Для работы сайта требуется использование файлов cookies. Полные правила использования сайта и обработки персональных данных
Хорошо

Настоящий подарок с любовью и заботой! Подарите вашему близкому Именной Сертификат о том, что за него была подана записка и отслужен Молебен о его Здравии и Благополучии всем Святым в Даниловом монастыре. Подать записку на молебен и получить Сертификат. Пример Сертификата можно посмотреть ЗДЕСЬ

Адрес электронной почты
Пароль
Я забыл свой пароль!
Входя при помощи этих кнопок, вы подтверждаете согласие с правилами
Имя
Адрес электронной почты
Пароль
Регистрируясь при помощи этих кнопок, вы подтверждаете согласие с правилами

прор. Илия Фесвитянин

Дни памяти (по старому/новому стилю):
20 июля (2 августа)
Житие, обретение мощей

Святой пророк Илия - один из величайших пророков и первый девственник Ветхого Завета - родился в Фесвии Галаадской в колене Левиином за 900 лет до Воплощения Бога Слова.

Святитель Епифаний Кипрский сообщает о рождении пророка Илии такое предание: "Когда родился Илия, отец его Совах видел в видении, что благообразные мужи приветствовали его, пеленали огнем и питали пламенем огненным". Данное младенцу имя Илия (крепость Господня) определило всю его жизнь. С малых лет он посвятил себя Единому Богу, поселился в пустыне и проводил жизнь в строгом посте, Богомыслии и молитве. Призванный к пророческому служению при израильском царе Ахаве, пророк стал пламенным ревнителем истинной веры и благочестия. В то время израильский народ отпал от веры своих отцов, оставил Единого Бога и поклонялся языческим идолам, почитание которых ввел нечестивый царь Иеровоам. Особо поддерживала идолослужение жена царя Ахава, язычница Иезавель. Поклонение идолу Ваалу привело израильтян к полному нравственному разложению. Видя гибель своего народа, пророк Илия стал обличать царя Ахава в нечестии, убеждая его покаяться и обратиться к Истинному Богу. Царь не послушал его. Тогда пророк Илия объявил ему, что, в наказание три года не будет ни дождя, ни росы на земле и засуха прекратится только по его молитве. И действительно, по молитве пророка небо заключилось, наступила засуха и голод по всей земле. Народ страдал от нестерпимого зноя и голода. Господь по Своему милосердию, видя страдания людей, готов был пощадить всех и послать дождь на землю, но не хотел нарушить слова пророка Илии, горевшего желанием обратить сердца израильтян к покаянию и возвратить их к истинному Богопочитанию. Сохраняя пророка Илию от рук Иезавели, Господь во время бедствия послал его в сокровенное место у потока Хораф. Хищным воронам Господь повелел приносить пищу пророку, внушая ему тем самым жалость к страждущему народу. Когда поток Хораф высох, Господь послал пророка Илию в Сарепту Сидонскую к бедной вдове, которая страдала вместе с детьми в ожидании голодной смерти. По просьбе пророка она приготовила ему опреснок из последней горсти муки и остатка масла. Тогда по молитве пророка Илии мука и масло с тех пор не истощались в доме вдовы на протяжении всего голода. Силою своей молитвы великий пророк сотворил другое чудо - воскресил умершего сына этой вдовы. По прошествии трех лет засухи Милосердый Господь послал пророка к царю Ахаву для прекращения бедствия. Пророк Илия велел собрать на гору Кармил весь Израиль и жрецов Ваала. Когда народ собрался, пророк Илия предложил соорудить два жертвенника: один - от жрецов Ваала, другой - от пророка Илии для служения Истинному Богу. "На который из них спадет огонь с неба, тот будет указанием, чей Бог истинен, - сказал пророк Илия, - и все должны будут поклониться Ему, а не признающие Его будут преданы смерти". Первыми приступили к жертвоприношению жрецы Валла: они взывали к идолу с утра до вечера, но напрасно - небо молчало. К вечеру святой пророк Илия воздвиг свой жертвенник из 12-ти камней, по числу колен Израилевых, возложил жертву на дрова, приказал выкопать вокруг жертвенника ров и повелел поливать жертву и дрова водой. Когда ров наполнился водой, пламенный пророк обратился к Богу с горячей молитвой и прошением, чтобы Господь ниспослал с неба огонь для вразумления заблуждающихся и ожесточившихся израильских людей и обратил сердца их к Себе. По молитве пророка с неба сошел огонь и попалил жертву, дрова, камни и даже воду. Народ пал на землю, взывая: "Воистину Господь есть Бог Един и нет другого Бога, кроме Него!". Тогда пророк Илия умертвил всех жрецов Вааловых и стал молиться о ниспослании дождя. По его молитве небо отверзлось и выпал обильный дождь, напоивший жаждущую землю.

