Адрес электронной почты
Пароль
Я забыл свой пароль!
Входя при помощи этих кнопок, вы подтверждаете согласие с правилами
Имя
Адрес электронной почты
Пароль
Регистрируясь при помощи этих кнопок, вы подтверждаете согласие с правилами

прп. Никодим Святогорец

Дни памяти (по старому/новому стилю):
14 июля (27 июля)
1 июня (14 июня) - (переходящая) – Собор Афонских преподобных
Житие, обретение мощей

Пре­по­доб­ный Ни­ко­дим Свя­то­го­рец, в Кре­ще­нии Ни­ко­лай, ро­дил­ся в 1748 го­ду на гре­че­ском ост­ро­ве Нак­со­се. В воз­расте 26 лет он при­шел на Свя­тую Го­ру Афон и там в мо­на­сты­ре Ди­о­ни­си­ат при­нял по­стриг с име­нем Ни­ко­дим.

Вна­ча­ле инок Ни­ко­дим нес по­слу­ша­ние чте­ца и пись­мо­во­ди­те­ля. Через 2 го­да по­сле его по­ступ­ле­ния в мо­на­стырь на Афон при­был мит­ро­по­лит Ко­ринф­ский Ма­ка­рий, ко­то­рый по­ру­чил мо­ло­до­му ино­ку под­го­тов­ку к из­да­нию ру­ко­пи­си «Доб­ро­то­лю­бие», най­ден­ной им в 1777 го­ду в Ва­то­пед­ском мо­на­сты­ре. Ра­бо­та над этой кни­гой яви­лась на­ча­лом мно­го­лет­них ли­те­ра­тур­ных тру­дов Ни­ко­ди­ма Свя­то­гор­ца. Вско­ре мо­ло­дой инок пе­ре­шел в Пан­то­кра­тор­ский скит, в по­слу­ша­ние к стар­цу Ар­се­нию Пе­ло­по­нес­су, под ру­ко­вод­ством ко­то­ро­го рев­ност­но изу­чал Свя­щен­ное Пи­са­ние и тво­ре­ния свя­тых от­цов. В 1783 го­ду пре­по­доб­ный Ни­ко­дим при­нял схи­му и шесть лет пре­бы­вал в со­вер­шен­ном без­мол­вии. Ко­гда на Афон вновь при­был мит­ро­по­лит Ко­ринф­ский Ма­ка­рий, он воз­ло­жил на пре­по­доб­но­го Ни­ко­ди­ма но­вое по­слу­ша­ние – ре­дак­ти­ро­ва­ние тво­ре­ний пре­по­доб­но­го Си­мео­на Но­во­го Бо­го­сло­ва. Пре­по­доб­ный Ни­ко­дим оста­вил по­двиг мол­чаль­ни­че­ства и опять за­нял­ся ли­те­ра­тур­ной ра­бо­той. С то­го вре­ме­ни до са­мой сво­ей кон­чи­ны он про­дол­жал рев­ност­но тру­дить­ся на этом по­при­ще.

Неза­дол­го до сво­ей кон­чи­ны пре­по­доб­ный Ни­ко­дим, утом­лен­ный книж­ны­ми тру­да­ми и ас­ке­ти­че­ски­ми по­дви­га­ми, пе­ре­шел на жи­тель­ство к иеро­мо­на­хам ико­но­пис­цам Сте­фа­ну и Нео­фи­ту Скур­те­ям (Ку­цо­вла­хам). Он упро­сил их за­нять­ся из­да­ни­ем сво­их тру­дов, че­го не мог уже сде­лать сам из-за бо­лез­нен­но­го со­сто­я­ния. Здесь, у Скур­те­ев, 1 июля 1809 го­да пре­по­доб­ный Ни­ко­дим мир­но ото­шел ко Гос­по­ду.

По сви­де­тель­ству совре­мен­ни­ков, пре­по­доб­ный Ни­ко­дим был прост, незло­бив, нес­тя­жа­те­лен и от­ли­чал­ся глу­бо­кой со­сре­до­то­чен­но­стью. Он об­ла­дал за­ме­ча­тель­ной па­мя­тью: Свя­щен­ное Пи­са­ние знал на­изусть, пом­ня да­же гла­вы, сти­хи и стра­ни­цы, мог на па­мять ци­ти­ро­вать очень мно­гое из тво­ре­ний свя­тых от­цов.

