Пароль
Регистрируясь при помощи этих кнопок, вы подтверждаете согласие с правилами

прп. исп. Ираклий Иссык-Кульский (Мотях), схимонах

Дни памяти (по старому/новому стилю):
28 мая (10 июня)
26 января (8 февраля) - (переходящая) – Собор новомучеников и исповедников Церкви Русской
Житие, обретение мощей

Пре­по­доб­но­ис­по­вед­ник Ирак­лий ро­дил­ся в 1863 го­ду в Чер­ни­гов­ской гу­бер­нии в ка­за­чьей се­мье и в кре­ще­нии был на­ре­чен Иоси­фом. В 1871 го­ду бы­ла об­ра­зо­ва­на Тур­ке­стан­ская епар­хия, и в 1882 го­ду епи­скоп Тур­ке­стан­ский Алек­сандр (Куль­чиц­кий) ос­но­вал здесь Свя­то-Тро­иц­кий Ис­сык-Куль­ский мо­на­стырь, ку­да и по­сту­пил Иосиф Мо­тях. В 1889 го­ду во вре­мя зем­ле­тря­се­ния мо­на­стырь был раз­ру­шен, но за­тем вос­ста­нов­лен. 25 мар­та 1905 го­да по­слуш­ник Иосиф был по­стри­жен в мо­на­ше­ство и на­ре­чен Ири­не­ем. В мо­на­сты­ре он ис­пол­нял по­слу­ша­ние зво­на­ря и по­мощ­ни­ка эко­но­ма.
Ле­том 1916 го­да, вос­поль­зо­вав­шись тем, что рус­ская ар­мия во­е­ва­ла на фрон­тах Пер­вой ми­ро­вой вой­ны, кир­ги­зы под­ня­ли в Се­ми­ре­чье вос­ста­ние, вы­ра­зив­ше­е­ся в мас­со­вых и бес­по­щад­но же­сто­ких убий­ствах и гра­бе­жах. Бы­ли уби­ты ты­ся­чи рус­ских лю­дей, ты­ся­чи взя­ты в плен, де­тей раз­ры­ва­ли и раз­би­ва­ли о кам­ни, сбра­сы­ва­ли с уте­сов, жен­щин на­си­ло­ва­ли, до­ро­ги от се­ле­ния до се­ле­ния бы­ли за­ва­ле­ны тру­па­ми, иму­ще­ство раз­граб­ле­но, церк­ви ра­зо­ре­ны и со­жже­ны, свя­щен­ни­ки уби­ты. Мно­гие бла­го­устро­ен­ные се­ла бы­ли пол­но­стью уни­что­же­ны. 10 ав­гу­ста 1916 го­да кир­ги­зы-мя­теж­ни­ки по­яви­лись вбли­зи Свя­то-Тро­иц­ко­го мо­на­сты­ря. На­се­ле­ние Ис­сык-Ку­ля и боль­шая часть бра­тии по бла­го­сло­ве­нию на­сто­я­те­ля мо­на­сты­ря ар­хи­манд­ри­та Ири­нар­ха по­ки­ну­ли оби­тель. Две­на­дцать мо­на­хов, и сре­ди них мо­нах Ири­ней, во гла­ве с ду­хов­ни­ком мо­на­сты­ря иеро­мо­на­хом Ра­фа­и­лом и схи­мо­на­хом Ис­и­хи­ем оста­лись в оби­те­ли и с мо­лит­вой и пе­ни­ем ожи­да­ли на­па­де­ния вра­гов.
Один из свя­щен­ни­ков Тур­ке­стан­ской епар­хии пи­сал в от­че­те о про­ис­шед­ших со­бы­ти­ях: «11 ав­гу­ста в 3 ча­са дня тол­па кир­гиз че­ло­век до пя­ти­сот, пред­во­ди­тель­ству­е­мая быв­ши­ми уче­ни­ка­ми мо­на­стыр­ской шко­лы, во­рва­лись в мо­на­стырь, угна­ли скот, за­жгли скот­ный двор. Мо­на­хи во вре­мя раз­гро­ма бы­ли в хра­ме. Угнав­ши скот, кир­ги­зы во­рва­лись в храм, вы­гна­ли от­ту­да мо­на­хов, из ко­то­рых семь че­ло­век уби­ли око­ло па­пер­ти и двух тя­же­ло ра­ни­ли; иеро­мо­нах Ра­фа­ил при этом был обез­глав­лен; раз­гра­би­ли все цер­ков­ное и мо­на­ше­ское иму­ще­ство, а к но­чи, по обык­но­ве­нию, уда­ли­лись в го­ры. Тро­им из мо­на­ше­ству­ю­щей бра­тии уда­лось ускольз­нуть из рук кир­гиз – это... Алек­сандр Ва­ви­лов, зво­нарь Ири­ней и го­сти­ник Си­ме­он; двое пер­вых бы­ли сви­де­те­ля­ми всех без­об­ра­зий, учи­нен­ных кир­ги­за­ми: боль­шин­ство икон по­пор­че­ны пи­ка­ми, пре­сто­лы по­ру­га­ны и неко­то­рые сдви­ну­ты с мест; свя­тые ан­ти­мин­сы по­хи­ще­ны, Еван­ге­лия и дру­гие бо­го­слу­жеб­ные кни­ги изо­рва­ны; цер­ков­ная утварь ча­стью уве­зе­на, ча­стью ис­ко­вер­ка­на; из свя­щен­ных об­ла­че­ний мя­теж­ни­ки по­де­ла­ли по­кры­ва­ла для ло­ша­дей и укра­си­ли их бар­ха­том и по­зу­мен­том с хо­руг­вей и пла­ща­ниц. Та­ким об­ра­зом, хра­мы мо­на­стыр­ские, хо­тя и со­хра­ни­лись, но осквер­не­ны и раз­граб­ле­ны»[1].
Впо­след­ствии мо­нах Ири­ней был по­стри­жен в схи­му с име­нем Ирак­лий. Свя­то-Тро­иц­кий мо­на­стырь был за­крыт боль­ше­ви­ка­ми сра­зу же по за­хва­те ими вла­сти в Се­ми­ре­чье в 1919 го­ду. Иеро­мо­на­хи Се­ра­фим (Бо­го­слов­ский), Па­хо­мий (Ру­син) и Фе­о­гност (Пи­во­ва­ров)[2] и схи­мо­нах Ирак­лий – ушли в го­род Вер­ный и ста­ли под­ви­зать­ся в го­рах вбли­зи го­ро­да в ски­ту Ме­део. В 1921 го­ду в ски­ту бы­ли уби­ты иеро­мо­на­хи Се­ра­фим и Фе­о­гност, а сам скит ра­зо­рен, и схи­мо­нах Ирак­лий пе­ре­шел жить в се­мью цер­ков­но­го ста­ро­сты в по­се­лок Тал­гар. В до­ме жить он от­ка­зал­ся и по­стро­ил се­бе неболь­шую ке­лью в са­ду. Жи­вя здесь, он ча­сто ухо­дил в го­ры, где так­же по­ста­вил се­бе неболь­шую ке­лью и в ней мо­лил­ся. Од­на­жды, ко­гда он спу­стил­ся с гор в по­се­лок, вы­яс­ни­лось, что за вре­мя его от­сут­ствия се­мья цер­ков­но­го ста­ро­сты бы­ла аре­сто­ва­на и вы­сла­на, и он то­гда ушел в го­ры.
