- Лента
- |
- Участники
- |
- Фото 2
- |
- Видео 4
- |
- Мероприятия 0
Полная служба преподобному Порфирию Кавсокаливиту (перевод с греческого)
СЛУЖБА ПРЕПОДОБНОМУ ПОРФИРИЮ КАВСОКАЛИВИТУ
(19 ноября/2 декабря)
НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНЕ
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 1:
Друго́в возлю́бленных мно́жества,/ прииди́те, стеце́мся,/ во е́же спра́зднствовати па́мять/ свяще́ннаго Порфи́рия,/ сокруши́в бо де́монския стре́лы го́рькия,/ побе́ды вене́ц прия́т,/ чистоты́ и Боже́ственнаго послуша́ния,// и непобе́днаго смире́ния.
Иере́ев яви́лся еси́ удобре́ние,/ мона́хов похвале́ние,/ ве́рных предста́тельство,/ преподо́бне Порфи́рие, спаси́ ны,/ к тебе́ прибега́ющия,/ я́ко мно́го дерзнове́ние к Бо́гу// хода́тайствуеши, свяще́ннейший.
Уте́шителя был еси́ вмести́лище одушевле́нное,/ дароно́сец вели́кий и сла́вный прозорли́вец,/ неизрече́нныя та́йны ты взыску́я/ и возвеща́я свои́ми чудесы́,/ я́ко Христо́во благоуха́ние и сла́ва// обита́ет во святы́х Его́.
А́ттику защити́ всю же, и Е́вбею,/ свою́ оби́тель и ста́до, и уго́дники сея́,/ осла́бу подая́ от злых,/ напа́стей же и скорбе́й,/ подава́я всем здра́вие и преспе́яние,// и благода́ть Спа́са на́шего.
Слава, глас 5:
Прииди́те, празднолю́бцев сосло́вие,/ в духо́вныя гу́сли игра́юще/ прозорли́вца Порфи́рия воспои́м./ Сей бо возведе́н бысть та́инственными виде́нии/ и Рая́ вкуси́ наслажде́ния./ Равноа́нгелен в телеси́ показа́ся,/ во мрак Бо́жий всели́ся, Богови́ден быв,/ вои́стинну и́мже Святы́й Дух глаго́ла./ И ны́не мо́лится, предстоя́ Го́споду,// о всех нас, чту́щих всечестно́е успе́ние его́.
И ныне, глас тойже. Богородичен:
Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во,/ и сла́вим Тя, ве́рнии, по до́лгу,/ град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую,/ тве́рдую Предста́тельницу// и прибе́жище душ на́ших.
НА СТИХОВНЕ СТИХИРЫ, ГЛАС 2:
Подобен: Доме Ефратов.
Ра́дуйся, по́стников Боже́ственный прозорли́вче/ и правосла́вных похвало́,// исто́чниче чуде́с, отче Порфи́рие блаже́нне.
Стих: Честна́ пред Го́сподем/ сме́рть преподо́бных его́.
Весь в моли́тве и бде́нии был еси́,/ во смиреному́дрии служи́тилей мно́жества,// ве́рою прибега́ющих ти.
Стих: Блаже́н му́ж боя́йся Го́спода,/ в за́поведех его́ восхо́щет зело́.
Вострепета́ о тебе́ Па́тмос святы́й// от Иоа́нна ви́девый тя Боже́ственное зря́ща Открове́ние.
Слава, глас тойже. Троичен:
Благода́ти насы́тився/ Тро́йческой Еди́ницы,/ Богови́дец бысть в Све́те Нетва́рном// Порфи́рий Боже́ственный.
И ныне, глас тойже. Богородичен:
Благода́тию Твое́ю стра́жда в Кавсокаливи́и,/ Порфи́рий, Де́во, прозорли́вец показа́лся есть// и таи́нник прозре́ния.
НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНЕ
На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 4:
Елла́ды празднолю́бцы,/ земли́ вся́кия Богому́дрии,/ соше́дшеся днесь восхва́лим/ Боже́ственна вои́стинну Порфи́рия,/ житие́м равноа́нгельна,/ и и́стинно прозорли́вца,/ правосла́вных красоту́ и похвале́ние,/ Тро́ицы таи́нника,/ благода́тию, смире́нием порабоще́на,// Уте́шителя обогати́вшася.
В Афи́нех процве́л еси́,/ я́коже цвет мироуха́нен,/ и мно́жества возвесели́л еси́/ услажде́нием сло́ва твоего́ простоты́/ и Боже́ственною кро́тостию умиря́я ду́ши/ ко приста́нищу благоути́шну,/ направля́еши вся во Христо́ву святу́ю Це́рковь,/ иде́же есть спасе́ние// и Рая́ наслажде́ние.
Я́ко звезда́ пресве́тла/ из Евбе́и возсия́л еси́,/ просвеща́я всю подсо́лнечную дарова́ний осия́нии/ и вся све́тлостию твоего́ свята́го жития́,/ преподо́бных, Порфи́рие, удобре́ние,/ любви́ воплоще́нием был еси́// и проще́ния о́браз всем, терпе́ния и простоты́.
Возлюби́в Го́спода,/ смире́нно послужи́в Це́ркви, преподо́бне, от ю́ности/ и боля́щим дарова́л еси́ исцеле́ния в чудесе́х,/ Уте́шителя да́ры и разсужде́ние прия́л еси́, и прозре́ние,/ и благода́ть предви́дети/ бы́вшия и я́же подоба́ют ми́ру// на́ми непости́жная.