Ли­те­ра­тур­ные тру­ды стар­ца Ни­ко­ди­ма раз­но­об­раз­ны. Им на­пи­са­ны пре­ди­сло­вие к «Доб­ро­то­лю­бию» и крат­кие жи­тия по­движ­ни­ков. Из ас­ке­ти­че­ских на­став­ле­ний по­движ­ни­ка осо­бен­но из­вест­на кни­га «Неви­ди­мая брань», пе­ре­ве­ден­ная на рус­ский язык ве­ли­ким бо­го­сло­вом-ас­ке­том епи­ско­пом Фе­о­фа­ном За­твор­ни­ком (М., 1886; изд. 5. М., 1912). За­ме­ча­те­лен труд по­движ­ни­ка «Уче­ние об ис­по­ве­ди» (Ве­не­ция, 1804, 1818), за­кан­чи­ва­ю­щий­ся про­ник­но­вен­ным «Сло­вом о по­ка­я­нии». Ин­те­рес­на кни­га пре­по­доб­но­го «Бла­го­нра­вие хри­сти­ан», из­дан­ная в Ве­не­ции в 1803 го­ду. Ве­ли­ки за­слу­ги свя­то­го и в об­ла­сти из­да­ния бо­го­слу­жеб­ных книг. В 1796 го­ду он опуб­ли­ко­вал из­вле­чен­ные из афон­ских ру­ко­пис­ных со­бра­ний 62 ка­но­на Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­це под на­зва­ни­ем «Ве­нец Прис­но­де­вы» (Ве­не­ция, 1796, 1846).

Пре­по­доб­ный Ни­ко­дим под­го­то­вил из­да­ние но­вой ре­дак­ции «Пи­да­ли­о­на» – гре­че­ской «Корм­чей кни­ги», со­дер­жа­щей пра­ви­ла свя­тых апо­сто­лов, свя­тых Все­лен­ских и По­мест­ных Со­бо­ров и свя­тых от­цов.

Боль­шое вни­ма­ние пре­по­доб­ный уде­лял агио­гра­фии, о чем сви­де­тель­ству­ют та­кие его тру­ды, как «Но­вый из­бор жи­тий свя­тых» (Ве­не­ция, 1803) и из­дан­ная уже по­сле его кон­чи­ны кни­га «Но­вый Си­нак­сарь» в 3-х то­мах (Ве­не­ция, 1819). Им осу­ществ­лен пе­ре­вод с древ­не­гре­че­ско­го на но­во­гре­че­ский язык «Тол­ко­ва­ния По­сла­ний свя­то­го апо­сто­ла Пав­ла» ар­хи­епи­ско­па Бол­гар­ско­го Фе­о­фи­лак­та. Сам свя­той Ни­ко­дим на­пи­сал тол­ко­ва­ние се­ми Со­бор­ных По­сла­ний (из­да­но так­же в Ве­не­ции в 1806 и 1819 гг.).

Пре­по­доб­ный Ни­ко­дим из­ве­стен и как тво­рец и тол­ко­ва­тель свя­щен­ных пес­но­пе­ний. Им со­став­ле­ны (при­ня­тые в Рус­ской Церк­ви) ка­нон в честь ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри Ско­ро­по­слуш­ни­цы, а так­же «Служ­ба Пре­по­доб­ным и Бо­го­нос­ным от­цем, во Афоне пост­ни­че­ски про­си­яв­шим» («Пра­во­слав­ный цер­ков­ный ка­лен­дарь на 1976 г.», с. 61), «Еор­то­дро­ми­он или изъ­яс­не­ние пе­сен­ных ка­но­нов, ко­то­рые по­ют­ся на­ка­нуне Гос­под­ских и Бо­го­ро­дич­ных празд­ни­ков» (Ве­не­ция, 1836), «Но­вая Ле­стви­ца, или тол­ко­ва­ние 75-ти сте­пен­ных пес­ней Ок­то­и­ха» (Кон­стан­ти­но­поль, 1844).