Зи­мой 1928 го­да один из жи­те­лей по­сел­ка Са­за­нов­ка, рас­по­ло­жен­но­го в де­ся­ти ки­ло­мет­рах от Свя­то-Тро­иц­ко­го мо­на­сты­ря, Ми­рон Ду­би­нин, на­хо­дясь в го­рах, услы­хал стон че­ло­ве­ка и, пой­дя на него, на­толк­нул­ся на ке­лью схи­мо­на­ха Ирак­лия; вы­яс­нив, что то­му в ру­ку по­па­ла боль­шая за­но­за, от ко­то­рой он ни­как не мо­жет осво­бо­дить­ся, он взял схим­ни­ка с со­бой, от­вел к фельд­ше­ру, и тот вы­нул за­но­зу. На­ско­ро от­ре­мон­ти­ро­вав сто­яв­ший в са­ду са­рай­чик, Ми­рон пред­ло­жил его для жи­тель­ства схим­ни­ку, и тот со­гла­сил­ся. Слух о том, что в по­сел­ке жи­вет ста­рец-схим­ник, быст­ро рас­про­стра­нил­ся сре­ди жи­те­лей, и к схи­мо­на­ху Ирак­лию ста­ли при­хо­дить ве­ру­ю­щие лю­ди, про­сить со­ве­та и свя­тых мо­литв.
Все вре­мя жиз­ни здесь ста­рец непре­стан­но мо­лил­ся, ни­ко­гда не ло­жил­ся спать, а ко­гда из­не­мо­гал, то все­го лишь при­са­жи­вал­ся на лав­ку, а за­тем вновь при­ни­мал­ся за мо­лит­вен­ный по­двиг. Вы­хо­дил он из до­ма толь­ко на служ­бу в храм. Са­мым боль­шим сво­им гре­хом схи­мо­нах Ирак­лий счи­тал, что он по ма­ло­ду­шию укло­нил­ся во вре­мя мя­те­жа кир­ги­зов при­нять му­че­ни­че­скую кон­чи­ну вме­сте с бра­ти­ей Свя­то-Тро­иц­ко­го мо­на­сты­ря, спря­тав­шись на ко­ло­кольне и та­ким об­ра­зом из­бе­жав смер­ти, – о про­ще­нии это­го гре­ха он го­ря­чо мо­лил­ся Бо­гу всю жизнь.
В се­мье Ми­ро­на Ду­би­ни­на схи­мо­нах Ирак­лий про­жил до 1929 го­да; ко­гда на­ча­лось пре­сле­до­ва­ние се­мьи и рас­ку­ла­чи­ва­ние, он пе­ре­шел к дво­ю­род­но­му бра­ту Ми­ро­на – Ан­дрею Ду­би­ни­ну. Ми­ро­на Ду­би­ни­на за то, что он не всту­пил в кол­хоз, аре­сто­ва­ли и за­клю­чи­ли в тюрь­му, от­ку­да он уже не вер­нул­ся. Вско­ре аре­сто­ва­ли и при­го­во­ри­ли к де­ся­ти го­дам за­клю­че­ния и Ан­дрея Ду­би­ни­на за то, что он не всту­пил в кол­хоз, и схи­мо­на­ха Ирак­лия взя­ла к се­бе се­мья Бо­чар­ни­ко­вых.
У Бо­чар­ни­ко­вых из­ба бы­ла вет­хая, и се­мья бы­ла бед­ная. Сер­гей Бо­чар­ни­ков хо­тел вы­стро­ить для схим­ни­ка ке­лью, но тот не со­гла­сил­ся, а по­се­лил­ся в при­строй­ке, где две­рью слу­жи­ла дос­ка, и толь­ко ес­ли ее ото­дви­нуть, мож­но бы­ло бо­ком про­лезть. Кро­ва­тью схим­ни­ку слу­жил длин­ный стол, на ко­то­рый бы­ла по­стла­на ко­ноп­ля­ная де­рюж­ка, дру­гой та­кой же де­рюж­кой он укры­вал­ся. Печ­ку он не раз­ре­шил се­бе ста­вить, и зи­мой обо­гре­вал­ся го­ря­чи­ми уго­лья­ми, ко­то­рые ему при­но­си­ли из пе­чи в из­бе. Лишь неза­дол­го пе­ред кон­чи­ной схим­ни­ка в его ке­лье бы­ла уста­нов­ле­на же­лез­ная печь. Тра­пе­зо­вал он вме­сте с хо­зя­е­ва­ми, у ко­то­рых бы­ло пять до­че­рей, и во вре­мя обе­да ча­сто го­во­рил им о Бо­ге, о свя­тых, о цер­ков­ных празд­ни­ках, а то, бы­ва­ло, толь­ко и ска­жет, что он ве­ли­кий греш­ник: «Гос­подь за­брал всех мо­их бра­тьев по ду­ху, а я еще жи­ву». По­сле тра­пезы он шел к се­бе в ке­лью мо­лить­ся.
По­сколь­ку Сер­гей Бо­чар­ни­ков не по­шел в кол­хоз, то его, несмот­ря на его край­нюю бед­ность, за­пи­са­ли в ку­ла­ки и из до­ма за­бра­ли всю рух­лядь, оста­вив лишь го­лые сте­ны. Схим­ни­ка в это вре­мя не бы­ло до­ма, и в его ке­лью то­гда не за­шли; он при­нес две свои де­рюж­ки хо­зя­е­вам – един­ствен­ное, что со­хра­ни­лось от раз­граб­ле­ния, и ска­зал де­тям: «Ну, вот, ре­бя­туш­ки, ло­жи­тесь, спи­те, а мы по­си­дим. А зав­тра – что Бог по­шлет, по­мо­гут лю­ди». И до утра он бе­се­до­вал с хо­зя­е­ва­ми о жи­тии свя­тых, о тер­пе­нии, ко­то­рое име­ли свя­тые, о незло­бии, кро­то­сти. А на­ут­ро од­но­сель­чане и род­ствен­ни­ки при­нес­ли се­мье все­го по­не­мно­гу.
Гос­подь от­крыл схим­ни­ку, что он умрет в день празд­ни­ка Воз­не­се­ния Гос­под­ня. К это­му вре­ме­ни схи­мо­нах Ирак­лий по­про­сил хо­зяй­ку сшить ему но­вую одеж­ду из си­не­го до­мо­тка­но­го хол­ста, в ко­то­рой и за­ве­щал его по­хо­ро­нить.
В 1937 го­ду под празд­ник Воз­не­се­ния Гос­под­ня схи­мо­нах Ирак­лий неожи­дан­но тя­же­ло за­бо­лел и слег. Он скон­чал­ся в са­мый день празд­ни­ка, 10 июня, в пол­ном со­зна­нии, сам кре­сто­об­раз­но сло­жил ру­ки на гру­ди и за­крыл гла­за. Схи­мо­нах Ирак­лий (Мо­тях) был по­гре­бен на клад­би­ще в по­сел­ке Са­за­нов­ка; на его по­хо­ро­ны съе­ха­лось мно­же­ство лю­дей – все, кто его знал, и, несмот­ря на то, что это бы­ло вре­мя лю­тых го­не­ний, лю­ди шли за гро­бом схим­ни­ка и пе­ли до са­мо­го клад­би­ща.