Во глубине́, Порфи́рие, Христо́ва смире́ния сшед,/ возне́слся еси́ к неизрече́нным/ Христо́вым Боже́ственным та́инам/ и си́ми наслади́лся еси́,/ и был еси́ зри́тель гряду́щих,/ огромле́н, я́ко Иоа́нн, на Па́тмосе,/ ви́дев открове́ния просвеще́нием Уте́шителя,// священнотаи́нниче преподо́бне.
В доброде́телей оде́явся порфи́ру, Порфи́рие,/ в ли́цех предстои́ши, я́ко равноа́нгелен/ Боже́ственных а́нгелов всесве́тел,/ и пое́ши ра́дуяся и воспева́еши на Небесе́х/ Трисо́лнечнаго Божества́ сла́ву приснотеку́щую,/ и Христа́ те́пле мо́лиши/ дарова́ти лю́дем// покая́ния наслажде́ние.
Слава, глас 6:
Днесь возсия́, я́ко звезда́ светоявле́нная,/ преподо́бнаго Порфи́рия всечестна́я па́мять/ сонм ве́рных озаря́ющая./ Прииди́те у́бо ве́рнии в Сиби́ри живу́щии/ свяще́нными похвала́ми сего́ почти́м, глаго́люще:/ ра́дуйся, в труде́х подвиза́выйся,/ и в побе́дех бы́вый дре́вних преподо́бных собесе́дник;/ ра́дуйся, пло́тию, я́ко А́нгел Бо́жий, служи́вый/ смире́ния оде́ждею покрыва́емый;/ ра́дуйся, светле́йший храм чистоты́ и бла́гости,/ и та́йнам Боже́ственным зна́нием науча́емый./ Моли́ у́бо о нас Го́спода// благоразу́мно чту́щих и воспева́ющих па́мять твою́.
И ныне, глас тойже. Богородичен:
Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во?/ Кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́?/ Безле́тно бо от Отца́ возсия́вый Сын Единоро́дный,/ То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде,/ неизрече́нно вопло́щся:/ естество́м Бог Сый/ и естество́м быв Челове́к нас ра́ди;/ не во двою́ лицу́ разделя́емый,/ но во двою́ естеству́/ несли́тно познава́емый./ Того́ моли́, Чи́стая Всеблаже́нная,// поми́ловатися душа́м на́шим.
Проки́мен дне́. Све́те Ти́хий.
И ЧТЕНИЯ
Прему́дрости Соломо́новы чте́ние [Глава 3].
Пра́ведных же ду́ши в руце́ Бо́жией, и не прико́снется и́х му́ка. Непщева́ни бы́ша во о́чию безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исхо́д и́х, и е́же от на́с ше́ствие сокруше́ние: они́ же су́ть въ ми́ре. И́бо пред лице́м челове́ческим а́ще и му́ку прии́мут, упова́ние и́х безсме́ртия испо́лнено: и вма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́телствовани бу́дут, я́ко Бо́г искуси́ и́х и обре́те и́х досто́йны Себе́: я́ко зла́то в горни́ле искуси́ и́х, и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я́. И во вре́мя посеще́ния и́х возсия́ют, и я́ко и́скры по сте́блию потеку́т: су́дят язы́ком и облада́ют людьми́, и воцари́тся в ни́х Госпо́дь во ве́ки. Наде́ющиися На́нь уразуме́ютъ и́стину, и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́, я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ и посеще́ние во избра́нных Его́.
Прему́дрости Соломо́новы чте́ние [главы́ 5 и 6].
Пра́ведницы во ве́ки живу́т, и в Го́споде мзда́ и́х: и попече́ние и́х у Вы́шняго. Сего́ ра́ди прии́мут Ца́рствие благоле́пия, и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни: зане́ десни́цею покры́ет я́, и мы́шцею защити́т и́х. Прии́мет всеору́жие рве́ние свое́, и вооружи́т тва́рь в ме́сть враго́м. Облече́тся в броня́ пра́вды, и возложи́т шле́м, су́д нелицеме́рен. Прии́мет щи́т непобеди́мый преподо́бие. Поостри́т же напра́сный гне́в во ору́жие: спобо́рет же с ни́м ми́р на безу́мныя. По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины, и я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т. И от каменоме́тныя я́рости испо́лнь паду́т гра́ды. Вознегоду́ет на ни́х вода́ морска́я, ре́ки же потопя́т я́ на́гло. Сопроти́в ста́нет и́м ду́х си́лы, и я́ко ви́хор разве́ет и́х, и опустоши́т всю́ зе́млю беззако́ние, и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных. Слы́шите у́бо ца́рие, и разуме́йте, навы́кните судии́ конце́в земли́. Внуши́те держа́щии мно́жества, и гордя́щиися о наро́дех язы́ков, я́ко дана́ е́сть от Го́спода держа́ва ва́м, и си́ла от Вы́шняго.
Прему́дрости Соломо́новы чте́ние [главы́ 4 и 5].
Пра́ведник же а́ще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет: ста́рость бо честна́ не многоле́тна, ниже́ в числе́ ле́т изчита́ется: седи́на же е́сть му́дрость челове́ком, и во́зраст ста́рости житие́ нескве́рно. Благоуго́ден Богови быв, возлю́блен бы́сть, и живы́й посреде́ гре́шных преста́влен бысть: восхище́н бысть, да не зло́ба измени́т ра́зум его́, или́ ле́сть прельсти́т ду́шу его́. Раче́ние бо зло́бы помрача́ет до́брая, и паре́ние по́хоти пременя́ет у́м незло́бив. Сконча́вся вма́ле испо́лни ле́та до́лга: уго́дна бо бе Го́сподеви душа́ его́, сего́ ра́ди потща́ся от среды́ лука́вствия: лю́дие же ви́девше и не разуме́вше, ниже́ поло́жше в помышле́нии таково́е, я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́ и посеще́ние во избра́нных Его́.