Развернуть
Тропарь, кондак, величание

Тропарь преподобному Никодиму Святогорцу
глас 3
Мудрости благодатию, отче, украшенный,/ труба богогласная показался еси Духа/ и добродетелей наставник, Никодиме Богоглаголивый,/ всем бо подаеши спасительная учения,/ жития чистаго показуя сияние/ богатством Божественных твоих словес,/ имиже, яко свет, мирови возсиял еси.

Тропарь преподобному Никодиму Святогорцу
глас 1
Светило Афонское, и Наксии отрасль,/ и Церкве всея богодухновеннаго учителя,/ Никодима, вернии, да почтим,/ иже, исполнялся мудрости Божественный,/ учения бо небесная и обильная изливает вопиющим:/ слава прославльшему тя Христу,/ слава венчавшему тя,/ слава подающему тобою нам помощь.

Кондак преподобному Никодиму Святогорцу
глас 8
Яко таинника изряднейшаго добродетельнаго жития и благочестия,/ богоноснаго учителя Православия, празднует тя Церковь,/ с Небес бо дарования приемый,/ озарявши Божественными твоими писании вопиющих ти:/ радуйся, отче Никодиме.

Развернуть
Молитвы, акафист, канон

Моли́тва

О богодохнове́нный и вселе́нский и́стины учи́телю, изря́дная Святоимени́тыя Горы́ похвало́, светле́йшая звездо́ Правосла́вныя Це́ркве Собо́рныя, всепреподо́бный и святы́й о́тче Никоди́ме! Да́ждь нам просвеще́ние моли́твами твои́ми во исполне́ние боже́ственныя во́ли, напра́ви стопы́ на́ша ко стезя́м доброде́тельнаго жития́, осени́ нас да́нною тебе́ благода́тию и вразуми́ ум наш, во е́же разуме́ти богому́драя поуче́ния твоя́, да обря́щем в них покая́ние, исцеле́ние, ра́дость, мир, кро́тость, поко́й, любо́вь, и а́ще что добро́ и бла́го и спаси́тельно, и в конце́ живо́т ве́чный, и моли́ся всегда́ ко Го́споду о всех нас, и́скренне лю́бящих тя и на всяк день и час призыва́ющих оте́ческую твою́ бла́гость и по́мощь. Аминь.

АКАФИСТ ПРЕПОДОБНОМУ НИКОДИМУ СВЯТОГОРЦУ

глас 8
Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
25 декабря 2012 года
(журнал № 131)
Творе́ние Гера́сима мона́ха Микрагианнани́та
Конда́к 1

Подо́бен: Взбра́нной Воево́де:
Я́ко боже́ственнаго жи́тельства таи́нника изря́днаго
и благоче́стия богоно́снаго учи́теля
Правосла́вная Це́рковь тя почита́ет:
с небесе́ бо дарова́ние прие́м,
озаря́еши боже́ственными твои́ми писа́нии вопию́щия ти:
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
И́кос 1

Ангел нра́вы и мно́гий ра́зумом, Никоди́ме, на Афо́не яви́лся еси́; а́нгельское бо имы́й житие́, ангелоле́пным гла́сом изъясни́л еси́ оте́ческая писа́ния, и́миже просвеща́еши вопию́щия:
Ра́дуйся, Накси́йское благоукраше́ние;
ра́дуйся, Афонское озаре́ние.
Ра́дуйся, оте́ческих догма́тов изложе́ние;
ра́дуйся, святы́х глаго́л изъясне́ние.
Ра́дуйся, высото́ мудрова́ния и прему́дрости реко́;
ра́дуйся, глубино́ боже́ственнаго ве́дения и сокро́вище любве́.
Ра́дуйся, я́ко показа́лся еси́ кни́жник богоно́сный;
ра́дуйся, я́ко толковни́к еси́ богоглаго́ливый.
Ра́дуйся, свети́льниче нра́вов че́стности;
ра́дуйся, пла́менниче го́рния све́тлости.
Ра́дуйся, и́мже ве́рнии утвержда́ются;
ра́дуйся, и́мже врази́ устраша́ются.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 2

Жития́ освяще́нна изде́тска иски́й, я́ко о́трасль боже́ственных роди́телей, мирски́й оста́вил еси́ мра́к, и ко Спа́су Христу́ устреми́лся еси́, Ему́же неукло́нне сле́дуя, Никоди́ме, вдохнове́н взыва́л еси́: Аллилу́ия.
И́кос 2