Развернуть
Тропарь, кондак, величание

Тропарь Собора новомучеников и исповедников Церкви Русской
глас 4
Днесь радостно ликует Церковь Русская,/ прославляющи новомученики и исповедники своя:/ святители и иереи,/ царственныя страстотерпцы,/ благоверныя князи и княгини,/ преподобныя мужи и жены/ и вся православныя христианы,/ во дни гонения безбожнаго/ жизнь свою за веру во Христа положившия/ и кровьми истину соблюдшия./ Тех предстательством, долготерпеливе Господи,/ страну нашу в Православии сохрани// до скончания века.
Ин тропарь Собора новомучеников и исповедников Церкви Русской
глас 4
Цвети Российскаго луга духовнаго/ в годину лютых гонений дивно процветшии/ новомученицы и исповедницы безчисленнии:/ святителие, царственнии страстотерпцы и пастырие,/ монаси и мирстии, мужие, жены же и дети,/ добрый плод в терпении Христу принесшии,/ молитеся Ему, яко насадителю вашему,/ да избавит люди Своя от безбожных и злых,/ да утверждается же Церковь Русская/ кровьми и страдании вашими/ во спасение душ наших.
Кондак Собора новомучеников и исповедников Церкви Русской
глас 3
Днесь новомученицы Российстии/ в ризах белых предстоят Агнцу Божию/ и со Ангелы песнь победную воспевают Богу:/ благословение, и слава, и премудрость,/ и хвала, и честь,/ и сила, и крепость/ нашему Богу// во веки веков. Аминь.
Ин кондак Собора новомучеников и исповедников Церкви Русской
глас 2
Новии страстотерпцы Российстии,/ исповеднически поприще земное прошедши,/ страданиями дерзновение приимшия,/ молитеся Христу на вас призревшему,/ яко да молящиися вам в час испытания веры их, / мужества дар приимут./ Образ бо есте нам, лобызающим стопы ваша,/ яко ни скорбь, ни теснота, ни смерть,/ от любве Божия разлучити вас не возмогоша.

Развернуть
Молитвы, акафист, канон

Молитва новомученикам и исповедникам Церкви Русской

О, святи́и новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии:/ святи́телие и па́стырие Це́ркве Христо́вы,/ ца́рственнии страстоте́рпцы,/ благове́рнии кня́зие и княги́ни,/ до́блии во́ини, мона́си и мирсти́и,/ благочести́вии му́жие и жены́,/ во вся́цем во́зрасте и сосло́вии за Христа́ пострада́вшии,/ ве́рность Ему́ да́же до сме́рти свиде́тельствовавшии/ и вене́ц жи́зни от Него́ прие́мшии!
Вы во дни гоне́ния лю́таго,/ зе́млю на́шу от безбо́жных пости́гшаго,/ на суди́щах, в заточе́ниих и про́пастех земны́х,/ в го́рьких рабо́тах и вся́ких ско́рбных обстоя́ниих/ о́браз терпе́ния и непосты́днаго упова́ния му́жественне яви́ли есте́./ Ны́не же, в раи́ сла́дости наслажда́ющеся,/ пред Престо́лом Бо́жиим во сла́ве предстои́те/ и при́сно хвалу́ и хода́тайство со А́нгелы и все́ми святы́ми Триеди́ному Бо́гу возно́сите.
Сего́ ра́ди мы, недосто́йнии,/ мо́лим вас, святи́и сро́дницы на́ши:/ не забу́дите земна́го оте́чества ва́шего,/ грехо́м Ка́инова братоуби́йства,/ поруга́нием святы́нь, безбо́жием и на́шими беззако́нии отягче́ннаго./ Умоли́те Го́спода Сил,/ да утверди́т Це́рковь Свою́ непоколеби́му в ми́ре сем многомяте́жнем и лука́вом;/ да возроди́т в Земли́ на́шей дух братолю́бия и ми́ра;/ да па́ки бу́дем мы ца́рское свяще́ние,/ род Бо́жий, избра́нный и святы́й,/ при́сно с ва́ми сла́вящий Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