Царь Ахав осознал свое заблуждение и оплакал грехи, но жена его Иезавель грозила убить пророка Божия. Пророк Илия бежал в царство Иудейское и, скорбя о бессилии искоренить идолопоклонство, просил у Бога себе смерти. Ему предстал Ангел Господень, укрепил его пищей и повелел идти в дальний путь. Сорок дней и ночей шел пророк Илия и, дойдя до горы Хорив, поселился в пещере. Здесь после грозной бури, землетрясения и пламени Господь явился "в тихом ветре" (3 Цар. 19, 12) и открыл скорбевшему пророку, что Он сохранил семь тысяч верных рабов, не поклонившихся Ваалу. Господь повелел пророку Илии помазать (посвятить) на пророческое служение Елисея. За свою пламенную ревность о Славе Божией пророк Илия был взят на Небо живым в огненной колеснице. Пророк Елисей стал свидетелем восхождения пророка Илии на небо в огненной колеснице и получил вместе с его упавшей милотию (плащом) дар пророческого духа вдвое больший, чем имел пророк Илия.

По преданию Святой Церкви, пророк Илия будет Предтечею Страшного Второго Пришествия Христа на землю и во время проповеди примет телесную смерть.

Жизнь святого пророка Илии описана в Ветхозаветных книгах (3 Цар.; 4 Цар.; Сир. 48, 1-15; 1 Мак. 2, 58). Во время Преображения Господня пророк Илия беседовал со Спасителем на горе Фавор (Мф. 17, 3; Мк. 9, 4; Лк. 9, 30).

Со дня огненного вознесения на Небо пророка Илии его почитание в Церкви Христовой никогда не прерывалось. Русская Православная Церковь свято чтит пророка Илию. Первая церковь, построенная в Киеве при князе Игоре, была во имя пророка Илии. После Крещения святая равноапостольная княгиня Ольга (память 11 июля) построила храм пророка Илии у себя на родине, в селе Выбуты.

Иконописная традиция изображает пророка Илию возносящимся на колеснице с огненными колесами, которая окружена со всех сторон пламенем и запряжена четырьмя крылатыми конями.

Развернуть
Тропарь, кондак, величание

Тропарь пророка Илии
глас 4
Во плоти Ангел,/ пророков основание,/ вторый Предтеча пришествия Христова, Илия славный,/ свыше пославый Елиссееви благодать/ недуги отгоняти/ и прокаженныя очищати,// темже и почитающим его точит исцеления.

Кондак пророка Илии
глас 2
Пророче и провидче великих дел Бога нашего,/ Илие великоимените,/ вещанием твоим уставивый водоточныя облаки,// моли о нас Единаго Человеколюбца.

Величание
Величаем тя,/ святый славный пророче Божий Илие,/ и чтим, еже на Небеса/ на колеснице огненней,// преславное восхождение твое.