НА ЛИТИ́И СТИХИ́РЫ
ГЛАС 1:
Преподо́бне о́тче Порфи́рие,/ мно́го дерзнове́ние име́я ко Христу́ Бо́гу,/ Его́же изде́тска вседу́шно возлюби́л еси́,/ и я́ко свеща́ Его́ ра́ди поще́нием раста́ялся еси́,/ сию́ оби́тель твою́,/ ю́же труда́ми мно́гими и по́ты воздви́гл еси́,/ сохрани́, я́ко А́нгел, от враг и бед./ И нас в ней тружда́ющихся соблюди́/ в любви́ и терпе́нии,/ да бу́дем еди́но/ согла́сно моли́тве твое́й/ пре́жде успе́ния твоего́ на Афо́не./ Помяни́, о́тче, земна́го зде жития́ твоего́/ и покажи́ нас, чад твои́х,/ насле́дники доброде́телей/ и блаже́нного конца́ твоего́,/ да тя, я́ко предста́теля/ и благоде́теля на́шего// при́сно велича́ем.
ГЛАС 2:
Преподо́бным возсия́вый жи́тельством,/ Богода́нных дея́ний о́браз,/ и вои́стинну мона́хов о́браз показа́лся еси́, о́тче преподо́бне./ Христа́ ра́ди бо подвиза́выйся,/ сподо́бился еси́ Боже́ственнаго венца́./ И на высоту́ умозри́тельную у́м возве́д/ Богозре́ния таи́нник бы́л еси́, и А́нгелов сограждани́н./ И о́ко Боже́ственное показа́лся еси́,/ та́йная челове́ком прозре́нием/ вся́ пока́зовал еси́, изумля́я всех./ Те́мже благода́тию/ и доброде́тельми твои́ми дивля́хуся./ Но, о́тче му́дре Порфи́рие,// моли́ся о чту́щих тя́.
ГЛАС 3:
Светозаре́нием Ду́ха та́йно просвеща́емь,/ разуме́ний Боже́ственных,/ и́стинный прозорли́вец бы́л еси́, Порфи́рие./ Поще́ний бо по́двиги ре́вностию вся́ превосше́д,/ высоту́ неудобовосходи́мую доброде́телей дости́гл еси́./ Мно́жайшие же дарова́ния,/ я́ко стяжа́л еси́ Ду́хом/ тре́бующим чудесми́ подае́ши да́ры мно́гия./ И житие́м твои́м вся́ науча́я,/ призыва́еши си́х к покая́нию./ Но, я́ко оте́ц благосе́рдый, преподо́бне,// моли́ спасти́ся душа́м прибега́ющих дерзнове́нием твои́м.
ГЛАС 4:
По́стнических боре́ний твои́х, му́дре,/ побе́ду и Боже́ственную сла́ву,/ ю́же прия́л еси́ ты́, я́ко мзду́,/ кто́ мо́жет изрещи́ словесы́ иногда́/ и восхвали́ти, треблаже́нне?/ Те́мже тя́ чти́м вси́,/ я́же твое́ю оплодоноси́вшеся благода́тию/ и прии́мше мно́гажды/ по́мощь тобо́ю, сла́вне./ И ны́не на Небесе́х ра́дуяся,// моли́ся Христу́ Бо́гу о душа́х на́ших.
Слава, глас 2:
Я́коже еле́нь жа́ждяй, преподо́бне о́тче,/ потща́лся еси́ изде́тска к исто́чником духо́вным/ пусты́ни Афо́нстей./ И живо́ю водо́ю испо́лнився се́рдцем,/ ра́дость благода́ти источи́л еси́ челове́ком./ Дарова́ния прия́л еси́ Небе́сныя,/ науча́я послуша́нию и смире́нию,/ хра́м вои́стинну показа́лся еси́ Ду́ха./ И ны́не Христа́ непреста́нно моли́ о нас,// соверша́ющих ве́рно всепра́зднственную па́мять твою́.
И ныне, глас тойже. Богородичен:
Все упова́ние мое́ на Тя́ возлага́ю,/ Ма́ти Бо́жия,// сохрани́ мя под кро́вом Твои́м.
НА СТИХОВНЕ СТИХИРЫ, ГЛАС 5:
Подобен: Ра́дуйся по́стников.
Ра́дуйся, мона́хов добро́то,/ иере́ев многоглаго́ливая че́стность,/ Це́ркви похвала́, пречи́стый у́м,/ безстра́стия таи́нник изя́щнейший,/ кро́тости о́браз, смире́ния селе́ние,/ и рачи́тель моли́твы неи́стовейший,/ свя́тости о́браз чу́дный,/ цвет ра́йский и ши́пок чистоты́,/ Христо́ву Це́рковь благово́нствующъ, Порфи́рие./ Христа́ умоли́ душа́м на́шим// дарова́ти ве́лию ми́лость.
Стих: Честна́ пред Го́сподем/ сме́рть преподо́бных его́.
Ра́дуйся, свяще́нное главо́,/ о́строва Евбе́и прозябе́ние свяще́ннейшее,/ любви́, и проще́ния, и ми́лости исто́чник,/ Уте́шителя до́м святе́йший,/ свети́ло, подсо́лнечную просвеща́ющее чудесы́,/ заблу́ждших путево́ждь ко Го́споду,/ прозре́ния высокопа́рный бе́ркут,/ свети́льник всесве́тлый Боже́ственнаго осия́ния,/ неизрече́нная озаря́яй,/ открыва́яй та́йны./ Христа́ умоли́ душа́м на́шим// дарова́ти ве́лию ми́лость.