КАНОН СОБОРУ НОВОМУЧЕНИКОВ И ИСПОВЕДНИКОВ ЦЕРКВИ РУССКОЙ

глас 6
Песнь 1

Ирмос: Сеченное сечется море Чермное, волнопитаемая же изсушается глубина, таяжде купно безоружным бывши проходима и всеоружным гроб. Песнь же богокрасная воспевашеся: славно прославися Христос Бог наш.
Припев: Святии новомученицы и исповедницы Российстии, молите Бога о нас.
Господи, Боже наш, присно прославляющий вся святыя, ныне и нас, недостойных, сподоби сыновне прославити святых сродников наших, новомучеников и исповедников Российских.
Кровьми вашими священномученицы, яко в Чермнем мори, потопили есте безбожныя мучители, Церковь же Русская, вами красящися, похвалы победныя, яко земля обетованная мед и млеко, вам источает.
Егда дадеся вам благодать, не точию во Христа веровати, но и по Нем страдати, немокренно пучину кровных мук проидосте, святии мученицы, верным сыновом российским образ явльше, и со дерзновенным исповеданием во врата Небесная внидосте.
Богородичен: Приими песнь хвалебную от недостойных уст возносимую, препрославленная Мати Божия.
Песнь 3

Ирмос: Господь Сый всех и Зиждитель Бог, созданное, безстрастный обнищав, Себе соедини, и Пасха, за яже хотяше умрети, Сам Сый Себе предпожре: ядите, вопия, Тело Мое, и верою утвердитеся.
Егда буря нечестия на Церковь Русскую воздвижеся, вы, святии новомученицы, страданьми вашими со тщанием укротисте ю и подвиги вашими Православие утвердисте.
Муки велия за Церковь Христову претерпесте, святии новомученицы, молите утвердитися Ей незыблемей и непоколебимей до скончания века.
Страданьми и исповеданием Христа, святии сродницы наши, вшедше в Небесная селения, яко древле Израиль в землю обетованную, отечество ваше земное, Русь Святую, в любви сохраняйте молитвами вашими.
Богородичен: Небесных кругов вышшая и славою Божественною преукрашенная, Дево Мати Божия, спаси души наша.
Седален, глас 2:

Новии страстотерпцы Российстии, мученически поприще земное скончавшии и страданьми дерзновение ко Господу приобретшии, молитеся Ему, вас укрепльшему, да и мы, егда найдет на ны испытания час, мужества дар Божий восприимем.
Песнь 4

Ирмос: Провидев пророк тайну Твою неизреченную, Христе, провозгласи: положил еси твердую любовь крепости, Отче Щедрый, Единородного бо Сына, Благий, очищение в мир послал еси.
Всем концем земли явися чудо смотрения Твоего, Владыко, кровию бо новомученик, яко водою, угасил еси в Российстей земли пламень нечестия и развращения, и спасл еси люди Твоя.
Славу Божию наследовали есте, новомученицы, просиявшии в земли нашей, отвергшеся бо себе и страх смертный препобедивше, любовь к Богу даже до смерти мужественне сохранили есте.
Подвигом добрым подвизавшиися, святии новомученицы Российстии, к покаянию и добродетельному житию подвигните нас, да и мы вашими молитвами сподобимся прославляти Господа во Царствии Его.
Богородичен: На Твой надеющеся покров, Мати Божия, со святыми новомученики и исповедники Российскими прославляем милосердие Твое.
Песнь 5

Ирмос: Союзом любве связуеми апостоли, владычествующему всеми себе Христу возложше, красны ноги очищаху, благовествующе всем мир.
Дерзновенно, святии, исповедали есте Господа пред отступники и гонители: с нами Бог, взывающе, разумейте и покаряйтеся, страха вашего не убоимся, ниже смутимся, яко с нами Бог.
Уврачуйте молитвами вашими, святии новомученицы Российстии, люди богоборныя, враждою и убийствы дышущия, и мир стране нашей и верным людем даруйте.
Предстояще Христу, власть имущу судити всему миру, святии новомученицы и исповедницы Российстии, очистите нас от грехов наших молитвами вашими, да не с миром осуждени будем.
Богородичен: Водворяет ны змий во юдоль плача и чаяния злых, не можем терпети скорби своея, взываху новомученицы, Ты же, Богородительнице, простерла еси им покров Свой и спасла еси от сетей вражиих.
Песнь 6

Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя и волнения не ктому терпя, яко Иона, Владыце вопию Ти: от тли мя возведи.
Волны безбожнаго нечестия тщашася потопити корабль Церкве Русския, Ты же, Истинный Кормчий, спасл еси шествующия на нем молитвами страстотерпцев Российских, вопиющих: Господи Сил, из смертоносныя глубины возведи ны.
Безбожнии внуцы Каиновы святыни церковныя поруганию и огню предаша, обители разориша, храмы, яко овощныя хранилища, содеяша, христолюбивыя люди в темницы заключиша и умучиша. Вы же, страстотерпцы, с любовию учили есте: сие бысть по грехом нашим, людие, покайтеся.
Увы нам, увы, вопияху исповедницы Российстии, видяще, яко безумнии богоборцы святыни земли нашея разориша, обители, яко узилища темничная, содеяша, храмы Божии в скверная и позорищная места обратиша и кровь христианскую в них пролияша. Сего ради опустошишася сердца нечестивых и живот их аду приближися.
Богородичен: Изведи нас из рова погибели и уврачуй наша греховныя язвы, Пресвятая Мати Дево, да неосужденно сподобимся присно прославляти новомученики Сына Твоего и Бога нашего.
Кондак новомучеником, глас 3.
Подобен: Дева днесь:

Днесь новомученицы Российстии в ризах белых предстоят Агнцу Божию и со Ангелы песнь победную воспевают Богу: благословение, и слава, и премудрость, и хвала, и честь, и сила, и крепость нашему Богу во веки веков. Аминь.
Песнь 7