Развернуть
Молитвы, акафист, канон

Молитва пророку Илие
О прехвальный и пречудный пророче Божий Илие, просиявый на земли равноангельским житием твоим, пламеннейшею ревностию по Господу Богу Вседержителю, еще же знамении и чудесы преславными, таже по крайнему благоволению к тебе Божию преестественно восхищенный на огненней колеснице с плотию твоею на небо, сподобльшийся беседовати с преобразившимся на Фаворе Спасителем мира, и ныне в райских селениих непрестанно пребываяй и предстояй престолу Небесного Царя! Услыши нас, грешных и непотребных, в час сей предстоящих пред святою твоею иконою и усердно прибегающих к ходотайству твоему. Моли о нас Человеколюбца Бога, да подаст нам дух покаяния и сокрушения о гресех наших и всесильною Своею благодатию да поможет нам оставити пути нечестия, преспевати же во всяком деле блазе, да укрепит нас в борьбе со страстьми и похотьми нашими, да всадит в сердца наша дух смирения и кротости, дух братолюбия и незлобия, дух терпения и целомудрия, дух ревности к славе Божией и о спасении своем и ближних доброе попечение. Упраздни молитвами твоими, пророче, злыя обычаи мира, паче же погибельный и тлетворный дух века сего, заражающий христианский род неуважением к Божественней православней вере, к уставом Святыя Церкве и к заповедем Господним, непочтением к родителем и властем предержащим, и низвергающий людий в бездну нечестия, развращения и погибели. Отврати от нас, пречудне пророче, предстательством твоим праведный гнев Божий и избави вся грады и веси отечества нашего от бездождия и глада, от страшных бурь и землетрясений, от смертоносных язв и болезней, от нашествия врагов и междоусобной брани. Укрепи твоими молитвами, преславне, предержащия власти наша в велицем и многотруднем подвизе народоправления, благопоспешествуй им во всех благих деяниих и начинаниих к водворению мира и правды в стране нашей. Пособствуй христолюбивому воинству во бранех со врагами нашими. Испроси, пророче Божий, от Господа пастырем нашим святую ревность по Богу, сердечное попечение о спасении пасомых, мудрость во учении и управлении, благочестие и крепость во искушениих, судиям испроси нелицеприятие и безкорыстие, правоту и сострадание к обидимым, всем начальствующим попечение о подчиненных, милость и правосудие, подчиненным же покорность и о послушании своем рачение. Да тако в мире и благочестии поживше в сем веце, сподобимся причастия вечных благ в Царствии Господа и Спаса нашего Иисуса Христа, Емуже подобает честь и поклонение со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом во веки веков. Аминь.