Ра́зумом богоприя́тным, я́ко уя́звлен боже́ственным жела́нием, прише́л еси́ в Го́ру Афо́нскую, и доброде́тельным жи́тельством к гора́м возвы́сился еси́ ве́чным, по Дави́ду, Никоди́ме, слы́ша от нас сицева́я:
Ра́дуйся, жития́ преподо́бнаго сокро́вище;
ра́дуйся, све́та невеще́ственнаго прия́телище.
Ра́дуйся, и́ноком Афо́нским о́бразе;
ра́дуйся, благоче́ствующих всех утвержде́ние.
Ра́дуйся, у́ме богонауче́нный, небе́сных мы́слей испо́лненный;
ра́дуйся, уста́ богодви́жная богодохнове́нных уче́ний.
Ра́дуйся, я́ко от ми́ра всеце́ло удали́лся еси́;
ра́дуйся, я́ко во Афо́не к го́рним напра́вился еси́.
Ра́дуйся, ли́ка преподо́бных прича́стниче;
ра́дуйся, ве́рным ве́лий учи́телю.
Ра́дуйся, враго́в поража́яй помышле́ния;
ра́дуйся, ду́ши утвержда́яй неради́выя.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 3

На сла́ву Госпо́дню у́мне взира́яй, очи́стив себе́ от веще́ственных, небе́сным наставля́яй показа́лся еси́, богоглаго́ливый Никоди́ме, де́лом и сло́вом вся́ к Бо́гу управля́я вопию́щия: Аллилу́ия.
И́кос 3

Име́яй се́рдце твое́ огне́м пали́мо стра́ха Бо́жия, неколеби́мо а́нгельское проше́л еси́ житие́, и я́же в нем благода́ти, я́ко Ду́хом просвеще́н, Никоди́ме, изъясня́еши зову́щим:
Ра́дуйся, сто́лпе воздержа́ния;
ра́дуйся, таи́нниче безстра́стия.
Ра́дуйся, воспери́вый ум к небе́сным;
ра́дуйся, стяжа́вый отту́ду неизглаго́ланная.
Ра́дуйся, благода́ти Духо́вныя до́ме светови́дный;
ра́дуйся, селе́ние многоце́нное жи́тельства доброде́тельнаго.
Ра́дуйся, я́ко ре́ки уче́ний источа́еши;
ра́дуйся, яко пото́ки страсте́й изсуша́еши.
Ра́дуйся, Христо́вым обогати́выйся осия́нием;
ра́дуйся, вра́жие умертви́вый возноше́ние.
Ра́дуйся, глаго́лов душепита́тельных гу́сли;
ра́дуйся, пе́сней богому́дрых цевни́це.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 4

Ревни́тель богодохнове́нный яви́лся еси́ отце́в преподо́бных, умертви́в себе́ су́щим в ми́ре, и учи́телей свяще́нных отпечатле́ние и уста́ богодви́жная: бога́тая бо ти даде́ся благода́ть, Никоди́ме, вопию́щу: Аллилу́ия.
И́кос 4

Сконча́л еси́ богому́дре преподо́бную жи́знь твою́, разли́чным искуше́нием противоста́в, и я́коже зла́то во огни́, искуше́н скорбьми́, Никоди́ме, учи́тель богому́дрый в дея́нии яви́лся еси́ взыва́ющим:
Ра́дуйся, но́вый в преподо́бных;
ра́дуйся, богодохнове́нный во учи́телех.
Ра́дуйся, наставля́яй на́ше помышле́ние;
ра́дуйся, разруша́яй Велиа́рово безу́мие.
Ра́дуйся, сло́вом благода́тным управля́яй ду́ши;
ра́дуйся, мечу́, при́сно посеца́яй страсте́й вины́.
Ра́дуйся, я́ко очища́еши серде́чныя скве́рны;
ра́дуйся, я́ко явля́еши боже́ственная дая́ния.
Ра́дуйся, пла́менниче Прему́дрости лу́чшия;
ра́дуйся, мо́лние на беснова́ние ху́ждшее.
Ра́дуйся, свети́льниче к живо́тным преспе́янием;
ра́дуйся, свети́ло к боже́ственным возвыше́нием. Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 5