Ирмос: Отроцы в Вавилоне пещнаго пламене не убояшася, но посреде пламене ввержени, орошаемы пояху: благословен еси, Господи Боже отец наших.
Отроцы в Вавилоне древле, яко основание, новомученицы же Российстии ныне, яко увенчание, с лики страстотерпец присно взывают: благословен еси, Господи Боже отец наших.
Отроцы в Вавилоне пещнаго пламене не убояшася, новомученицы же Российстии, тем подражающе, гонения безбожных в ничтоже вмениша, темже ныне согласно с ними воспевают: благословен еси, Господи Боже отец наших.
Днесь торжествует Церковь Русская, снятии бо новомученицы, сродницы наши, к ликостоянием святых от века Богу благоугодившим присовокупившеся, согласно с ними воспевают хвалебную песнь: благословен еси, Боже отец наших.
Богородичен: Предстоящи Ти Кресту Сына Твоего, Богомати, оружие пройде душу Твою, темже и попечение сугубое о возлюбивших Его прияла еси, иже Тя сыновне величают: благословена Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.
Песнь 8

Ирмос: За законы отеческия блаженнии в Вавилоне юношы предбедствующе, царюющаго оплеваша повеление безумное, и, совокуплены, имже не сваришася огнем, державствующему достойную воспеваху песнь: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.
Законы Христовы возлюбиша новомученицы и исповедницы Российстии, безбожная же повеления отринуша и, ревностию о Бозе связуемии, Богу победную песнь воспеваху: да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.
Егда земля Российская тьмою безбожия и каиновым озлоблением объята бысть, тогда мнози христолюбивии людие на горькия работы изгнани быша и глад, мраз, зной и смерть лютую мужественно претерпеша, верою же, надеждею и любовию совокуплени, достойную воспеваху песнь: да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.
Ангелов хвалу и новомучеников славословие милостивно приемляй, не отрини, Триипостасный Боже, от сонма их и нас, недостойных, но сподоби вкупе с ними воспевати: да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.
Богородичен: Зрящи поругание святаго удела Своего, скорбяше Пречистая Матерь и державную помощь верным людем простираше, Сына же Своего усердно моляше, взывающи: да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.
Песнь 9

Ирмос: Странствия Владычня и безсмертныя трапезы на Горнем месте высокими умы, вернии, приидите, насладимся возшедша Слова, от Слова научившеся, Егоже величаем.
Безсмертныя трапезы и жизни вечныя во Царствии Божием наслаждаются ныне новомученицы и исповедницы Российстии, исполнися бо на них обетование Господне: побеждающим дам сести со Мною на Престоле Моем.
Да прославятся с лики новомучеников и исповедников Российских жены богомудрыя земли нашея, яже мироносиц восприемшя чин и мужески Христу последовавшя, страдания за Имя Его претерпеша и верно отцем, мужем и братиям нашим, Христа ради мучимым, послужиша. Сего ради ныне в жизни вечней вкупе с ними трапезы безсмертныя наслаждаются.
Жизнодавче Господи, молитвами новомучеников и исповедников Российских упокой со всеми праведными верныя рабы Твоя, за имя Твое пострадавшыя: святители и иереи, монаси и мирстии, старыя, юныя и всяк возраст, именуемыя и неименуемыя, яко истинныя сыны и други Божия.
Богородичен: Яко Взбранная Воевода воинства новомучеников и исповедников Российских, державный покров и милостивное заступление явила еси, Пресвятая Дево, земли нашей, опустошаемой скорбными и безбожными наведении. Сего ради ныне молим Тя: прости люди согрешшыя и сохрани Святую Русь.
Светилен новомучеником:

Яко отребие, миру бысте, святии новомученицы и исповедницы Российстии, камением побиени быша, претрени быша, искушени быша, убийством меча умроша, свидетельствующе о Свете Истиннем, Иисусе Христе, Господе нашем.

АКАФИСТ НОВОМУЧЕНИКАМ И ИСПОВЕДНИКАМ ЦЕРКВИ РУССКОЙ

Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
10 октября 2009 года
(журнал № 95)
Конда́к 1

Избра́ннии новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии,
свиде́телие Христо́вы, а́гнцы новозакла́ннии,
кро́вию свое́ю ри́зы Це́ркве на́шея украси́вшии.
Вы, преще́ний мучи́телей не убоя́вшеся,
любо́вь к Бо́гу да́же до сме́рти яви́ли есте́
и в жи́зни ве́чней к Нему́ дерзнове́ние стяжа́ли есте́.
Те́мже, предстоя́ще престо́лу Вседержи́теля,
помина́йте нас, любо́вию вас почита́ющих и вопию́щих:
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
И́кос 1

А́нгелов Творе́ц и ми́ра Зижди́тель от ве́ка предъизбра́ вас, я́ко ве́рныя свиде́тели Своя́ в земли́ Росси́йстей, и в годи́ну тя́жких испыта́ний благода́ть и си́лу вам дарова́. Вы же, ве́ру Правосла́вную ми́ру безбо́жному яви́вше, тве́рдым испове́данием, изгна́нием и терпе́нием страда́ний, Христа́ просла́вили есте́. Сего́ ра́ди и мы прославля́ем вас си́це:
Ра́дуйтеся, измла́да Христа́ возлюби́вшии;
ра́дуйтеся, глас Па́стыря До́браго послу́шавшии.
Ра́дуйтеся, Ца́рства Бо́жия внутрь себе́ при́сно иска́вшии;
ра́дуйтеся, крест на ра́мо свое́ взе́мшии.
Ра́дуйтеся, сла́ву ми́ра сего́ отри́нувшии;
ра́дуйтеся, за Христа́ страда́ния претерпе́вшии.
Ра́дуйтеся, любве́ ра́ди Бо́жия смерть прие́мшии;
ра́дуйтеся, небе́снаго Ца́рствия дости́гшии.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 2

Ви́дя оте́чество на́ше в беда́х и ско́рбех су́щее, святи́телю о́тче Ти́хоне, богоизбра́нный патриа́рше земли́ на́шея, призыва́л еси́ ве́рная ча́да Це́ркве Росси́йския за Христа́ и ве́ру Правосла́вную му́жественне стоя́ти. Сам же, по вся дни умира́я за па́ству твою́, испове́дник непоколеби́мый яви́лся еси́, воспева́я Бо́гу:Аллилу́ия.
И́кос 2