Стих: Блаже́н му́ж боя́йся Го́спода,/ в за́поведех его́ восхо́щет зело́.
Ве́сь освяти́лся еси́ Христу́,/ и изде́тска на Афо́не пострада́л еси́,/ собесе́дник А́нгелов,/ живы́й на земли́ бы́в,/ и Уте́шителя сосу́д,/ де́монов противобо́рник,/ и́хже де́рзости разори́л еси,/ и неду́гов цели́тель безукори́зненный,/ исцеля́яй вся́ку стра́сть, Порфи́рие./ О́браз Христо́в одушевле́нный,/ Небе́сный челове́к, мо́ре милосе́рдия,/ гре́шных прибе́жище./ Моли́, о́тче, душа́м на́шим// дарова́ти ве́лию ми́лость.
Слава, глас 6:
Преподо́бных добро́ту,/ по́стников сла́ву,/ исто́чник чуде́с,/ ко Христу́ моле́бника неусы́пнаго,/ соше́дшеся, о пра́зднолю́бцы,/ ра́достным се́рдцем воспои́м, глаго́люще:/ ра́дуйся, трудя́щихся в мíре пра́вило/ и путево́ждь жития́ благоиску́снейший;/ ра́дуйся, звезда́ светле́йшая/ доброде́телей сия́ньми просвеща́ющая вся́;/ ра́дуйся, погружа́ющихся приста́нище, и предста́тельство,/ и оте́ц все́х си́рых./ Ты те́мже у́бо, о Порфи́рие,/ непреста́нно моли́ Христа́ Бо́га/ об огра́де твое́й то́й,/ и все́х на́с,// твое́ чту́щих честно́е успе́ние.
И ныне, глас тойже. Богородичен:
Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная,/ возрасти́вшая нам Плод живота́,/ Тебе́ мо́лимся:/ моли́ся, Влады́чице, со святы́ми апо́столы// поми́ловати ду́ши на́ша.
Тропарь, глас 1:
Евбе́и прозябе́ние, вселе́нныя украше́ние,/ Богосло́вия таи́нника,/ и Христо́ва дру́га и́стиннаго, Порфи́рия, почти́м, ве́рнии,/ испо́лнена даро́в изде́тска,/ бесны́я бо свобожда́ет/ и неду́жныя исцеля́ет, ве́рою зову́ща:/ сла́ва Да́вшему тебе́ кре́пость,/ сла́ва Освяти́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.
Слава и ныне, глас тойже:
Гаврии́лу веща́вшу Тебе́, Де́во, ра́дуйся,/ со гла́сом воплоща́шеся всех Влады́ка,/ в Тебе́, святе́м киво́те,/ я́коже рече́ пра́ведный Дави́д;/ яви́лася еси́ ши́ршая Небе́с,/ поноси́вши Зижди́теля Твоего́./ Сла́ва Все́льшемуся в Тя,/ сла́ва Проше́дшему из Тебе́,// слава Свободи́вшему нас Рождество́м Твои́м.
НА У́ТРЕНЕ
По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 1:
Подобен: Гроб Твой, Спа́се.
Дарова́ния прии́м на Афо́не, о́тче,/ я́ко звезда́ све́тлая показа́лся еси́ мíру,/ просвеща́я словесы́ твои́ми и воображе́нием твои́м,/ чудесми́ же Це́рковь прославля́я и та́йны открыва́я челове́ком,/ те́мже тя сла́вим.
Слава и ныне, Богоро́дичен тойже:
Де́во, та́инственный кри́н ра́йский,/ А́нгелов ра́дость, дарова́ний сокро́вище,/ Христу́ при́сно моли́ся прегреше́ний оставле́ние пода́ти, Всечи́стая,/ чту́щим досто́йно и почита́ющим сла́вного Порфи́рия,/ Христа́ возлю́бльшаго.
По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 5:
Подобен: Собезноча́льное Сло́во.
Мiрски́х преподо́бных удобре́ние,/ расточа́яй Афо́нскую ро́су в единомы́слие, му́дре,/ служи́л еси́ смире́нно боля́щим, преподо́бне./ Чудеса́ же соверша́я, показа́лся еси́ цели́тель безукори́зненный неду́гов./ Равноа́нгелен в мíре был еси́, о́тче, рачи́тель Христо́в.
Слава и ныне, Богоро́дичен тойже:
Всечи́стая Де́во, Ма́ти Бо́га на́шего,/ от злых и боле́зней разреше́ние души́/ в стра́сти прося́й/ Порфи́рия моли́твами пода́ждь, Влады́чице./ Моли́ся же Сы́ну Твоему́/ покланя́ющихся Тебе́ ве́рно покры́ти от вся́ких бед/ и да́ти Твои́ми моли́твами/ Твои́м рабо́м получи́ти, Де́во, Рая́ кра́снаго.
По полиле́и седа́лен, глас 4:
Подобен: Яви́лся еси́ днесь.
По́стников, Порфи́рие, всех соверше́нство в мíре яви́лся еси́,/ живо́т равноа́нгельный живы́й,/ те́мже пое́м, всечу́дне,/ любо́вь твою́ и кра́йнее смире́ние.