Богоглаго́ливый язы́к прие́м, богогла́сне, свы́шним дохнове́нием дви́жим, глаго́лы жи́зни ве́чныя и я́же в боже́ственных отце́х неудобопости́жная всему́дре изъясни́л еси́, вся сподвиза́я Бо́гови пе́ти: Аллилу́ия.
И́кос 5

Да воспери́ши к Бо́гу, богоно́сне, ума́ твоего́ движе́ния вся, хране́ние чу́вств тве́рдо проше́л еси́, ему́же науча́еши хотя́щия улучи́ти боже́ственнаго едине́ния, во е́же пе́ти ти, о́тче, си́це:
Ра́дуйся, боже́ственных возвести́телю;
ра́дуйся, от ху́ждшаго неве́дения изба́вителю.
Ра́дуйся, боже́ственному науча́яй по́двигу;
ра́дуйся, небе́снаго яви́телю мудрова́ния.
Ра́дуйся, широто́ боже́ственнаго ра́зума и прему́дрый наста́вниче;
ра́дуйся, скрижа́ле богопечатле́нная Духо́внаго веща́ния.
Ра́дуйся, Уте́шителя пречестны́й сосу́де;
ра́дуйся, правосла́вных богода́нная кре́посте.
Ра́дуйся, ча́ше душепита́тельнаго не́ктара;
ра́дуйся, све́та трисо́лнечнаго испо́лненный.
Ра́дуйся, пра́вило отше́льником в де́лех;
ра́дуйся, о́бразе учи́телем в словесе́х.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 6

Вертогра́д боже́ственных благода́тей се́рдце соверши́в, Никоди́ме, жи́тельством твои́м, "Вертогра́д благода́тей", яко вои́стину испо́лнь благоуха́ния благода́тнаго, твою́ кни́гу наре́кл еси́, е́юже наслажда́ющеся, вопие́м: Аллилу́ия.
И́кос 6

Возсия́в на Горе́ Афо́нстей, я́ко новоявле́нная звезда́, просвеща́еши Христо́ву Це́рковь доброде́телей твои́х заря́ми, неботаи́нниче Никоди́ме преподо́бне; отню́дуже возжиза́еми све́том твои́м зове́м:
Ра́дуйся, звездо́ церко́вная;
ра́дуйся, све́точу благоче́стия.
Ра́дуйся, богосло́вов дре́вних изъясне́ние;
ра́дуйся, чужды́х уче́ний низверже́ние.
Ра́дуйся, боже́ственных преда́ний храни́телю и тайноводи́телю;
ра́дуйся, доброде́тельных дея́ний светоно́сче свяще́нный.
Ра́дуйся, я́ко облича́еши уче́ния нововво́дная;
ра́дуйся, я́ко явля́еши доброде́тели богода́нныя.
Ра́дуйся, Бо́жий служи́телю тепле́йший;
ра́дуйся, ве́рных защи́тниче неколеби́мый.
Ра́дуйся, раю́ многоразли́чныя прему́дрости;
ра́дуйся, свети́ло е́же во Христе́ науче́ния.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 7

Пребыва́яй в Горе́ Афо́нстей, я́коже в го́рнице, усе́рдною моли́твою и посто́м Духо́вную благода́ть, прему́дре, прия́л еси́, та́инственно в тя все́льшуюся, я́коже апо́столи, и́хже подража́тель яви́лся еси́, взыва́я: Аллилу́ия.
И́кос 7

Побе́ду благочести́вым уче́ние твое́ подае́т, ве́рно поуча́ющимся, Никоди́ме, о́тче свяще́нный, проти́ву страсте́й и вся́кия е́реси: во Святе́м бо Ду́се де́йствует при́сно вопию́щим:
Ра́дуйся, побе́до правосла́вных;
ра́дуйся, паде́ние злосла́вных.
Ра́дуйся, Це́ркве ве́лий учи́телю;
ра́дуйся, святы́м дре́вним ра́вне.
Ра́дуйся, я́ко бога́тство оста́вил еси́ нам кни́г свяще́нных;
ра́дуйся, я́ко прекраща́еши вся́кое убо́жество страсте́й.
Ра́дуйся, до небесе́ досяза́яй сто́лпе богопросвеще́нный;
ра́дуйся, Уте́шителя свети́льниче невече́рний.
Ра́дуйся, о́блаче, осеня́яй ве́рныя;
ра́дуйся, свеще́, возсиява́ющая лу́чшая.
Ра́дуйся, боже́ственных догма́тов пропове́дниче;
ра́дуйся, струй невеще́ственных исто́чниче.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 8