Ра́зумом Боже́ственным просвеща́емь, святи́телю о́тче Ти́хоне, Це́рковь Ру́сскую му́дре упра́вил еси́, и, безбо́жныя гони́тели облича́я, па́ству твою́ по́двиги новому́чеников почита́ти призыва́л еси́. Сего́ ра́ди вопие́м тебе́ си́це:
Ра́дуйся, первосвяти́телей Моско́вских благода́тный прее́мниче;
ра́дуйся, Земли́ Ру́сския вели́кий печа́льниче.
Ра́дуйся, апо́стольских преда́ний усе́рдный храни́телю;
ра́дуйся, сокро́вищ Правосла́вныя ве́ры благогове́йный блюсти́телю.
Ра́дуйся, благода́ть Ду́ха Свята́го в се́рдце при́сно име́вый;
ра́дуйся, разделе́ния церко́вная любо́вию врачева́вый.
Ра́дуйся, заточе́ние и поруга́ния му́жественне претерпе́вый;
ра́дуйся, кре́стный путь с па́ствою твое́ю проше́дый.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 3

Си́лою, да́нною вам свы́ше, страстоте́рпцы сла́внии, царю́ Нико́лае и цари́це Алекса́ндро, царе́вичю Алекси́е и царе́вны О́льго, Татиа́но, Мари́е и Анастаси́е, лише́ние ца́рства и сла́вы земны́я со смире́нием восприя́ли есте́. Страда́нием же во́льным да́же до сме́рти Христу́ после́довали есте́ и за убива́ющия вы моли́лися есте́, вопию́ще Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 3

Иму́ще ве́ру несумне́нну, я́ко вся от Бо́га суть, изгна́ние, поруга́ние и темни́чное заточе́ние му́жественне претерпе́ли есте́, ца́рственнии страстоте́рпцы, и му́ченических венце́в сподо́билися есте́. Сего́ ра́ди вопие́м вам си́це:
Ра́дуйтеся, вене́ц и похвало́ ро́да ца́рскаго и богоизбра́ннаго;
ра́дуйтеся, пресла́вныя о́трасли ко́рене благочести́ваго.
Ра́дуйтеся, ца́рствия земна́го лише́ние со смире́нием прие́мшии;
ра́дуйтеся, страда́нии ва́шими Ца́рствия Небе́снаго сподо́бльшиися.
Ра́дуйтеся, за враги́ своя́ усе́рдно моли́вшиися;
ра́дуйтеся, всем се́рдцем Бо́га взыска́вшии.
Ра́дуйтеся, о́браз испове́дничества ве́рным лю́дем показа́вшии;
ра́дуйтеся, седмочи́сленнии страстоте́рпцы, во еди́ном ду́се Бо́гу предста́вшии.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 4

Бу́рею гоне́ний на Це́рковь Ру́сскую обдержи́ми, святи́телие Бо́жии, ве́рою и страда́ньми му́ченическими благода́ть Христо́ву стяжа́ли есте́ и, кора́бль церко́вный неврежде́нно сохрани́вше, подража́тели пе́рвым му́чеником яви́лися есте́. С ни́ми же на Небесе́х взыва́ете Бо́гу побе́дную песнь: Аллилу́ия.
И́кос 4

Ве́дуще глас ева́нгельский, я́ко па́стырь до́брый ду́шу свою́ полага́ет за о́вцы, священному́ченицы до́блии, любве́ ра́ди Христо́вы и па́ствы своея́ изгна́ния, глад, хлад, зной со́лнечный и рабо́ты го́рькия претерпе́ли есте́, сме́ртию му́ченическою житие́ свое́ увенча́вше. Сего́ ра́ди и мы с любо́вию прославля́ем вас си́це:
Ра́дуйтеся, зало́г Христо́в до́бре сохрани́вшии;
ра́дуйтеся, житие́м и сме́ртию о́браз ве́рным показа́вшии.
Ра́дуйтеся, же́ртву безкро́вную благогове́йне соверша́вшии;
ра́дуйтеся, саме́х себе́ в же́ртву живу́ю прине́сшии.
Ра́дуйтеся, Це́ркве Росси́йския сла́во;
ра́дуйтеся, оте́чества на́шего украше́ние.
Ра́дуйтеся, па́ствы ва́шея ко Христу́ путеводи́телие;
ра́дуйтеся, догма́тов церко́вных ре́вностнии блюсти́телие.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 5

Богосве́тлыя зве́зды на не́бе церко́внем яви́лися есте́, священноиспове́дницы Росси́йстии, и, поноше́ния, заточе́ния, изгна́ния и го́рькия рабо́ты претерпе́вше, Го́спода Иису́са Христа́ му́жественне испове́дали есте́. Та́же, благоче́стно в ми́ре пожи́вше, путь ко спасе́нию во тьме безбо́жия яви́ли есте́, науча́юще ве́рныя при́сно благода́рственно пе́ти Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 5

Ви́девше разоре́ние земли́ Ру́сския и беззако́ние ве́лие, опустоши́вшее ю́, вы, священноиспове́дницы сла́внии, стра́ха и сме́рти не убоя́лися есте́ и, по́двиги испове́дничества благоуха́юще, я́ко кри́ни се́льнии посреде́ пусты́ни, процвели́ есте́. Сего́ ра́ди прославля́ем вас си́це:
Ра́дуйтеся, моли́твою те́плою сердца́ ва́ша в по́двизе утвержда́вшии;
ра́дуйтеся, тве́рдым испове́данием ве́ры просия́вшии.
Ра́дуйтеся, во страда́ниих терпе́ние и кро́тость яви́вшии;
ра́дуйтеся, я́ко а́гнцы незло́бивии посреде́ волко́в ходи́вшии.
Ра́дуйтеся, слу́жбу Бо́жию во у́зах соверша́вшии;
ра́дуйтеся, соу́зники в терпе́нии укрепля́вшии.
Ра́дуйтеся, ду́ши ва́ша за па́ству полага́вшии;
ра́дуйтеся, посреде́ гоне́ний благода́тию Бо́жиею храни́мии.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 6

Пропове́дует Це́рковь Росси́йская по́двиги ва́ша, преподобному́ченицы достосла́внии, по́ты трудо́в и кро́вию муче́ний зе́млю на́шу освяти́вшии. Вы бо, слеза́ми покая́ния ду́ши ва́ша омы́вше, в же́ртву живу́ю, благоприя́тную Го́сподеви, себе́ предугото́вили есте́. Ны́не же Ему́ дерзнове́нно предстоите́ и взыва́ете побе́дную песнь: Аллилу́ия.
И́кос 6