КАНОН ПРОРОКУ ИЛИЕ

Песнь 1
Ирмос: Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

Орган явился еси, ударяемь божественным бряцалом, пророче пречудный, Всеведца Бога воспевая, отмщение праведно всем дающа по делом их.
Иже не терпя прелести, пророче чудный, царя обличил еси неправдующа о беззаконии: темже суд Божий полн гнева, тому нанесл еси осуждения.
Пророче и предтече благодати, божественный Илие, Ахава нечестиваго царя, ты яко законопреступника обличив, студныя священники яко непреподобны погубил еси.
Богородичен: Христову Матерь в песнех воспети достойно вернии потщимся, яко Спаса всех рождшую, животом и смертию владычествующаго.
Песнь 3
Ирмос: На камени мя веры утвердив разширил еси уста моя на враги моя, возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш и несть праведен, паче Тебе, Господи.
Яко изряден пророче учреждитель, Иже враном творя тебе гощение, единый насыщаяй всяко животно благоволения. Емуже вси зовем: Ты еси Бог наш, и несть свята паче Тебе, Господи.
Благодать Благодетелю и Строителю, вдовицу и пророка напитавшему, неизреченным промышлением. Емуже вси зовем: Ты еси Бог наш, и несть свята паче Тебе, Господи.
Затворивый тученосныя облаки одождити, пищи лишаеме Сарефте, останок брашна непрестанно росити сотвори. Ты же взывал еси: несть свята паче Тебе, Господи.
Богородичен: Ты едина паче всех от века, великим сподобилася еси, и паче естества: Бога бо невместимаго всею тварию, во чреве прияла еси, и воплотила еси. Темже Богородицу Тя вси почитаем.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи, слух Твоего смотрения, и прославих Тя, едине Человеколюбче.
Кореносекатель убо явился еси злобы, мудре пророче, добродетели же насадитель. Темже тя ублажаем.
Укоряше тя словесы вдовица пищею смерти, пророче, отрока востание уверяющи.
Назнаменова славу Троическую яве дуновением тричисленным, матери детища жива дарова.
Коль разжеглся еси, паля божественным огнем, и ревностию о пророче, царя обличая творяща беззакония.
Богородичен: Молим Тя, Чистая, Бога без семене заченшую, присно молитися за рабы Твоя.
Песнь 5
Ирмос: Света Подателю, и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас: разве бо Тебе иного бога не знаем.
Закон отеческий тя, яко молитвенника всеистинна показа, чудодейственника, обращающа естества стихий, Илие, и преподобну жертву попаляюща водами.
Посрамил еси изрядно, яко истины служитель, преподобне, сквернаго студа пророки, всеблаженне Илие, яве начертав Троическую силу.
Словом благодати священствуя, Илие, заклал еси священники студныя неповинными твоими руками, якоже огнем ревностию опаляемь.
Богородичен: Тебе рождшей Христа всему Содетеля взываем: радуйся, Чистая, радуйся свет возсиявшая нам, радуйся, вместившая Бога невместимаго.
Песнь 6
Ирмос: Бездна согрешений обыде мя последняя, но яко пророка Иону, Господи, Господи, возведи из истления живот мой.
Столп благочестия и жития чистаго, садитель чистоты был еси: ангелом же подобник, чудный Илие богоносе.
Гнев тя пророкоубийцы жены устрашив, вязати и решити приимша дождев течение, чудный Илие бегати творит.
Возвысил еси колена преклонив, ума превознесенное око, мольбою изрядною решение творя, и бразды земныя упоил еси тучами.
Богородичен: Купина Тя в Синаи, неопально приближившися огню, преднаписует Матерь Приснодеву, Всепетая Богородице Марие.
Кондак, глас 2:
Пророче и провидче великих дел Бога нашего, Илие великоимените, вещанием твоим уставивый водоточныя облаки, моли о нас единаго Человеколюбца.
Икос: Многое человеков беззаконие, Божие же многое человеколюбие зря пророк смущашеся, Илиа яряся, и словеса немилостивна, к Милостивному подвиже, прогневайся возопив, на отмещущияся Тебе, Судие праведный, но утробу Благаго никакоже подвиже, еже мучити Того отметающияся: присно бо покаяния всех ждет единый Человеколюбец.
Песнь 7
Ирмос: Купина на горе огнеопальная, и росоносная пещь халдейская, яве предписа Тя, Богоневесто: Божественный бо невещественный в вещественнем чреве, огнь неопально прияла еси. Темже из Тебе Рождшемуся поем: благословен еси, Боже отец наших.
Преславно Божественною ты воображенною силою облекся пищею четыредесятодневною, Илие чудный, долгий шествовал еси путь. Темже в Хориве глаголал еси: благословен Бог отец наших.
Хлад кроток показа и тонок Господа тебе, Илие, по Бозе ревнующу Вседержители: не дух бурен, ни трус, ни огнь страшаяй. Темже Иисусу кроткому пел еси: благословен еси, Боже, отец наших.
Богоявления сподобился еси и пророчества, якоже великий Моисей, пророки помазуя Духом, и цари, Илие чудный, и славы на Фаворе Христовы зритель быв, пел еси: благословен еси Боже отец наших.
Богородичен: Раждаеши без семене Безначальнаго и Превечнаго Господа, Отча Сына, мудрость же и силу, напоследок, Пречистая, паче естества плотию, на обновление земных. Темже из Тебе Рождшемуся зовем: благословен Бог отец наших.
Песнь 8
Ирмос: Устрашися отроков благочестивых сообразнаго души, несквернаго тела, и устранися воспитанный в безмерном веществе, неутружден огнь, присноживущу же изувядшу пламеню, вечнующая песнь воспевашеся: Господа вся дела пойте, и превозносите во вся веки.
Изрядно обрете Ахав рода отражение всегубительное, пророка обличением сквернаго убийства мерзкое мучение. Фесвитянин же от огнедохновенна ума Жизнодателю песнь воспеваше: Господа вся дела пойте, и превозносите во вся веки.
Дождит тебе огнь с небесе, попаляя, Илие, одержимых пятьдесят сугубо, яко Божию изрядну служителю: держащему бо присноживотную жизнь, боголепно песнь взывал еси: Господа вся дела пойте, и превозносите во вся веки.
Таинника тя показа Христос, яко чистоты садителя, и девства пребожественное прозябение, на Фаворе Божественнаго воплощения, Божества непостижимый свет во Своей плоти показав тебе зовущу: Господа вся дела пойте, и превозносите во вся веки.
Богородичен: Всебогатна бысть утроба Божия Матере, яко приимши Слово дебельством плоти, от Нея смешена земнаго зрака по Ипостаси, явися град Божий, в немже Вышний жити благоволи. Емуже поем: Господа вся дела пойте, и превозносите во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Яже прежде солнца светильника Бога возсиявшаго, плотски к нам пришедшаго, из боку Девичу, неизреченно воплотившая, благословенная Всечистая, Тя, Богородице, величаем.
Нетренное человеки шествие на земли пожив, милотию струю Иорданскую Фесвитянин прешед, оружник воздушный неботечное соверши странное шествие духом.
Благочестия ревностию Фесвитянин опаляемь, на огнезрачней колеснице взимается. Милоть же сверже, еюже утаитися не возможе, Елиссей одеявся, приемлет Божественную благодать.
Откровенне боговидец Фесвитянин с Моисеем зрит, яже око не виде, и ухо не слыша, и на сердце человек земнородных не взыде, воплощена Господа, на Фаворе Вседержителя.
Богородичен: Напраснаго древняго отъятельницу осуждения, и праматере исправление, Юже рода к Богу вину присвоения, к Зиждителю мост, Тя, Богородице, величаем.