Диви́т помышле́ния ве́рных, богоглаго́ливе, мно́жество прему́дрых писа́ний твои́х: ты́ бо прему́дростию боже́ственною и си́лою небе́сною, Никоди́ме, пи́шеши и веща́еши, преподо́бне, и вся побужда́еши пе́ти: Аллилу́ия.
И́кос 8

Всю Це́рковь, я́коже богоде́тельнии све́ти, твоя́ богопре́данная словеса́ просвеща́ют, о́тче, та́инственне, и к соверше́ннейших разуме́нию веду́т я́же в сия́ приница́ющия и вопию́щия ти единогла́сне:
Ра́дуйся, трубо́ неизрече́нных;
ра́дуйся, таи́нниче небе́сных.
Ра́дуйся, Ду́ха кни́жниче богоглаго́ливый;
ра́дуйся, от свы́шняго вдохнове́ния науче́нный.
Ра́дуйся, я́ко боже́ственная вла́га ти даде́ся с небесе́;
ра́дуйся, я́ко облагодати́лся еси́ от руки́ Бо́жия.
Ра́дуйся, богосло́вия та́инственнаго гу́сли;
ра́дуйся, богоглаго́лания небе́снаго цевни́це.
Ра́дуйся, страсте́й отсеца́яй те́рние; ра́дуйся, душ очища́яй ни́ву.
Ра́дуйся, Бо́жия благоутро́бия язы́че; ра́дуйся, ве́рных правосла́вных сла́во.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 9

К по́двигом наставля́я проти́ву враго́в мы́сленных, Никоди́ме, преподо́бных исполне́ние, "Неви́димую брань" нарица́еши ю́же прему́дре списа́л еси́ кни́гу, свя́те: от сея́ бо науча́емся к Бо́гу возводи́тися, пою́ще: Аллилу́ия.
И́кос 9

Спа́совых пра́здников рече́ния богодохнове́нная и пе́сни всему́дрыя в широту́ распространя́я и глубину́, ю́же в них благода́ть всем по́дал еси́, е́юже ду́ши веселя́тся, Никоди́ме, тебе́ вопию́щих:
Ра́дуйся, пе́сней толкова́телю боже́ственных;
ра́дуйся, дщи́це слове́с святы́х.
Ра́дуйся, ве́яния боже́ственнаго сокро́вищнице;
ра́дуйся, Це́ркве Христо́вы украше́ние.
Ра́дуйся, Ду́ха сокро́вище и храни́лище доброде́телей;
ра́дуйся, орга́не богодохнове́нный пе́сней духо́вных.
Ра́дуйся, я́ко очища́еши ве́рных сердца́;
ра́дуйся, я́ко произлива́еши живоно́сная ороше́ния.
Ра́дуйся, ду́ш наста́вниче богому́дрый;
ра́дуйся, честны́м отце́м равноче́стный.
Ра́дуйся, ума́ хране́нию науча́яй;
ра́дуйся, ра́дость та́инственную возсиява́яй.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 10

Усты́ боговеща́нными и руко́ю, двиза́емою Ду́ха благода́тию, о́тче, духо́вных степе́ней изъясня́я в широте́ смы́слы, ле́ствицу и́ну поста́вил еси́ жела́ющим Го́сподеви пе́ти: Аллилу́ия.
И́кос 10