Возсия́ свет Христо́в в сердца́х ва́ших, преподобному́ченицы, вы бо, я́ко во́ини добропобе́днии, моли́тву во всеору́жие прие́мше, ве́ры пра́выя ника́коже отпа́ли есте́ и, у́зы темни́чныя, муче́ния тя́жкая и рабо́ты го́рькия претерпе́вше, лю́тую смерть от безбо́жных прия́ли есте́. Сего́ ра́ди прославля́ем вас си́це:
Ра́дуйтеся, путь и́стиннаго Богопозна́ния нам показа́вшии;
ра́дуйтеся, ду́ши ва́ша за Христа́ положи́вшии.
Ра́дуйтеся, я́звы Го́спода Иису́са Христа́ на телесе́х ва́ших носи́вшии;
ра́дуйтеся, вся тле́нная ми́ра сего́ презре́вшии.
Ра́дуйтеся, любо́вь Христо́ву к мучи́телем яви́вшии;
ра́дуйтеся, моли́тву за ненави́дящих вас пролия́вшии.
Ра́дуйтеся, ве́лие дерзнове́ние ко Го́споду стяжа́вшии;
ра́дуйтеся, по́двиги по́стническими и кро́вию ва́шею зе́млю Ру́сскую освяти́вшии.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 7

Хотя́ще во дни гоне́ний безбо́жных на Це́рковь Ру́сскую, ве́ру тве́рдую и любо́вь ко Го́споду сохрани́ти, преподобноиспове́дницы честни́и, поноше́ния, заточе́ния, изгна́ния и го́рькия рабо́ты, Христа́ ра́ди претерпе́ли есте́. Та́же, благоче́стно в ми́ре пожи́вше, мно́гим путь ко спасе́нию показа́ли есте́, науча́юще пе́ти Бо́гу побе́дную песнь: Аллилу́ия.
И́кос 7

Но́выя испове́дники показа́ вас Госпо́дь, преподо́бнии отцы́ на́ши, егда́ прии́де испыта́ти лю́ди Своя́, вас же, блаже́ннии, обре́те рабы́ бдя́щия, смире́нием и доброде́тельми украше́нныя. Сего́ ра́ди прославля́ем вас си́це:
Ра́дуйтеся, и́го благо́е на ра́мена своя́ взе́мшии;
ра́дуйтеся, по́двиги поста́ и моли́твы просия́вшии.
Ра́дуйтеся, му́жество и кре́пость в страда́ниих яви́вшии;
ра́дуйтеся, испове́данием ва́шим ве́ру запечатле́вшии.
Ра́дуйтеся, ве́рность Христу́ в житии́ ва́шем сохрани́вшии;
ра́дуйтеся, мно́гия лю́ди в ве́ре пра́вей наста́вившии.
Ра́дуйтеся, за́поведей Христо́вых ве́рнии исполни́телие;
ра́дуйтеся, по́двигов новому́чеников и́стиннии свиде́телие.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 8

Стра́нное чу́до ми́ру яви́сте, новому́ченицы Росси́йстии, вы бо, во страда́нии кре́пость показа́вше, си́лою Христо́вою безбо́жныя одоле́сте и сме́ртию ва́шею воскресе́ние Христо́во пропове́дасте. Ны́не же у престо́ла Бо́жия предстоите́ и воспева́ете побе́дную песнь: Аллилу́ия.
И́кос 8

Вся кра́сная ми́ра сего́ презре́вше, святи́и новому́ченицы Росси́йстии, во след Го́споду кре́стным путе́м после́довали есте́ и по за́поведи ева́нгельстей мзду мно́гу на Небесе́х обрели́ есте́. Сего́ ра́ди приими́те от нас похвалы́ сицевы́я:
Ра́дуйтеся, ве́рнии сы́ны Це́ркве Росси́йския, безбо́жных гони́телей не убоя́вшиися;
ра́дуйтеся, у́зы темни́чныя, труды́ го́рькия и изгна́ния претерпе́вшии.
Ра́дуйтеся, дре́вним му́чеником в страда́ниих уподо́бившиися;
ра́дуйтеся, тала́нт, вруче́нный вам Го́сподем, терпе́нием преумно́жившии.
Ра́дуйтеся, блаже́нство изгна́нных пра́вды ра́ди ве́рою дости́гшии;
ра́дуйтеся, кро́вию ва́шею Зе́млю Ру́сскую освяти́вшии.
Ра́дуйтеся, страда́нии ва́шими о́браз ве́рным подаю́щии;
ра́дуйтеся, венцы́ нетле́нныя от Христа́ Бо́га прие́мшии.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 9

Вся́ческая страда́ния за Христа́ претерпе́вше, испове́дницы пресла́внии, ве́ру Правосла́вную сохрани́ли есте́ и, терпе́нием гони́тели Це́ркве Ру́сския посрами́вше, благоче́стием в ми́ре возсия́ли есте́. Ны́не же престо́лу Бо́жию предстоите́ и воспева́ете хвале́бную песнь: Аллилу́ия.
И́кос 9

Вети́и церко́внии недоумева́ют ка́ко воспе́ти вас по достоя́нию, но́вии испове́дницы Це́ркве Ру́сския, вы бо в ско́рбех, изгна́ниих и заточе́ниих, Христа́ и́стиннаго Бо́га просла́вили есте́ и ве́рным путь ко спасе́нию указа́ли есте́. Мы же, прибега́юще к моли́твенному предста́тельству ва́шему, дерза́ем ублажа́ти вас си́це:
Ра́дуйтеся, все упова́ние на Бо́га возложи́вшии;
ра́дуйтеся, по́двиг испове́дничества в терпе́нии соверши́вшии.
Ра́дуйтеся, мучи́телей безбо́жных не убоя́вшиися;
ра́дуйтеся, немощны́я в ве́ре укрепи́вшии.
Ра́дуйтеся, рабо́ты го́рькия в сла́дость духо́вную восприе́мшии;
ра́дуйтеся, сердца́ ва́ша Бо́гу в же́ртву прине́сшии.
Ра́дуйтеся, страда́нием ду́ши ва́ша очи́стившии;
ра́дуйтеся, житие́м святы́м о́браз ве́рным показа́вшии.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 10