АКАФИСТ СВЯТОМУ ПРОРОКУ БОЖИЮ ИЛИЕ

Кондак 1

Избранный Богом на обращение Израиля от прелести Вааловы, грозный обличителю царей законопреступных, просиявый пламенною ревностию по Бозе Вседержители, святостию жизни и чудесы, восхищенный с плотию твоею на Небеса и предыти имеяй Второму пришествию Христову, похвальная восписуем ти, пророче Божий Илие; ты же, яко имеяй велие дерзновение ко Господу, от всяких нас зол и обстояний молитвами твоими свобождай, благочестно тебе вопиющих:
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Икос 1

Ангел ревностию по Бозе и чистым житием твоим, сый во плоти, пророче, был еси: еще бо младенцу ти бывшу отец твой Совах виде светлыя Ангелы, беседующия с тобою, огнем тя повивающия и пламенем питающия, еже прознаменоваше пламенную ревность твою по Бозе, силу словес твоих и житие, яко свет, непорочное. Сего ради со удивлением зовем ти таковая:
Радуйся, от вечности предызбранный в служение спасению сынов Израилевых; радуйся, от чрева матерня предуготованный в провозвестника Божественныя истины и благочестия.
Радуйся, преславным, бывшим на тебе, видением родителя твоего удививый; радуйся, девственную чистоту и безмолвие от юности возлюбивый.
Радуйся, суету мира сего и вся блага его презревый, душу же твою всецело Господу посвятивый; радуйся, светом премудрости от Бога озаренный и учением благочестия издетства напоенный.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 2

Видя нечестие и развращение во Израили, преславный пророче, зело духом твоим скорбел еси и ревностию по славе Божией воспламенялся еси; яко сынове Израилевы мерзким идолом поклонишася, от Бога же Истиннаго отступиша, Емуже вся небесная воинства со страхом вопиют: Аллилуиа.
Икос 2

Разум свой злою волею омрачив, беззаконный царь израильский Ахав, остави Истиннаго Бога Вседержителя и покланяшеся мерзкому идолу Ваалу, купно же и в царстве своем умножи идолопоклонение и нечестие. Ты же, пророче, исполнен сый велия ревности по Бозе, дерзновенно обличил еси царя, возвестив ему, яко в наказание ему и царства его три лета и месяц шесть не будет дождь, ни роса, и глад велий будет по всей земли. Дивяшеся убо толицей ревности твоей по Бозе и велию дерзновению, с любовию зовем ти:
Радуйся, небоязненный проповедниче истины и крепкий поборниче благочестия; радуйся, ревностный нечестия обличителю.
Радуйся, к наказанию некающихся грешников долготерпеливаго Бога преклонивый; радуйся, словом твоим небо заключивый и плодоносную землю неплодну сотворивый.
Радуйся, трилетный глад за нечестие людий от Господа испросивый; радуйся, яко Всевышний Господь дарова тебе в Бога Ахаву, якоже древле Моисеа фараону.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 3

Силою молитвы твоея, предивный пророче, воистину заключися небо и не одожди три лета и месяц шесть, и бысть глад велий по всей земли: да поне зноем и гладом томими, нечестивии людие покаются и обратятся ко Господу, со умилением зовуще Ему: Аллилуиа.
Икос 3