Слава и ныне, Богоро́дичен тойже:
Моли́твами, Го́споди,/ Чи́стой Твоея́ Матери и раба́ Твоего́ Порфи́рия смире́ннаго,/ пода́ждь все́м наслажде́ние Небе́снаго, Христе́, Ца́рствия Твоего́.
Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са: От ю́ности моея́.
Проки́мен, глас 4: Честна́ пред Го́сподем// смерть преподо́бных Его́.
Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми?
Вся́кое дыха́ние.
Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 43.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
На земли́ отве́ргнувся кра́снаго,/ Небе́сная, Порфи́рие, прия́л еси́/ от Христа́ Бо́га,/ я́ко дар честны́й боле́зней твои́х,/ я́ко чи́стая се́рдцем и смире́нием мно́гим, му́дре,/ жи́тельствовал еси́ вои́стину,/ и подража́тель святы́м был еси́./ Кро́тостию же твое́ю мно́гих/ напра́вил еси́ ко Христу́,/ в Не́мже и ты, я́ко со́лнце возсия́л еси́/ к сла́ве Бо́жией,// тя све́тло просла́вившаго.
Канон, глас 4
Творе́ние Ева́нгелово, его́же краегране́сие:
Порфи́рия, воспою́ похвалу́ преподо́бных.
Песнь 1
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,// и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Уте́шителю, да́руй прему́дрости сло́во и благода́ти/ воспе́ти Порфи́рия, Евбе́и прозябе́ние,/ подвиза́вшася в Кавсокаливи́и/ и благода́ть прие́мша прозре́ния.
Преподо́бно пожи́л еси́ в пусты́ни Афо́нстей,/ повину́яся ста́рцем с ра́достию и почита́яй,/ смире́ние прии́м в се́рдце,/ и благода́тью Ду́ха испо́лнен и осене́н.
Ши́пок благово́ннейший яви́лся еси́ вои́стинну/ благода́ти разсе́ящъ арома́ты небе́сныя ве́рным,/ кро́стость и беззло́бство,/ любы́, смире́ние, с простото́ю.
Богородичен: Уясня́вши вся́ческая, Де́во Ма́ти, Рожде́нием Твоим/ тлю потребля́ющи грехи, Чи́стая,/ и подаю́щая ра́дость Небе́сную,/ те́мже, ра́дующеся вси пое́м Тя.
Песнь 3
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ живы́й и незави́стный исто́чниче,/ ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве// венце́в сла́вы сподо́би.
Был еси́ храм Уте́шителя и свиде́тель благода́ти Его́,/ неду́ги исцеля́я, предглаго́ля бу́дущая, изгоняя же и де́монов/ твои́ми моли́твами, преподо́бнейше.
Струя́ми слез твои́х, треблаже́нне,/ во всено́щных твои́х моли́твах/ князе́й согреше́ния отмы́л еси́, всепреподо́бне,/ тишину́ дарова́в многострада́льным лю́дем на́шим.
И́овово показа́л еси́, блаже́нне, в труде́х твои́х терпе́ние неду́гов разли́чных твои́х,/ и́ны же исцеля́я, николи́же иска́л еси́ неду́гов свои́х исцеле́ние.
Богородичен: Всех Спас и Засту́пник,/ сме́ртную плоть прие́м от чи́стых крове́й Твоих,/ мiр изба́ви,/ Цари́цу Небе́сную испове́дуя Тя, Пречи́стая.
Седа́лен, глас 4:
Подобен: Вознесы́йся на Крест во́лею.
Пусты́ни страда́лец верх,/ мiрски́х преподо́бных наста́вник,/ и иере́ев о́браз ве́рный,/ и путево́ждь яви́лся еси, свяще́ннейший,/ и равноа́нгелен вои́стинну,/ исцеле́ний струя́ же, дарова́ний сокро́вище./ И ны́не предстои́ши Христу́ на Небесе́х,/ моля́ся, о́тче,/ о душа́х на́ших.
Слава и ныне, Богоро́дичен, глас тойже:
К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м,/ гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м,/ в покая́нии зову́ще из глубины́ души́:/ Влады́чице, помози́, на ны́ милосе́рдовавши,/ потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний,/ не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи́,/ Тя́ бо и еди́ну наде́жду и́мамы.
Песнь 4
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве/ на Престо́ле Божества́,/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный,/ нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щия:// сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Неду́гов врачбы́ тмори́чныя, преподо́бне,/ в Малака́се, иде́же оби́тель твоя́,/ успева́ющи пропове́дуют велегла́сно Боже́ственный дар,/ и́же прия́л еси́ смире́нием украша́емь.
Безстра́стия яви́лся еси́ дом, и чистоты́ сокро́вище,/ те́мже иску́сство Богосло́вию водвори́в,/ открове́ния Боже́ственныя искуше́нием прия́л еси́,/ возвыша́яйся к Небесным, преподо́бне.
Честну́ю главу́ твою́ Свет покрыва́ше Нетва́рный,/ па́че све́та со́лнечнаго сия́ние подая́й тебе́, блаже́нне,/ и Богосло́ва творя́й тя Богоноуче́нна,/ и дая́й тебе́ прозре́ние и предви́дение.
Богородичен: Я́ко исто́чник благода́ти Боже́ственной,/ и я́ко руно́ Богоро́сное,/ Бо́жией ма́нны сосу́д,/ Небе́снаго мv́ра алава́стр,/ и я́ко ми́лости исто́чник, Тя сла́вим,/ Неискусобра́чная, Ма́ти Де́во, Богоневе́сто.
Песнь 5
Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га,/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ все́м, воспева́ющим Тя́,// ми́р подава́ющая.