Спасти́ хотя́ Госпо́дь мно́жество жен и дев, во оби́тели и́ноческия ты́я призва́. Во дни же гоне́ний безбо́жных му́жескую кре́пость им дарова́, е́же за и́мя Свое́ пострада́ти и терпе́нием мно́гим Ца́рствия Небе́снаго дости́гнути, да я́ко му́дрыя де́вы, в черто́зе бра́чнем Христу́ Жениху́ воспева́ют песнь: Аллилу́ия.
И́кос 10

Стена́ и по́мощь благонаде́жная бы́сть Богоро́дица вам, святы́я преподо́бныя жены́, му́ченицы и испове́дницы, в ско́рбех, изгна́ниих и у́зах пребыва́ющим. Вы бо любо́вию и труды́ лю́дем стра́ждущим, я́ко Самому́ Сы́ну Ея́, послужи́сте. Те́мже с благодаре́нием вас ублажа́ем:
Ра́дуйтеся, преподобному́ченицы, я́ко а́гницы непоро́чныя, за Христа́ закла́нныя;
ра́дуйтеся, преподобноиспове́дницы, я́ко голуби́цы чи́стыя, се́тей врага́ изба́вльшияся.
Ра́дуйтеся, жите́йская попече́ния во и́ночестве отри́нувшия;
ра́дуйтеся, во страда́ниих Христу́, я́ко мироно́сицы, после́довавшия.
Ра́дуйтеся, гоне́ний жесто́ких и сме́рти лю́тыя не убоя́вшияся;
ра́дуйтеся, в муче́ниих благода́тию Бо́жиею укрепля́емыя.
Ра́дуйтеся, ева́нгельски, я́ко Мари́я, благу́ю часть избра́вшия;
ра́дуйтеся, я́ко Ма́рфа Христу́, бли́жним послужи́вшия.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 11

Пе́ние всеумиле́нное прино́сим вам, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йския, вы бо, благоче́стно в зако́не Госпо́дни пожи́вша, ве́ру Правосла́вную сохрани́ли есте́, и сме́ртию му́ченическою и терпе́нием страда́ний за Христа́ гони́тели Це́ркве Ру́сския посрами́ли есте́. Ны́не же, во Ца́рствии Небе́снем лику́юща, воспева́ете Бо́гу побе́дную песнь: Аллилу́ия.
И́кос 11

Све́том ева́нгельским просвеще́нныя и за́поведи Госпо́дни сохра́ньшия, святы́я жены́ и де́вы, доброде́тельное житие́ во дни гоне́ний лю́тых страда́нием во́льным увенча́ли есте́ и вои́стину но́выя му́ченицы и испове́дницы яви́лися есте́. Сего́ ра́ди воспева́ем вас си́це:
Ра́дуйтеся, му́ченицы, любо́вию ко Христу́ страх сме́рти превозмо́гшия;
ра́дуйтеся, испове́дницы, в страда́ниих за Христа́ ве́ру и наде́жду соблю́дшия.
Ра́дуйтеся, по́двиги ва́шими А́нгелы возве¬сели́вшия;
ра́дуйтеся, не́мощь естества́ же́нскаго сло́вом Бо́жиим препобеди́вшия.
Ра́дуйтеся, Христо́вы за́поведи житие́м и сме́ртию испо́лнившия;
ра́дуйтеся, му́дрости ева́нгельских дев подража́вшия.
Ра́дуйтеся, муже́м свои́м в гоне́ниих после́довавшия;
ра́дуйтеся, ны́не ку́пно с ни́ми венцы́ Небе́сными увенча́нныя.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 12

Благода́тное утвержде́ние Це́ркве на́шея и́мамы вас, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии. Вы бо, се́рдцем ве́рующе в пра́вду, усты́ же Го́спода Иису́са Христа́ во спасе́ние испове́давше, заточе́ния, изгна́ния, го́рькия рабо́ты и смерть претерпе́ли есте́. Ны́не же моли́теся ко Го́споду о нас, земны́х сро́дницех ва́ших, да при́сно с ва́ми пое́м Бо́гу: Аллилу́ия.
И́кос 12

Пою́ще ва́шу небе́сную сла́ву, страстоте́рпцы Христо́вы, лобыза́ем я́звы ва́ша, вы бо, стопа́м дре́вних му́ченик после́дующе, не уклони́стеся ско́рби, ни убоя́стеся темни́цы, го́рькими рабо́тами, гла́дом и хла́дом изморе́ни бы́сте и, многови́дными му́ками умерщвля́еми, я́ко а́гнцы незло́бивии, ве́ры ра́ди пострада́сте и смерть прия́сте. Те́мже приими́те от нас похвалы́ сицевы́я:
Ра́дуйтеся, святи́телие Христо́ви, до́бре Це́рковь упра́вившии;
ра́дуйтеся, иере́и Бо́жии, ду́ши за па́ству полага́вшии.
Ра́дуйтеся, ца́рственнии страстоте́рпцы, от богобо́рных власте́й смерть и поруга́ние прие́мшии;
ра́дуйтеся, благове́рнии кня́зие и княги́ни, благоче́стие да́же до сме́рти соблю́дшии.
Ра́дуйтеся, преподо́бнии му́жие, пра́ведное житие́ венце́м страда́ния увенча́вшии;
ра́дуйтеся, преподо́бныя жены́, кре́пость и му́жество в страда́ниих яви́вшыя.
Ра́дуйтеся, вси правосла́внии христиа́не, за преде́лами оте́чества многоразли́чне пострада́вшии;
ра́дуйтеся, вси ве́домии и неве́домии, Бо́гом увенча́ннии лю́дие.
Ра́дуйтеся, новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии, Це́ркве на́шея похвало́ и украше́ние.
Конда́к 13

О, пресла́внии новому́ченицы и испове́дницы Росси́йстии! Приими́те ма́лое сие́ моле́ние на́ше, в похвалу́ вам ны́не приноси́мое, и моли́теся ко Христу́ Бо́гу, да укрепи́т в лю́дех дух братолю́бия и благоче́стия, да утверди́т во Оте́честве на́шем ве́ру Правосла́вную и сподо́бит нас ку́пно с ва́ми воспева́ти Ему́: Аллилу́ия.
Сей конда́к глаго́лется три́жды. И па́ки чте́тся 1-й и́кос и 1-й конда́к.

Развернуть