Имея велие благоволение к тебе, пророче, Господь восхоте отлучити тя от беззаконных сынов Израиля, да не с ними терпиши глад и жажду, и повеле тебе ити к потоку Хорафову, идеже вранове питаху тя, приносяще хлеб и мясо. Темже приносим тебе похвальная сия:
Радуйся, постом и бдением вся земная и суетная помышления истребивый; радуйся, молитвою и богомыслием ум твой в горняя вперивый.
Радуйся, патриархов величание и пророков красото; радуйся, девственников похвало и преподобных славо.
Радуйся, святителей наставниче и мучеников крепосте; радуйся, яко нечестием и неверием ослепленных сынов Израилевых на путь истины обратил еси.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 4

Буря велия, разрушающая горы, предыдяше, егда приближашеся к тебе, пророче, в Хориве Господь, таже явися трус, и не в трусе Господь, и по трусе огнь, и не во огни Господь, а по огни бысть глас хлада тонка, и ту явися тебе Господь, Егоже присутствие ощутив, покрыл еси лице твое милотию, со страхом и радостию зовый Ему: Аллилуиа.
Икос 4

Слышав нечестивый царь Ахав повеление твое, о еже собрати вся колена Израилева на гору Кармильскую, и привести на ту студныя пророки Вааловы, абие послав, собра вся, и сам прииде тамо. Ты же, ревнителю славы Божия, хотя конечне посрамити мерзкия идолы и прославити Истиннаго Бога, повелел еси уготовати две жертве, огня же на тыя не возгнещати, рек: «И будет Бог, Иже послушает огнем, Той есть Бог». То слышавше вси людие, реша: «Добр глагол Илиин, да будет тако». Мы же, величающе тя, зовем:
Радуйся, великий посланниче Царя Небеснаго и провозвестниче святых велений Его; радуйся, адаманте, неодолимый в ревности и непоколебимый столпе благочестия.
Радуйся, сильный защитниче истины и твердый противоборниче врагов Божиих; радуйся, нечестия искоренителю и насадителю благочестия.
Радуйся, пламенный ревнителю Божественныя славы; радуйся, яко и в последния дни мира имаши проповедовати Истиннаго Бога и обличати окаяннаго антихриста.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 5

Боготечную тя звезду погасити мняше беззаконная царица Иезавель: исполнившися бо на тя ярости за погубление студных ея пророков, хотяше убити тя. Ожесточися бо сердце ея и не хотяше веровати чудесем твоим, пророче, и познати Истиннаго Бога, поющи Ему: Аллилуиа.
Икос 5

Видевше вси людие Израилевы, по молитве твоей, огнь от Господа с Небесе сшедый на жертву твою, всехвальне пророче, и всю ю пожегший, дрова же, и камень, и персть, и воду потребивый, падоша на лица своя, взывающе: «Воистину Господь Бог, Той есть Бог». И вероваша людие Богови, студныя же пророки ты заклал еси. Славяще убо Всесильнаго чудодеющаго Бога, тебе, угоднику Его, глаголем сице:
Радуйся, превелие дерзновение ко Владыце всяческих стяжавый; радуйся, знамении и чудесы Божественную Истину утвердивый.
Радуйся, прелесть демонскую посрамивый, истинную же веру прославивый; радуйся, неверныя истинным боговедением просветивый.
Радуйся, трикратным лиянием на жертвенник воды тайну Пресвятыя Троицы явивый; радуйся, яко все естество сущих тебе повиновася, огнь же и вода тебе служаху.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 6

Проповедник истиннаго боговедения и благочестия явился еси, пророче, не токмо во Израили, но и в стране язычестей, послан быв от Господа в Сарепту Сидонскую к жене вдовице препитатися, паче же да саму ту препитаеши в гладе: имея бо велию чудотворения благодать, умножил еси муку и елей в дому ея неоскудно, дондеже прейде гладное время, и трикратным дуновением, по молитве твоей, воскресил еси умершаго сына ея, поя чудодеющему Богу: Аллилуиа.
Икос 6

Возсияв велиею ревностию по Бозе Вседержители, зело скорбел еси, пророче, яко оставиша завет Его сынове Израилевы, олтари Его раскопаша и пророки избиша. Господь же во утешение твое возвести тебе, яко не весь Израиль отступи от Него, но имать седмь тысящ сокровенных рабов Своих, иже не преклониша колена своя Ваалу. Темже, воспоминающе ревность твою по Бозе, поем ти с благоговением сицевая:
Радуйся, верный служителю и ближний друже Господень; радуйся, образе и похвало благочестивых пастырей.
Радуйся, наставниче спасения и просвещение во тме седящих; радуйся, защитником истины мужество внушаяй, в подвизех же и страданиих за правду их укрепляяй.
Радуйся, яко серафимскою пламенною любовию к Богу горел еси; радуйся, яко и Господь во всем послушаше тебе и по прошению твоему вся творяше.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 7