От бед изба́ви нас, и от неду́гов исцели́, преподо́бне Порфи́рие,/ и пода́ждь благослове́ние твое́ Боже́ственное,/ е́же освяти́ти ны и всех обрести́ на Небесе́х прегреше́ний оставле́ние/ и Ра́йское наслажде́ние.
Све́тлаго ко́рене отрасль, Евбе́и прозябе́ние, преподо́бне,/ цвет благора́сленный яви́лся еси́,/ и Спа́су возложи́вся от де́тства, красота́ яви́лся еси́ преподо́бных,/ ста́рец похвале́ние, и А́нгелов собесе́дник.
Диви́шася А́нгели ви́дяще тя, всечу́дне,/ по среда́м Небе́сным обоходя́ще,/ еще́ нося́щаго хра́мину пло́ти, виде́ния зря́щаго стра́нныя, неизрече́нныя слы́шащаго,/ лю́дем непости́жныя.
Богородичен: Сло́во, Всенепоро́чная, челове́к посети́,/ пло́ть прие́м от Твои́х крове́й,/ и разруши́в сме́рти истле́ние,/ живо́т дарова́ нам/ и Боже́ственнаго Ца́рствия насле́дники показа́.
Песнь 6
Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,// от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Спа́са всех возлюби́л еси́ все́ю твое́ю душе́ю, свяще́ннейший,/ и послужи́л еси́ Ему́ си́лою благода́ти/ в смире́нии, о́тче, и в простоте́.
Ви́дя неизрече́нная, преподо́бне,/ дарова́нием прозорли́вым и предви́денным по́льзу творя́щая предглаго́лал еси́,/ и приступа́ющих вся́ во Христе́ утвержда́л еси́.
Спасти́ всех моли́ Спа́са Христа́ и Бо́га на́шего лю́бящих тя,/ и оби́тель твою́ спаси́ от сете́й, о́тче, ратобо́рца.
Богородичен: Се, раби́ Твои́, Владычице,/ в ско́бех и труде́х воздыха́юще Тебе́ мо́лимся:/ Порфи́рия моле́ньми, Чи́стая, от злых и боле́зней пода́ждь избавле́ние.
Кондак, глас 8:
Уте́шителя храм святе́йший,/ и Пречи́стыя Богоро́дицы возлю́бленнейшаго,/ воспои́м Порфи́рия от се́рдца./ Лю́бит бо и исцеля́ет вся,/ и храни́т, и мо́лится, я́ко да пости́гнем обоже́ние, те́мже вопие́м:// ра́дуйся, о́тче Порфи́рие.
Икос
А́нгел любви́ Божие́й к лю́дем, Порфи́рие блаже́нне, яви́лся еси́, возста́вивый мона́хов добро́ту, и иере́ев честно́е украше́ние, мíру послужи́л еси́, зову́щу тебе такова́я: ра́дуйся, оте́ц си́рых и стра́нных; ра́дуйся, звезда́ и́стинных па́стырей; ра́дуйся земны́х святы́х украше́ние; ра́дуйся преподо́бных всех красота́; ра́дуйся, цве́те благово́ннейший Рая́ та́инственнаго; ра́дуйся, све́те свяще́ннейший Не́ба духо́внаго; ра́дуйся, я́ко еси́ цели́тель неду́гов; ра́ду йся, я́ко яви́лся еси́ рачи́тель догма́тов; ра́дуйся, Бо́жиих та́ин таи́нник; ра́дуйся, и́мже укрепля́ется ве́ра; ра́дуйся, све́тлый Це́ркви свети́льниче; ра́луйся, ра́досте та́йн Небе́сная; ра́дуйся, о́тче Порфи́рие.
Песнь 7
Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии,/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:// препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.
Кто боре́ния и побе́дная твоя́ чу́дная воспое́т!/ Вве́ргл еси́ пло́ти пост и поще́ние кра́йнее, всепреподо́бне,/ и но́щь и день серде́чно пита́л еси́ моли́тву Госпо́дню, о́тче.
Неду́гов, преподо́бне, неизце́льных врач и страсе́й душе́вных яви́лся еси́,/ от Бо́га подая́ чудесы своя́ дале́че сый благослове́нии твои́ми,/ прозре́ние име́я для разсужде́ния соверше́нна.
Жела́нием Христа́ уязви́ся се́рдце твое́ Ду́ха Благода́тию,/ те́мже прише́л еси́, му́дре, в пусты́ню Афо́нскую,/ да соедини́шися с Ним, моля́ся де́нно и но́щно, треблаже́нне,/ и живы́й в смире́нии.
Богородичен: Вы́шняго Бо́га прия́ла еси́ во утро́бе Твое́й Сло́ва Пречи́стая Де́во,/ без тле́ния Ро́ждшая в челове́честве./ Те́мже, Влады́чица, досто́йно ублажа́ем Тя и вси кла́няемся.
Песнь 8
Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть,/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте дела́// и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.
Вы́шнее души́ о́ко име́я, гряду́щее Царствие ожида́я,/ и вся земна́я я́ко уме́ты вменя́я,/ ко Спа́су тща́лся еси́, подвиза́яся получи́ти Его́ Боже́ственной любви́/ и бы́ти снеде́н любо́вию Его́, о́тче.
Cта́рцев ста́рец показа́лся еси́/ ты́сящ духо́вный оте́ц и сове́тник,/ селе́ние Ду́ха и сокро́вище благода́ти,/ исто́чник чуде́с, преподо́бне, излива́яй исцеле́ния,/ та́йны пока́зовал еси́ лю́дем, и прозре́нием удивл́ял еси́ всех.