Прему́дрости боже́ственныя вла́га, я́коже Соломо́ну, даде́ся ти, Никоди́ме, отню́дуже Це́ркве учи́тель прему́дрый яви́лся еси́ и пресла́вный, на вся лу́чшая наставля́я, о́тче, зову́щия:
Ра́дуйся, у́ме богосло́вия;
ра́дуйся, струе́ боговеща́ния.
Ра́дуйся, пото́че наслажде́ния духо́внаго;
ра́дуйся, во словесе́х и де́лех пресве́тлый.
Ра́дуйся, вети́е многому́дрый глаго́л живо́тных;
ра́дуйся, уста́ блаже́нная гла́са Духо́внаго.
Ра́дуйся, насади́телю доброде́телей небе́сных;
ра́дуйся, искорени́телю нра́вов зле́йших.
Ра́дуйся, те́плыя моли́твы водворе́ние;
ра́дуйся, ве́рных богода́нное хвале́ние.
Ра́дуйся, Бо́жий песнопе́вче богоглаго́ливый;
ра́дуйся, вождю́ наш богоно́сный.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 11

Возвы́сив ума́ твоего́ к Бо́гу стремле́ния, умертви́л еси́ плотска́я движе́ния, и, боже́ственным све́том озаре́н, явле́нне во Афо́не просия́л еси́, сло́вом и де́лом, преподо́бне, к Бо́гу направля́я вопию́щия: Аллилу́ия.
И́кос 11

Све́том Уте́шителевым прему́дрых писа́ний твои́х благода́ть, Никоди́ме, везде́ сия́ет и вдыха́ет в ду́ши та́инственное благоуха́ние, и́мже страсте́й избавля́емся злово́ния, взыва́юще:
Ра́дуйся, цве́те ра́йский;
ра́дуйся, тро́сте Уте́шителева.
Ра́дуйся, мирополо́жнице боже́ственныя бла́гости;
ра́дуйся, благоуха́ние жития́ чи́стаго.
Ра́дуйся, ми́ро всеблагово́нное подви́жническия жи́зни;
ра́дуйся, арома́те небе́сный жи́тельства духо́внаго.
Ра́дуйся, тайнописа́телю святы́х догма́тов;
ра́дуйся, краснопи́сче свяще́нных смы́слов.
Ра́дуйся, свире́ле пе́сней благода́тных;
ра́дуйся, ли́ку святы́х сопричте́нный.
Ра́дуйся, душ утвержде́ние коле́блющихся;
ра́дуйся, прему́дрый мона́хов наста́вниче.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 12

Благода́ть и води́тельство к путе́м спаси́тельным и вся́цей по́льзе боже́ственней во Святе́м Ду́се при́сно книг твои́х мно́жество, о Никодиме, подае́т и веде́т к боже́ственней сла́ве вопию́щия: Аллилу́ия.
И́кос 12

Пою́ще тебе́ пе́снь, я́ко учи́теля вели́каго и боже́ственнаго и прему́драго наста́вника Це́ркве Христо́вы, о боговеща́нне, тя почита́ем, Никоди́ме: но не преста́й, свя́те, вся просвеща́ти зову́щия:
Ра́дуйся, Афо́на ве́лия сла́во;
ра́дуйся, На́ксоса боже́ственная похвало́.
Ра́дуйся, мона́шествующих свети́ло присносве́тлое;
ра́дуйся, правосла́вных пла́менниче неусыпа́емый.
Ра́дуйся, о́бразе и пра́вило и́ноков богоприя́тных;
ра́дуйся, да́ре и ве́нче безмо́лвников благогове́йных.
Ра́дуйся, Це́ркве стено́ неколеби́мейшая;
ра́дуйся, благоче́стия свети́льниче светоза́рнейший.
Ра́дуйся, и́мже восприе́млем лу́чшая;
ра́дуйся, и́мже отвраща́ем ху́ждшая.
Ра́дуйся, Богоро́дицы таи́нниче;
ра́дуйся, соиме́нных тебе́ предста́телю.
Ра́дуйся, о́тче Никоди́ме, Горы́ Святы́я сла́вное украше́ние.
Конда́к 13

О Никоди́ме о́тче, Горы́ Афо́нския чу́до и всея́ Це́ркве сла́во, настоя́щее на́ше приноше́ние ми́лостивно приими́ и подава́й всем свет боже́ственный моли́твами твои́ми, яко да при́сно Бо́гови вопие́м: Аллилуия.
Сей конда́к глаго́лется три́жды. И па́ки чте́тся 1-й и́кос и 1-й конда́к.

Развернуть