Хотя Человеколюбец Господь явити милосердие Свое кающимся грешником, по прешествии прореченнаго гладнаго времене, низпосла по молитве твоей, пророче, и глаголом уст твоих, на жаждущую землю обильный и мирный дождь: сынове же Израилевы, сподобльшиися толикия милости, во умилении сердца благодарственно возопиша Богу: Аллилуиа.
Икос 7

Новое нечестивый царь Ахав к беззаконием своим приложи злодеяние, егда повеле убити неповиннаго Навуфея и восхити виноград его. Сего ради, обличая законопреступнаго царя, прорекл еси ему, пророче, яко идеже умерщвлен бысть Навуфей, тамо и его кровь свинии и пси полижут, и жену его Иезавель снедят пси, и весь дом его истребится. Ведущие убо мы сбывшееся страшное сие проречение, ужасаемся, зовуще:
Радуйся, обидящих и жестокосердных грозный отмстителю; радуйся, сирых и напаствуемых крепкий заступниче.
Радуйся, не почитающих святых праздников Православныя Церкве карателю; радуйся, продерзых хульников Имене Божия низложителю.
Радуйся, словом обличения, яко громом, беззаконныя поражаяй; радуйся, будущая, яко настоящая, ведый и дальняя, яко близ сущая, прорицаяй.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 8

Странное и преестественное показа Господь о тебе, пророче, промышление, егда повеле алчным и нечадолюбивым враном питати тя в гладе при потоце Хорафове, идеже непрестанно пребывая в молитве и богомыслии, воспевал еси Богу: Аллилуиа.
Икос 8

Весь был еси смирением велиим украшен, пророче Божий, сего ради с гордостию пришедших к тебе двух пятдесятоначальников с воины, да приведут тебе к беззаконному царю Охозии, огнем попалил еси, со смирением же пришедшаго к тебе Авдия, иже питаше ученики пророческия, помиловал еси. Сего ради приносим ти похвальныя песни сия:
Радуйся, гордых смирителю и карателю, смиренных же покрове и заступниче; радуйся, мздоимных судей наказателю, право же судящим помощниче.
Радуйся, правоверному воинству во бранех споборниче, нечестивых же супостат низложителю; радуйся, премудростию, яко бронею, облеченный и правдою, яко щитом, огражденный.
Радуйся, ревностию по Бозе яко мечем вооруженный и постом, яко крилами, окриленный; радуйся, верою, яко шлемом спасения, покровенный и любовию, яко венцем пресветлым, венчанный.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 9

Всякое человеческое естество зело удивляется, како ты, пречудный пророче, шел еси четыредесять дний, ни ядый, ни пияй, до горы Хорива, идеже сподобился еси преславнаго явления и пресладкия беседы Господа Вседержителя, поя Ему: Аллилуиа.
Икос 9

Вития многовещанныя недоумеют довольно разумети и изъяснити, како ты, великоимените Илие, во плоти сый человечестей и подобострастен нам быв, восхищен еси с телом твоим на небо, явльшейся тебе колеснице огненней с кони огненными. Славяще убо прославльшаго тя Господа и дивящеся восхищению твоему, благоговейно зовем ти:
Радуйся, пречудным воздержанием ветхаго человека в себе умертвивый; радуйся, огнем Божественныя ревности всякое вещественное помышление в себе попаливый.
Радуйся, преложением твоим на Небо род человеческий возвеселивый и жизнь вечную уверивый; радуйся, честию и славою преестественною от Бога почтенный и паче всех древних пророков прославленный.
Радуйся, от ангельских ликов в селениих небесных радостно сретенный; радуйся, яко имя твое во всем мире почитается, и ревность твоя по Бозе зело прославляется.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 10

Спасти хотя Всеблагий Бог люди Израилевы от прелести Вааловы, избра тя, великий пророче, во орудие воли Своея и облече тя Божественною властию и силою, да обратиши неверныя, исправиши беззаконныя, просветиши омраченныя и научиши всех вопити Богу: Аллилуиа.
Икос 10