Во мрак Бо́жий вше́л еси́/ поще́нием и смире́нием очи́стився, му́дре,/ сия́ние прие́мля,/ и просвеща́емь;/ и лю́дем неизрече́нныя и чу́ждая зря,/ Боже́ственным измене́нием пожи́л еси́./ Те́мже тя, блаже́нне, дивя́щеся воспева́ем.
Богородичен: Возвесели́ла еси́ мiр, Богоро́дице,/ мv́ром де́вства Твоего́ ума́стивши,/ и Ши́пок ро́ждши благово́нный, Го́спода,/ вселе́нную всю облагоуха́ла еси́./ Те́мже Тя, ра́дующеся, Отрокови́це, вси воспева́ем,/ прося́ще Твоя́ моли́твы.
Песнь 9
Ирмо́с: Вся́к земноро́дный/ да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́ем,/ да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́,/ почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере,/ и да вопие́т:/ ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице,// Чи́стая Присноде́во.
Возсия́в я́ко звезда́, просвети́л еси́ вся свя́тостию,/ и чудесми́ свои́ми Це́рковь вои́стинну просла́вил еси́./ И оби́тель твою́, преподо́бне, я́сно воздви́гл еси́,/ я́ко но́вую Силоа́мову благода́ти купе́ль,/ неду́ги исцеля́яй.
Оа́зис кра́сный и вертогра́д благода́ти бесе́да твоя́,/ веселя́щая ве́рных и к оби́телем Боже́ственным воздвиза́ющая,/ боя́зней скорбь потребля́ющая,/ подаю́щая дерзнове́ние и исполне́ние к подвиго́м и побе́дем, Порфи́рие.
Пе́сньми свяще́нными, Порфи́рие, похва́лим преподо́бную па́мять твою́,/ да́руй, мо́лим, мир всем и покая́ние, и ра́йскаго прича́стия/ моли́твами святы́ми твои́ми ко Спа́су,/ и пода́ждь, преподо́бне, благослове́ние, пото́к Боже́ственной благода́ти.
Богородичен: Пе́сни Тебе́, Чи́стая, Де́во Богоневе́сто, вси прино́сим,/ я́ко удосто́ила еси́ чествова́ти па́мять Бо́жьего раба́ Сы́на Твоего́, Всенепоро́чная,/ и́же сра́дуется А́нгелом и песнь неконча́емую возсыла́ет ко Христу́ Бо́гу на́шему.
Седа́лен:
Подобен: Жены́, услы́шите.
Возлюби́л еси́ смире́ние и подвиза́лся еси́ послуша́нием,/ те́мже испо́лнился еси́ даро́в Ду́ха, блаже́нне,/ мно́гих чуде́с же исто́чник был еси́ исцеле́ний не́мощным, преподо́бне,/ твою́ по́мощь взыска́ющим./ Те́мже, воспева́ем тя, о́тче.
Богородичен:
Де́во, Ма́ти Христа́,/ поми́луй чту́щих Тя моли́твами Порфи́рия раба́ ве́рнаго Госпо́дня./ Язы́к наш сохрани́ от бед и зол,/ покая́ние подаю́ща и мир во всем,/ мо́лим Тя, Де́во.
НА ХВАЛИТЕХ СТИХИРЫ, ГЛАС 8:
Подобен: О, пресла́внаго чудесе́.
О, пресла́внаго чудесе́!/ О́трок на Афо́не сый,/ Велиа́рово шата́ние/ му́жески низложи́л еси́/ и венцы́ восприя́л еси́./ О́трок сый,/ ста́рцев ра́зум показа́л еси́,/ А́нгелов житию́, о́тче, подража́я./ Те́мже дарова́ния,/ я́ко порфи́ру прия́л еси́ духо́вную,/ преподо́бне Порфи́рие,// Боголюбе́знейше.
О, пресла́внаго чудесе́!/ Челове́ком та́йная/ прозре́нием изоблича́л еси́,/ и прозорли́вец был еси́/ гряду́щих, всепреподо́бне./ Чудотворе́ний мно́жеством/ удивля́л еси́,/ и пре́лесть де́монскую разреша́л еси́,/ неду́ги же исцеля́я,/ боля́щим был еси́ прибе́жище,/ преклоне́нным утвержде́ние,// досточу́дне.
О, пресла́внаго чудесе́!/ Ка́ко сы́на гро́мова/ на высоту́ возше́л еси́,/ и открове́ния того́ дости́гл еси́?/ Херуви́мския/ вкуси́л еси́ прему́дрости,/ cвященноде́йствуя смире́нию,/ Боже́ственныя прия́л еси́ ты/ посеще́ния, преподо́бне,/ светови́дно сия́я на сме́ртном одре́ твое́м,// преблаже́нне.
О, пресла́внаго чудесе́!/ Та́ин Христо́вых/ пресла́вно причасти́лся еси́ ты,/ а́ще и обрета́яся/ от хра́ма дале́че, преподо́бне,/ рука́ми А́нгелов вои́стинну прии́м в себе́/ Боже́ственный у́гль, свяще́ннейший./ Те́мже удиви́шася/ су́щие тогда́ с тобо́ю та́инству,/ Боже́ственному обще́нию твоему́,// Бо́га сла́вяще.
Слава, глас 5:
Преподо́бне о́тче,/ Боже́ственное зва́ние прии́м,/ твое́ житие́ в по́двизех и пла́чех соверши́л еси́,/ взира́я на оте́чествие го́рнее./ И смире́нием мно́гим вознесы́йся,/ дарова́ний вкуси́л еси́ мно́жество,/ стра́сти и неду́ги исцеля́я,/ проро́ческия открове́ния прия́л еси́,/ и прозре́нием та́йны показу́я я́сно,/ всех удивля́л еси́./ Но, о Порфи́рие, преподо́бных похвало́,/ и святы́х сожи́телю,/ с ни́ми Христу помоли́ся// поми́ловати ду́ши на́ша.
И ныне, глас тойже. Богородичен:
Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во,/ и сла́вим Тя, ве́рнии, по до́лгу,/ град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую,/ тве́рдую Предста́тельницу// и прибе́жище душ на́ших.
На литургии
Блаже́нны от кано́на свята́го, пе́сни 3-я и 6-я.
Проки́мен, глас 7: Честна́ пред Го́сподем сме́рть преподо́бных Его́. Стих: Что возда́м Го́сподеви о всех, я́же воздаде́ ми?
Апо́стол к Евре́ем, зача́ло 335 («Бра́тие, повину́йтеся наста́вником ва́шим…»).
Аллилу́ия, глас 6: Блаже́н муж, бояйся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Стих: Пра́вда его́ пребыва́ет во век ве́ка: ро́г его́ вознесе́тся в сла́ве.
Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 24.
Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник.
Скачать службу: yadi.sk/i/u0mwaebQ71u2yA (pdf)
yadi.sk/i/vzFw6N0mhYK09w (docx)
Служба преподобному Порфирию Кавсокаливиту.pdf
Посмотреть и скачать с Яндекс.Диска
Популярное видео
-
- Книга Бытия Лекция 5 Каин и Авель_ Александр Сатомский
Громовы Валерий и Людмила · 240 просмотров -
23:54
"Познати на земли путь Твой" (Иоанн Крестьянкин)
iceculers Шестаков · 1004 просмотра -
19:00
ОЧЕНЬ МОЩНО о покаянии: "НАЗВАТЬ грех - это ещё не покаяться"! Иуда тоже называл свой грех
Екатерина Кириченко · 2631 просмотр
Спаси Господи за участие. Может у Вас ещё что-то есть?
Мария Сергеевна, сейчас заканчиваю переводить акафист преподобному Порфирию.
Ещё есть греческий канон преподобному Серафиму Саровскому переведённый на церковно-славянский (службу планирую доперевести) и есть служба преподобному Стилиану Пафлогонскому, но она составная, то есть она состоит из часте...
Развернуть
Мария Сергеевна, сейчас заканчиваю переводить акафист преподобному Порфирию.
Ещё есть греческий канон преподобному Серафиму Саровскому переведённый на церковно-славянский (службу планирую доперевести) и есть служба преподобному Стилиану Пафлогонскому, но она составная, то есть она состоит из частей других служб.
Также есть греческие тексты служб прп. Силуану Афонскому, Косме Этолийскому, Нилу Мироточивому и канон прп. Нифонту Кипрскому (так называемый "утешетильный": в греческих церквях на молебнах читают специально сочиненные "утешительные каноны", а не акафисты как у нас). Все это я планирую перевести.
Если у вас есть какие-то пожелания или греческие тексты, которые можно перевести, то можете скинуть их мне. Но перевожу я очень медленно, к сожалению, так как времени свободного мало.
Спаси Господь!
Свернуть
Господь есть Свет! Суд же состоит в том, что Свет пришел в мир; но люди более возлюбили тьму, нежели Свет, потому что дела их были злы; ибо всякий, делающий злое, ненавидит Свет и не идет к Свету, чтобы не обличились дела его, потому что они злы, а поступающий по правде идет к Свету, дабы явны бы...
Развернуть
Господь есть Свет! Суд же состоит в том, что Свет пришел в мир; но люди более возлюбили тьму, нежели Свет, потому что дела их были злы; ибо всякий, делающий злое, ненавидит Свет и не идет к Свету, чтобы не обличились дела его, потому что они злы, а поступающий по правде идет к Свету, дабы явны были дела его, потому что они в Боге соделаны. Доколе Свет с вами, веруйте в Свет, да будете сынами Света.
Свернуть
Мария Сергеевна, сейчас заканчиваю переводить акафист преподобному Порфирию.
Ещё есть греческий канон преподобному Серафиму Саровскому переведённый на церковно-славянский (службу планирую доперевести) и есть служба преподобному Стилиану Пафлогонскому, но она составная, то есть она состоит из часте...
Развернуть
Мария Сергеевна, сейчас заканчиваю переводить акафист преподобному Порфирию.
Ещё есть греческий канон преподобному Серафиму Саровскому переведённый на церковно-славянский (службу планирую доперевести) и есть служба преподобному Стилиану Пафлогонскому, но она составная, то есть она состоит из частей других служб.
Также есть греческие тексты служб прп. Силуану Афонскому, Косме Этолийскому, Нилу Мироточивому и канон прп. Нифонту Кипрскому (так называемый "утешетильный": в греческих церквях на молебнах читают специально сочиненные "утешительные каноны", а не акафисты как у нас). Все это я планирую перевести.
Если у вас есть какие-то пожелания или греческие тексты, которые можно перевести, то можете скинуть их мне. Но перевожу я очень медленно, к сожалению, так как времени свободного мало.
Спаси Господь!
Свернуть
Георгий, прп. Стилиану есть служба хорошая. по-моему я её здесь выкладывала. тоже перевод с греческогою. Косьме Этолийскому у нас только тропарь, и кажется не один. А вот службу было б очень инетресно. И Нилу Мироточивому тоже.