Стена и заступление буди нам, пресвяте пророче, мощным твоим ходатайством утоляя праведный гнев Божий, поражающий нас, грешных и непотребных, бездождием и гладом, еще же тлетворными ветры и болезньми, да избавльшеся от бед, благодарственно поем тя:
Радуйся, молитвами твоими небо заключаяй и отверзаяй, плодоносие земли и неплодие от Бога посылаяй; радуйся, предстательством твоим пред Богом дожди мирны и росу животворную на земная прозябения низводяй.
Радуйся, свирепыя волны морския и страшныя бури утишаяй и громами и молниями по воле Божией управляяй; радуйся, тлетворныя ветры и смертоносныя язвы, поражающия человеки же и скоты, укрощаяй.
Радуйся, сирых и вдовиц питателю и щедродательных людий покровителю; радуйся, яко нечестивых хулников и гонителей правыя веры поражаеши и духов злобы от рабов Божиих прогоняеши.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 11

Пение умиленное приими от нас, пророче Божий Илие, якоже приял еси прошение Елисеево, егда проси от тебе, да будет дух, иже в тебе, сугуб в нем, и егда, восхищаяся на Небо, низпустил еси ему милоть твою, юже он взем, раздели, якоже и ты прежде, Иорданския воды, и бысть наследник действовавшия в тебе Божия благодати: сице и нас покрый милотию твоея милости от всяких бед и обстояний, да со благодарением зовем Богу: Аллилуиа.
Икос 11

Светозарное светило во Израили, всехвальне пророче, был еси, сияя равноангельным житием твоим и мудростию, еще же необычною ревностию по Бозе и чудесы преславными, просвещая люди истинным боговедением и разгоняя мрак идолослужения. Темже восписуем ти похвальная, поюще:
Радуйся, лучезарная звездо, сиянием своим озарившая всю вселенную; радуйся, светоносная свеще, непрестанно горящая и во тме седящих просвещающая.
Радуйся, духом премудрости и разума озаренный, духом совета и крепости исполненный; радуйся, духом ведения и благочестия просвещенный и духом страха Божия напоенный.
Радуйся, высокими добродетельми и преславными чудесы преукрашенный; радуйся, яко суды Божия на земли исполнял еси, пророки же и цари помазывал еси.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 12

Благодать велия дана ти бысть от Бога, прехвальне пророче, яко в земней жизни твоей пророчествовал и совершал еси дивная чудеса, таже преестественно восхищен был еси с плотию твоею на небо: по восхищении же твоем дивно предстал еси на Фаворе Преобразившемуся Господу и с ним беседовал еси, и доднесь не престаеши чудодействовати и источати милости и изцеления усердно почитающим тя, Богу же верно вопиющим: Аллилуиа.
Икос 12

Поюще твою пламенную ревность по Бозе и равноангельное житие, дивная же твоя и преславная чудеса и превелие благоволение к тебе Господа, восхваляем тя, великоимените пророче Илие; обаче не могуще достойно изобразити величие и славу твою, со умилением зовем ти сицевая:
Радуйся, ковчеже Божественныя славы и всечестный храме Пресвятыя Троицы; радуйся, светильниче невечерний церквей и благовонный цвете рая Божественнаго.
Радуйся, благочестивых пустынников руководителю, девственников же наставниче и укрепление; радуйся, яко грешников к покаянию возбуждаеши и всему роду христианскому жизнь вечную ходатайствуеши.
Радуйся, яко во светлостех святых неизреченныя славы наслаждаешися и непрестанно Господа славословиши; радуйся, яко в конце времен велия знамения и чудеса имаши совершити на утверждение людий во истинней вере и на обличение антихриста.
Радуйся, Илие, великий пророче, Втораго пришествия Христова славный предтече.
Кондак 13

О предивный и преславный пророче Божий Илие, превелий ревнителю по Бозе, дожди и бездожие, плодоносие на землю и неплодие от Бога посылаяй! Услыши сие малое, благоговейно приносимое тебе нами моление и твоим теплым ко Господу предстательством сохрани нас от бездождия, глада и смертоносных болезней, подаждь же нам благорастворение воздуха и плодоносие, и дух правыя веры и благочестия, да избавльшеся от вечных мук, сподобимся райскаго блаженства, поюще Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангел ревностию...» и 1-й кондак «Избранный Богом...»

Развернуть